symfemål!?!i uke 28

mariew

Flørter med forumet
hei jenter! dere som har vært til kontroll i uke 28, hva var målet på magen deres da? jeg var til jordmor i dag, og ble målt til 26, lurer på hva dere andre ligger på?!

Husker ikke akkurat hva den var i cm, men lå akkurat på streken i uke 28.

Jeg ligger bittelitt over [;)]

min var på 28, så helt i øverkant av det grønne området. Men sånn var det sist også, og var bekymra for stor onge da, men det var hun absolutt ikke...

Jeg ble målt til 25, det samme som i uke 24...Skulle jo egentlig ha blitt større, men antagelig skyldes det at målet ikke har blitt større, at gutten lå på tvers når det ble målt nå. Og siden det var jordmor som målte sist, og lege nå, så kan det ligge en litt forskjell i måten de måler på.. Var jo på 3D på mandag og fikk vite at alt så bra ut, så ble ikke bestilt noe ekstra kontroll pga det...

ORIGINAL: *Benedicte*

min var på 28, så helt i øverkant av det grønne området. Men sånn var det sist også, og var bekymra for stor onge da, men det var hun absolutt ikke...

Sånn var det med sønnen min også... Men de på sykehuset mente at jordmora mi "tok i litt" når hun målte[;)]

For nå går jeg annenhver gang til jordmor og lege, og jordmor hun måler langt over hver gang. Og legen måler akkurat på streken, hver gang[;)]

jeg lå på 25 cm i uke 27. det var midt på streken [:D]

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Sånn var det med sønnen min også... Men de på sykehuset mente at jordmora mi "tok i litt" når hun målte[;)]

For nå går jeg annenhver gang til jordmor og lege, og jordmor hun måler langt over hver gang. Og legen måler akkurat på streken, hver gang[;)]

Men er nok ikke nokka feil med målingene her, for både lege og jormor følger samme kurven, og det er helt øverst i det grønne.. og forrige gang lå leg hele svangerskapet øverst også, og alle jormødrene jeg kom til på sykehuset sa at det er nok en stor unge det her når de kjente på meg.. Men de tok feil da.. alle sammen...

Var hos jordmor i dag, 27+6 ut i fra ul(men er 28+4 fra min termin)
Å sf målet mitt er 28[8|] sist lå jeg hele tiden under den røde streken,men kan være jeg er så mye større denne gangen fordi det ikke er så lenge siden sist magen var stor[&:]håpe håpe, vil ikke ha en mega baby (svigefar var vist over 5kg da han ble født[:o])

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Men er nok ikke nokka feil med målingene her, for både lege og jormor følger samme kurven, og det er helt øverst i det grønne.. og forrige gang lå leg hele svangerskapet øverst også, og alle jormødrene jeg kom til på sykehuset sa at det er nok en stor unge det her når de kjente på meg.. Men de tok feil da.. alle sammen...

Kanskje like greit at de tok feil[:)]

Kanskje du hadde mye fostervann? Stor morkake..? Eller bare større livmor enn gjennomsnittet.

Synes det er skummelt når de skremmer oss med at "vi får store unger" på grunn av symfysemålet. Jeg var dritredd husker jeg.

29 cm her, ligger over det skraverte området....[8D] Men vet at det ligger ei kompe av en gutt i magen min da...

I uke 27+3 målte jeg 31cm og i dag uke 29+3 målte jeg 35 cm.[:-]
Skal på ultralyd i morgen så håper vi kan få sjekket hvor stor prinsen er, håper han ikke er så ille mye større enn de 3 andre. ( de veide 4,5 kg)

28+4 i dag og ble målt til 26 cm.

27+6 i dag og ble målt til 28 cm...

Jeg ble målt til 29..... Håper ikke han er så stor at det er det som gjør det..!! [&:]

Ej va også heilt øverst av det grønne område.. [:)] He vår d dei siste gongane gitt.. [:)]

Jeg var på kontroll på fredagen. Da var jeg 27+4. Da var symfysemålet på 29 cm hvis jeg ikke leser papiret heeelt feil [8D]

Symfysemålet  mitt i uke 28 +1 var 33 cm. 

Jeg lå på 26 i uke 27...

Back
Topp