symaskin

kamskjell

Forelsket i forumet
hei!

er det noen som kan anbefale en kjekk symaskin for en nybegynner? (og da mener jeg HELT nybegynner[:D]) prismessig selvsagt ønskelig med noe rimelig, siden jeg jo ikke vet om hobbyen kommer til å slå an[;)]
på forhånd takk!

jeg fikk janome dc260 (er ikke helt sikker på det nummeret) til jul, og jeg har aldri rørt ei symaskin før. den er SUPER[:)]
koster 4000-5000.

Janome dc2160 er en fin maskin ja:) 4490,-

Ellers bør du kikke på elna2800/janome sewist 521/husquarna 116 alle til ca 3000,-

Ønsker du noe ENNÅ riemligere, så har de en til 1000-lappen på elkjøp, noe jeg selv hadde kommet til å slått til på om jeg ikke hadde arvet en gammel fra min mor! mtp at du ikke vet om det vil slå an :)

(er selv veldig periodevis aktiv på hobbyfronten, og gjerne en kort periode på hver ting :))

Forresten hadde rema 1000 en til 500 i en tilbudavis vi fikk i posten forrige uke.
Kvaliteten er garantert etter prisen, men kjekt å kunne prøve seg litt  uten å brenne inne med en maskin til flere tusen om det går fort over :)

JEg tror ikke jeg kjenner Noen som har vært fornød med de billig maskinene... Derimot kjenner jeg mange som har kjøpt de, bannet og steiket over de, og seinere byttet ut til en av de overnevnte.

Ikke bare er kvaliteten dårligere, men mulighetene er det også.

Det er veldig lurt å velge en maskin som man kan regulre både stingbredde og lengde, samt at den har elastiske sømmer. Spessielt om man skal sy klær.

Og jeg kan garantere at sylysten blir bånn i bøtta med en billig maskin... Da bør man heller kjøpe en overhalt "olding" :)

Back
Topp