Symfyse-Fondus mål

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Hvilken uke er du i og hva er SF-målet ditt? Enten fra jordmor/lege, eller måler du selv og noterer inn i appen?

21 cm målt hos jordmor 24+3 :)

Usikker på hva cm ble målt til, men sist gang og denne gangen jeg var til jordmor så ligger målene over den linja, og utom det grønne, men den følger sin egen kurve sa hun, selv om den var høyt høyt oppe :) lillemor er nå og sparker skikkelig på mammas ribbein, og det kjennes! :p

Har ikke målt enda. Skal til jordmor i morgen, kanskje hun måler da. Er 23 uker på Søndag.

24+2 og 23 cm.. målt hos jordmor :-)

Oi. 23+2 og målet var 27 cm hos jordmor. Laaangt over både rød strek å grønt området. I uke 17 var den rett over røde streken, men da var det fastlegen som målte (og han virket jo helt forvirret på alt, så ikke sikkert han har målt rett. Har byttet lege, så får se hva andre legen måler meg til om noen uker).

Husker ikke, ligger innenfor normalområdet, men over den grønne linjen. Noen av dere som har brukt den appen som det ble vist til i det øverste innlegget? Har vurdert å bruke den selv, men synes det virker litt vanskelig å måle..

Uke 24+3 og 22 cm. Midt på linjen. Er første sf-målet som er målt dette svangerskapet. Hvilken app er det dere mener? Hva heter dn?

Uke 24+3 og 22 cm. Midt på linjen. Er første sf-målet som er målt dette svangerskapet. Hvilken app er det dere mener? Hva heter dn?
Appen heter symfyse-fundus mener jeg. Utviklet i samarbeid mellom NTNU og St.Olavs. Det er meningen at en kan legge inn målinger en gjør selv slik at en får flere måletidspunkter. Dette vil igjen kunne avdekke om kurven skulle flate ut eller stige veldig - gi indikasjoner for om det er lurt å kontakte lege eller jordmor.

Husker ikke, ligger innenfor normalområdet, men over den grønne linjen. Noen av dere som har brukt den appen som det ble vist til i det øverste innlegget? Har vurdert å bruke den selv, men synes det virker litt vanskelig å måle..
Jeg har den og tror jeg fikk litt mer kontroll siden jeg fulgte med når jordmor målte idag.. men kommer til å bruke legen/jordmor sine mål som rettesnor!

20 cm i uke 23+6

Back
Topp