...syltetøy, da?

Anser syltetøy som normalt pålegg, men velger jo ikke det søteste som er. Det er uansett noe jeg ikke oppmuntrer så veldig til fordi det blir så mye kliss overalt. Generelt kjøper jeg syltetøy uten tilsatt sukker, hvis jeg får tak i det. Spiser det veldig mye selv, i cottage cheese og på havregrøt.

Om hu spør får hun det, men det gjør hu ikke og tilbyr jeg det vil hu ikke ha det.

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Kjenner eg gruer meg litt til babyen min skal begynne ete vanlig mat ja... Er tydelig at man kan bli hysterisk av det meste nå for tida. Her i huset har eg og mannen stort sett aldri syltetøy eller sjokoladepålegg i hus. Det går stort sett i kaviar, ost, leverpostei og makrell i tomat. Men det er fordi det er det me liker, ikkje pga sukkerinnhold osv... Ja, eg hadde også reagert om unger spiste kun syltetøy osv, men eg hadde ikkje hengt ut andre foreldre av den grunn... Som noen andre her oppe skreiv; la den som er uten synd kaste den første steinen...

Hun får så og si aldri syltetøy på skiven av meg, men av og til av pappaen. Jeg kjøper derimot veldig ofte jordbær som vi skjærer i skiver og har på brødskiven. Gjerne sammen med skiver av banana. Minst like godt som syltetøy, og sunnere. :)

Om andre barn får syltetøy på skiven reagerer jeg ikke. Hadde kanskje begynt og lure litt hvis de bare spiste syltetøy og aldri noe annet da, men ikke trukket noen konklusjoner om foreldrene eller noe, bare lurt på om det var en grunn til det.

Han får om han vil ha .. Men sjeldent han spør om det. Får det ikke med i bhg, fordi jeg syns det er grisete. Men om han hadde spurt i morra, hadde jeg ratt gitt han. Ser ikke grunn for hysteri.. (Nå er min dårlig til å spise da)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her liker hun ikke syltetøy, men om hun vil ha det så får hun det... prim får hun også, så ofte hun vil... nugatti får hun også når hun har lyst på (veldig sjeldent hun vil ha det men)... finnes ikke hysterisk på pålegg...

7 åringen fikk syltetøy på frokosten idag fordi han er syk, ellers får de syltetøy i helga da. De er veldig flinke til å spise leverpostei, salami, ost, kjøttpålegg, osv til vanlig.

Plukker selv og lager. Hender vi har kjøpt også, men så lenge han spiser variert så gjør det ikke noe. Her er problemet den jævla kalkunpølsa han har blitt introdusert for i bhg. Den må jeg si til han at han ikke får spise så ofte - men ellers velger han varierende pålegg. Bær er sunt, spesielt blåbær.

Vi bruker ellas kitchen smoothies på lapper og pannekaker sammen med cottage cheese, eller laget syltøy selv uten sukker ja. Han har fått smake kjøpe-syltetøy på lapper og lignende også. Hver til sitt tenker jeg. Syns ikke man skal dømme hverken ene eller andre veien. Hysterisk liksom? Syns det er kjedelig at man ikke skal kunne ta et eget valg uten at folk skal mene det ene og det andre.

Sent from my iPad using BV Forum

Vil de ha syltetøy på brødskiva så får de det. Jeg er så slem at de får nugatti på brødskiva om de vil ha det også. Hvis vi først tar opp et glass hjemmelaga jordbærsyltetøy fra fryseren blir det gjerne spist en del sylte på brødskiva noen dager på rad før det blir tomt. Så kan det gjerne gå en stund før vi tar opp neste glass. Ser ikke noe problem med det så lenge vi har undervektige/normalvektige unger.

Vi bruker ellas kitchen smoothies på lapper og pannekaker sammen med cottage cheese, eller laget syltøy selv uten sukker ja. Han har fått smake kjøpe-syltetøy på lapper og lignende også. Hver til sitt tenker jeg. Syns ikke man skal dømme hverken ene eller andre veien. Hysterisk liksom? Syns det er kjedelig at man ikke skal kunne ta et eget valg uten at folk skal mene det ene og det andre.

Amen! Det er mye snakk om hvor dømmende holdninger man treffer på her inne, men det går jammen meg begge veier. Synes man vel så ofte blir stemplet som "hysterisk" over både det ene og det andre og det er da like dømmende å slenge om seg med det uttrykket fordi man ser på seg selv som mer "avslappet". Ja takk til mer takhøyde!

Helt enig. Man må få velge slik man vil-om det er nugatti på skiva eller forbud mot syltetøy... Og sannheten er jo at man ikke vet alt utifrå hva man hører og ser: jeg gir barna kakao og syltetøy uten sukker, og lager hjemmelaget eplesaft uten sukker... Og får kommentarer på at jeg gir barna disse usunne tingene?!?! Synes det er vittig, for jeg er egentlig ikke så nøye på det, og kunne vært troende til å gi dem nugatti jeg (men de liker det ikke:-)), og så får jeg "tilsnakk" når de spiser rene, sukkerfrie produkter? Folk burde slutte å mene så mye om andre, tenker jeg:-)

ja, mine får syltetøy, både kjøpt og hjemmelaget. Ellers er jeg veldig enig i det flere skriver her; Ingen er perfekt og man må få lov til å velge selv\barna må få velge hva de liker eller ikke.

Plukker selv og lager. Hender vi har kjøpt også, men så lenge han spiser variert så gjør det ikke noe. Her er problemet den jævla kalkunpølsa han har blitt introdusert for i bhg. Den må jeg si til han at han ikke får spise så ofte - men ellers velger han varierende pålegg. Bær er sunt, spesielt blåbær.

Hva er galt med kalkunpølse?

Nei.. Jeg er ikke så glad i syltetøy, så da blir det ikke til at jeg gidder å kjøpe det :P Pleier å mose noen bringebær og bananer noen ganger å ta på brødskiva hennes, da.. Uten å ta noe annet oppi blandinga, også lager jeg bare til en brødskive. Men, egentlig veldig sjeldent at jeg gjør det, siden ho liker bedre andre pålegg.

Men ho pleier å spise det noen ganger hos bestefoeldrene sine.

Hos oss er det ingen som er noe glad i å ha syltetøy på skivene, så det er ikke noe problem. Jeg tenker ikke noe spesielt om jeg ser unger med syltetøy på skiven.. Veldig flott at dere lager syltetøy uten sukker, det har vi også de sjeldne gangene vi spiser det :)

Her får hun syltetøy på vaffler og på toast om vi spiser det til frokost. Men hun får ikke det med i matpakken sin. Jenta mi er mest glad i makrell i tomat, ost og leverpostei og peanutsmør.

De gangene i året vi har pannekaker får han det ja ;)
Sjeldent han spør om å ha det på brødskiva, men når han spør får han det!

Appen vel ;)

Back
Topp