Symfysefundusmål :-)

Jeg er så glad! Låg innenfor d grønne feltet,over den røde streken. Håper virkelig jeg ligger slik neste gang også. Da det kan tyde på at lille mann er litt mindre enn d broren var! Ingenting er bedre! ☺

Jeg er så glad! Låg innenfor d grønne feltet,over den røde streken. Håper virkelig jeg ligger slik neste gang også. Da det kan tyde på at lille mann er litt mindre enn d broren var! Ingenting er bedre! ☺
Supert!!:)

Jeg venter i spenning på mitt i dag:)

Jeg har sv. Diabetes og har nå i uke 24 målene helt oppi den øverste lysegrønne streken! Det jordmor sa til meg var at de var redde for at bebisen ble for stor og at ungen kan få problemer etter at den blir født da i forhold til blodsukkeret! Det er også fare for misdannelser hvis man går med uoppdaget sv. Diabetes! Så dessverre så er det viktig å sjekke det selv om det er noe skit å ta den testen! Jeg har nær slekt med diabetes, så derfor fant de det ut på meg!

J har vært langt over med alle mine, men hat ikke slått ut på glukosetesten. Skal ta den igjen nå om ikke så lenge. J syns ikke d er no stress j. Gruet meg litt sist fordi j bare hadde hørt skrekkhistorier, så j ble litt oppgitt etterpå.. D klart at noen synes d et pyton, men d er også noen som ikke gjør seg noe av d. For meg var d over hodet ikke noe problem.
Tenkte d var greit å få frem d og, så kanskje flere slipper å grue seg.

Lykke til alle sammen.

J har vært langt over med alle mine, men hat ikke slått ut på glukosetesten. Skal ta den igjen nå om ikke så lenge. J syns ikke d er no stress j. Gruet meg litt sist fordi j bare hadde hørt skrekkhistorier, så j ble litt oppgitt etterpå.. D klart at noen synes d et pyton, men d er også noen som ikke gjør seg noe av d. For meg var d over hodet ikke noe problem.
Tenkte d var greit å få frem d og, så kanskje flere slipper å grue seg.

Lykke til alle sammen.
Hvordan størrelse har d vært på barna dine da??

Hvordan størrelse har d vært på barna dine da??

Han eldste var over 5kg.
Nestemann var bare på 4,4 men han fikk for lite næring..,grunnet svikt i næringen til morkaka. De spådde han til å bli lav i vekt, prematur og at j ville få svangerskapsforgiftning.., men j gikk over tida og var frisk, så han skulle nok egentlig blitt på strl som sin bror.

Det var ingen utslag på sukkerbelastningstesten så d er nok arv.
Heller litt for stor enn litt for liten spør du meg.

Han eldste var over 5kg.
Nestemann var bare på 4,4 men han fikk for lite næring..,grunnet svikt i næringen til morkaka. De spådde han til å bli lav i vekt, prematur og at j ville få svangerskapsforgiftning.., men j gikk over tida og var frisk, så han skulle nok egentlig blitt på strl som sin bror.

Det var ingen utslag på sukkerbelastningstesten så d er nok arv.
Heller litt for stor enn litt for liten spør du meg.
Ja, altså, jeg har jo ikke hatt noe problem å få ut mine, så er ikke redd for størrelsen på den måten! Men kunne tenke meg litt nærmer 4 kg enn 5 denne gangen. Siden d er siste barnet, så hadde d vært kos med liiitt lengre "nyfødt baby" :P Men de har jo mer å gå på skulle d bli sykdom tidlig i levetiden.. :)

Før graviditeten var bmien min normal, slik at det ikke skulle være nødvendig med noe glukosebelastning. Etter symfysefundusmål i den øvre delen av det grønne feltet, så fant plutselig jordmor ut at jeg burde ta det uansett. Hun sa "oi" når hun så målingene! Andre som har høyt mål? Og er mitt virkelig SÅ høyt? Vis vedlegget 91737

Sniker fra april, men her er mine 2 målinger. Første kryss er fastlegen, andre kryss er jordmor. Vil si at mitt er høyt (andre krysset). Men hun ville allerede ha meg på vekstkontroller og glukosebelastning før hun målte. For jeg har høy bmi og diabetes 2 i familien. Men ble sjokka når jeg såg målingen i forhold til rød strek og grønt området :-O var 23+2 på torsdag når jeg var hos jordmor, men kunne i følge målet vært ca uke 29 viss man ser hvilken uke jeg egentlig skulle hatt så stor livmor i følge streken.

Vedlegg

• 1419124144873.jpg
    1419124144873.jpg
    48,5 KB · Visninger: 23
Back
Topp