Symfyse-Fundus mål!

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Nå som det bare er en knapp mnd igjen før de første begynner med SF-mål, tenkte jeg å lage klart en oversikt for de som vil dele med oss andre.

Jeg hadde nemlig en slik på bloggen min da jeg ventet nr.2, slik at alle mine kjære som ikke så meg så ofte, kunne følge utviklingen. Jeg skal ha det denne gang også, men tenkte at det kunne være en ide å dra inn hit :)

Så for de av dere som vil være med, høyreklikk på bildet og lagre som. Åpne bildet i et bilderedigeringsprogram - paint gjør susen om man ikke har photoshop :) Marker med en prikk eller kryss på skjemaet, og last opp bildet her på babyverden igjen. Etter første gang har man det jo på pc'n, så da er det bare å oppdatere etter hver kontroll, og laste opp på ny og oppdatere innlegget sitt i tråden :)

Er jo litt spennende å se hvor store mager vi har, sånn utenom magebilde trådene. Da noen kan bære langt ute, og andre langt inne - felles for målingene er at alle ligger flatt sånn at utgangspunktet blir det samme :)

symfysecopy.jpg

Dytter opp denne jeg, nå som de fleste har fått et kryss eller to!

Lurt! Her er mitt!

Uke 17 og 19. Ligger "litt" utenfor jeg med min gedigne mage, men legen sa vi får bare følge med hvordan det utvikler seg..! Jaiks! Blir spennende å se nå på kontrollen neste uke, om det begynner å stagnere litt :)
symfy.png

Og med det ser jeg at min "store" mage ikke er så svær allikavel :P
Min kommer litt senere, må bare få ferdig det pokker skriptet her før øya går i kryss :P

Skal ikke til jordmor før i uke 24, så får ikke lagt inn noe skjema før den tid. :)

symfysecopy.jpg

ligger godt over jeg også, enda jeg ikke har noe særlig mage.. men skal sies det er legen som har målt da.. og han måler ofte feil.

Har ikke målt dette ennå, men blir vel på 24-ukerskontrollen hos jordmor :)

Har allerede fått noen målinger jeg da.

symfyse nr 3.jpg

Her er mitt i uke 21+6. Jordmor mente jeg kom til å legge meg mer inn mot gjenomsnittet etterhvert, men selv har jeg mine tvil ;) var nemlig 4,3 kg da jeg kom til selv ;) Så ingen overaskelse om det blir en 4 kgs baby her i gården :)

Forøvrig mente jordmor at det var en dårlig målemetode og at hun hadde tatt imot babyer på 4,5 kg som lå under gjenomsnittet og 3,4 som lå over gjennomsnitt.symfysecopy.jpg

symfysecopy v15-.jpg
Var med Jordmor idag, så her er mine symfysemål ;)
Dei har ikkje målt på sjukehuset, så det er berre dei gongane eg har vore med kommune jordmor eg har målingar frå

Jeg tror ikke symfysemålet har så veldig mye å si for hvor stor baby man har i magen, var i alle fall ikke sånn her.

Jeg lå langt under normalen fram til uke 28 sist, da føyk det i været og jordmor trodde det var en kjempebaby. Årsaken var rett og slett at i uke 28 så satte kreket seg opp i magen etter å ha liggi langt nede og på tvers. I uke 32 mente de hun var 1900 gram og at hun ville være rundt 2700 til termin. Men bikka akkurat 3 kg da hun kom 3 dager før..

Ingen av mine har vært store, med eldste så sprengte jeg skjemaet allerede i uke 37 med 42 cm - og hun ble født på termindato og var 3460g og 53cm. Med minsten ble jeg mål til 38,5 cm et par dager før han ble født i uke 37 - 2750g tung og 48 cm lang.

Jeg blir bare svær...*grøss*

Gleder meg til å se magebildet ditt i uke 40 :D

får ikke til å lage skjema jeg, men har 20cm i uke 20, så akkurat på den øverste linjen. forrige gang var jeg på tur ut av skjema på slutten, med en plugg på 4820 gr i magen. blir spennende å se hvordan det utvikler seg denne gangen :) om lillebror blir like stor :)

symfysecopy.jpg Vis vedlegget 2875
Midt på streken ved første kontroll, også rett under på de to neste :) Spent på neste kontroll som blir 22. mars :)

Back
Topp