Symfysemål i uke 33

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Hva var deres mål i uke 33? Eg er litt over grensen nå sier JM, mitt mål var 34.

Babyen min var også 7% over gjennomsnittet stor for ca 2måneder siden. Så hun sa det kan hende det blir en vekstkontroll. Er det bare en vanlig UL? :-)

Mitt var 32,5 i dag i uke 33+6. Kurven har sunket bittelitt her, men ingen grunn til bekymring. Vekstkontroll er bare en normal ultralyd, ja :)

Mitt va nesten 34,5 då :-) ikke hørt noe om vekstestimering av den grunn :-P blir spennende å se hva der ligger på imorgen igjen:-)

Uke 33+1 var målet 29 cm :)

Ved kontroll 32+4 var symfysemålet her 32 og jeg går jevnlig til vekstkontroll fordi hun er liten, så mildt sagt krasj mellom symfysemål og hvor stor hun er her ihvertfall :)

Mitt var 32cm 32+2, og jordmor mente størrelsen var helt fin på lille :)

I uke 33 var målet 32cm :)

I uke 33 var målet 32cm :)
Må legge til at min baby også er litt over snittet på størrelse og er estimert til å bli rundt 4kg ved fødsel. Måler som vanlig ved UL.

Må legge til at min baby også er litt over snittet på størrelse og er estimert til å bli rundt 4kg ved fødsel. Måler som vanlig ved UL.

Her fikk jeg beskjed om at symfysemål i seg selv ikke kan si noe om str på barnet. Sist lå jeg nederst på det grønne feltet, og hun kom ut 3,3 kg. Nå er han estimert til 3,5 kg ca, med symfysemål på 32,5 i uke 33+6 :)

Hva var deres mål i uke 33? Eg er litt over grensen nå sier JM, mitt mål var 34.

Babyen min var også 7% over gjennomsnittet stor for ca 2måneder siden. Så hun sa det kan hende det blir en vekstkontroll. Er det bare en vanlig UL? :-)
Hei jeg var over symfysemål på kontroll i uke 20. Fikk en kontroll time på sykehuset pga av mye kynnere og fant samtidig ut at babyen var litt stor. Ny vektestimering viste baby på 16-23 % over. Kontroll hos jordmor uke 31 var symfysemål tilbake til gjennomsnittet. Ny vektestimering av baby uke 32 viste ved minste mål ca 20 % over. Blir spennende å se hva neste kontroll om 2 uker vil si og vil skje framover da.

Jeg ligger helt på toppen av det grønne feltet, men venter ifølge jordmor en liten tass, som sist. Lå helt på toppen forrige gang også og gikk en gutt på 3360g.. SF mål er hovedsakelig et verktøy de har får å se at vi følger riktig vekstkurve..

Takk for svar :-)

Har en del vondt i rygg og hofter, dette er vel å en faktor som spiller inn om eg skal på vekstkontroll eller ikke.. JM sa at det kan hende at nyren ligger i klem, siden eg har så vondt opp til høyre i ryggen.

Var mange ulike mål i uke 33 da:)

Forrige gang lå jeg over kurven hele veien, men jentungen var ikke mer enn 2858 ved fødsel, 3 dager over termin. Har ikke sjekket sf mål nå siden uke 31, nå og ligger jeg helt i overkant av kurven, men går til vekstkontroll hyppig pga blodtrykket, og mini ligger på -10-15%.

Back
Topp