Symfysemål 24 uker?

hennipenni

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hva lå dere på? Jeg er mindre denne gang enn med storebror, og ligger litt under gjennomsnittet med 21 cm. Så blir sannsynligvis henvist til vekstkontroll på sykehuset neste gang om jeg ligger like mye under da.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Jeg var på kontroll i går (24+5), og var da 23 cm. :)

Jeg var 23+2 på sist kontroll og var 27 cm :-O mye over gjennomsnittet. Så skal på vekstkontroll og akkurat tatt glukosebelastning og venter på svar. Glukosebelastning har vært snakk om siden første kontroll, men vekstkontroll ble bestemt da. Har fått time 18 feb til det.

Da jeg var 24+2 var målet 23 cm hos jordmor..

23+4 idag og målte 26 cm hos jm.. Men ikke heng deg opp i SF-skalaen, den er så utdatert at normalen ikke tilsvarer normalen på damer nå om dagen :) sålenge man følger sin egen kurve, sier jm til meg...

Jeg fikk ikke noe reaksjon på 21 cm ved 24 uker. Følger min egen kurve så da var det bra! :) Er 27+5 nå og ligger på 25cm! :)

JM hang seg ikke sånn opp i det hun heller. Var heller jeg som hang meg litt opp i det da jeg så på papirene fra storebror og var noen cm større med han på denne tiden. Og sa ifra om det.

Men hun sa vi skulle følge godt med å passe på at ting ikke flater seg ut. Så satser på det :) Får ikke store barn heller, og jeg er høy. Kjenner jo at hun vokser inni der. Bare litt rart at man er mindre som andregangs :p

Har ikke målt symfysemål en eneste gang...

Jeg lå litt over den rød streken med storebror, og ligger litt under den rød strek med lillesøster nå. Tenker at det er helt normalt ☺️

Hva lå dere på? Jeg er mindre denne gang enn med storebror, og ligger litt under gjennomsnittet med 21 cm. Så blir sannsynligvis henvist til vekstkontroll på sykehuset neste gang om jeg ligger like mye under da.

Jeg kan svare til uken, etter jordmor kontroll! :)
Veldig spent, siden vekten min har stått stille, og magen er forholdsvis liten.
Men det er jo fosteret og livmoren som avgjør og måles, ikke vekten min, eller størrelsen.

Om du får variasjon på målene kan det også skyldes at babyen har endrer stilling der inne. Målene blir jo høyere om de ligger mer loddrett enn på tvers. Det kan være normale variasjoner. Men om det tydelig flater ut flere ganger, er det godt å få en vekstestimering! :)

Får du jente nå?
Jeg lå lavere med jentene mine, enn jeg gjør nå med lillebror. De sier jo at gutter ofte blir litt større enn jenter. :-)

Jeg kan svare til uken, etter jordmor kontroll! :)
Veldig spent, siden vekten min har stått stille, og magen er forholdsvis liten.
Men det er jo fosteret og livmoren som avgjør og måles, ikke vekten min, eller størrelsen.

Om du får variasjon på målene kan det også skyldes at babyen har endrer stilling der inne. Målene blir jo høyere om de ligger mer loddrett enn på tvers. Det kan være normale variasjoner. Men om det tydelig flater ut flere ganger, er det godt å få en vekstestimering! :)

Får du jente nå?
Jeg lå lavere med jentene mine, enn jeg gjør nå med lillebror. De sier jo at gutter ofte blir litt større enn jenter. :-)
Er jente denne gang ja. Var ikke kjempe stor med storebror heller altså. Men mindre nå. Og ingen vektoppgang. Har steget på kurven fra sist måling, så det er jo bra. Hun ligger helt nede i bekkenet og koser seg, det har hun gjort hele tiden.

Jeg lå på 24 cm når jeg var 24 uker. Så ganske gjennomsnittelig. Greit å fulgt opp da, men det kan jo være du har en mindre kurve nå enn sist gang :)

Lå på 20cm i uke 23, kom tilbake i uke 25 og gikk opp til 23cm. I uke 29 hadde det gått opp til 26,5 :) Ligget litt under gjennomsnittet, men har hatt en fin vekstkurve.

Er jente denne gang ja. Var ikke kjempe stor med storebror heller altså. Men mindre nå. Og ingen vektoppgang. Har steget på kurven fra sist måling, så det er jo bra. Hun ligger helt nede i bekkenet og koser seg, det har hun gjort hele tiden.
Da er nok alt sikkert veldig bra! :-)
Jeg lå helt nederst på det grønne feltet på symfysemålkurven med begge jentene mine.
Denne gangen som jeg venter gutt liger jeg ved den røde streken.
Det er kanskje tilfeldig, men litt morsomt at du også venter jente nå da, med mindre symfysemål! :-)

Da er nok alt sikkert veldig bra! :-)
Jeg lå helt nederst på det grønne feltet på symfysemålkurven med begge jentene mine.
Denne gangen som jeg venter gutt liger jeg ved den røde streken.
Det er kanskje tilfeldig, men litt morsomt at du også venter jente nå da, med mindre symfysemål! :-)
Alt er nok i skjønneste orden :) Er nok bare ei lita nett jente inni der ;)

Mitt symfysemål ble målt i uke 23 sist hos legen og da lå det på 23cm :-) er nå 26+1 og har ikke peiling på hva det ligger på nå :-)

Back
Topp