Symfyse - fundusmål

håperpånr4

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Augustbarna2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Hvordan er deres mål? Jeg ligger ganske høyt over på noen av målingene :-P
Legen måler alltid lavere enn jordmor, så ikke sikkert det egentlig er så høyt.

Vedlegg

• 1443004323157.jpg
    1443004323157.jpg
    90,6 KB · Visninger: 78
Mine ligger like over den røde streken:) de sier de målet ulikt ja, men skulle ikke tro det var SÅ stor forskjell da:P får du noe ekstra oppfølging siden det er over gjennomsnittet?

Mine ligger like over den røde streken:) de sier de målet ulikt ja, men skulle ikke tro det var SÅ stor forskjell da:P får du noe ekstra oppfølging siden det er over gjennomsnittet?

Nei, jordmor eller lege har ikke sagt noe om det. Nå er jeg ikke så veldig stor heller, så jeg burde vel kanskje fått oppfølging? Har normalt med fostervann også så det er ikke det :p Om jeg går over tiden i tillegg frykter jeg virkelig at det kommer ut en kjempebaby :-O

Nei, jordmor eller lege har ikke sagt noe om det. Nå er jeg ikke så veldig stor heller, så jeg burde vel kanskje fått oppfølging? Har normalt med fostervann også så det er ikke det :p Om jeg går over tiden i tillegg frykter jeg virkelig at det kommer ut en kjempebaby :-O
Okei. Nei jeg aner ikke hva som er normal praksis jeg. Hvis ikke de sier noe så er det vel bra:) har du vært på vekstestimering med ultralyd da?
Hehe er ikke sikkert, det kan jo ha med hvordan babyen ligger også:)

Var på 3D UL i uke 28, da var han ca 6 % over snittet. Veide ca 1200 gram istedenfor 1170 gram som var normalt/gjennomsnittet. Han ligger med hodet ned og rumpa opp mot ribbeina så kanskje derfor høyt mål :-P

Jeg ligger og ganske høyt på målene. Har lagt helt øverst på det mørkegrønn hele veien, men må sist lå jeg litt utenfor det mørkegrønne feltet... men legen min påpekte at hun er ganske raus med målene og derfor ikke noe å bry seg om.
Både jordmor og legen påpeket hvwr gang at ifht den nye sf-målkurven som snart skal taes i bruk så ligger jeg helt greit an og de mener derfor at lillegutt kommer til å bli ganske gjennomsnittlig.
Mini ligger likt som du beskriver så håper også at det kan være med på å være årsaken til høye mål. :-)

Ligger litt under gjennomsnittet på SF, nen på UL i dag er snuppa litt større enn gjennomsnittet..

Jeg er som deg- ligger godt over det grønne feltet og jordmor sier det er null stress. Merker jeg blir litt irritert- for hun sa en gang "du får nok stor baby". Synes de da skal sende deg på UL....

Min følger den øverste grønne streken... Gjorde det med storesøster og, synes ikke hun var en kjempebaby med sine 3,7 kg. Men ingen som har sagt noe om vekstestimering eller noe.

Back
Topp