Symfyse mål

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Har fått 37cm i mål er 37+3 . Noen som veit ut hvordan man regner ut hvor stor babyen er? Jordmor regnet med at ho vill veie rundt 4kg til termin.

Symfysemål har lite eller ingenting å si for hvor stor babyen er. For å estimere vekt må du på ul og selv da er det store sprik.

Symfysemålet sier ikke noe om hvor stor babyen er, det sier noe om hvor stor livmora er.

Størrelsen på babyen estimeres på bakgrunn av mål av mage, hode og lårbein hos meg når jeg er på ultralyd.

Symfysemålet sier ikke noe om hvor stor babyen er, det sier noe om hvor stor livmora er.

Størrelsen på babyen estimeres på bakgrunn av mål av mage, hode og lårbein hos meg når jeg er på ultralyd.
Okei da veit jeg det :) men hvordan kan ho si at baby blir 4kg osv da? :o

Min første var langt over det grønne feltet.hun veide 3600. Nummer to var litt over gjennomsnitt og var 4020. Så tror ikke det har så mye å si

Okei da veit jeg det :) men hvordan kan ho si at baby blir 4kg osv da? :o

Ingen aning!
Her snakker jordmor bare om hvilken vei babyen ligger. Og de som tar ultralydene snakker om hvor stor babyen ser ut til å bli. Men jeg tror de har rimelig slingringsmonn på akkurat det, altså, så jeg er ikke helt sikker på om jeg tror på dem :P

Ingen aning!
Her snakker jordmor bare om hvilken vei babyen ligger. Og de som tar ultralydene snakker om hvor stor babyen ser ut til å bli. Men jeg tror de har rimelig slingringsmonn på akkurat det, altså, så jeg er ikke helt sikker på om jeg tror på dem :p
Hehe okei:) får heller ta det med en klype salt:p det er kanskje noe ho tror :)

Okeei :) jordmor mener stadig at baby blir godt i stand:) derfor jeg ble litt nysjerrig:) er jo førstegangs så har ikke peiling:happy:
Jeg hadde synfysemål langt under gjennomsnittet når jeg gikk med førstemann. Var inder det feltet. Babyen var nå 3600. Så liten mage men normal-stor baby :)

Back
Topp