Sykt barn igjen

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Ser ut til at det blir sykt barn igjen på meg imorgen. Frøkna hoster ekstremt nå, kastet opp inatt, så nå er det full vask av alt sengetøy, overmadrass, pyjamas og henne.

Samboer jobber 12,5t nattevakter denne helga, så de kan vel ikke forvente at han kommer hjem fra vakta (tredje nattevakt) for så å være våken resten av dagen for å være med henne?:shy:

Har din arbeidsgiver noe med hva din mann gjør? Nei, etter natt kan man faktisk ikke ta vare på barn, så bare bli hjemme. Er barnet sykt så er hun syk. Hadde heller ikke informert hva mannen gjør og hadde de spurt hadde jeg sagt at dette er mellom meg og min mann og ikke arbeidsgiver. Skal være måte på hvor mye de skal blande seg i privatlivet

Har din arbeidsgiver noe med hva din mann gjør? Nei, etter natt kan man faktisk ikke ta vare på barn, så bare bli hjemme. Er barnet sykt så er hun syk. Hadde heller ikke informert hva mannen gjør og hadde de spurt hadde jeg sagt at dette er mellom meg og min mann og ikke arbeidsgiver. Skal være måte på hvor mye de skal blande seg i privatlivet
Nei, hun har jo ikke det, det er nok samvittigheten som spiller inn her :p

Vi pleier å dele, å ta ca annenhver sykt barn hver.

Nei, hun har jo ikke det, det er nok samvittigheten som spiller inn her :p

Vi pleier å dele, å ta ca annenhver sykt barn hver.
Det er en privatsak, så bli hjemme og da gjør dere allerede nok for å begrense fravær hos dere begge. Her tar mannen alt ..

Du og din mann gjør med sykt barn dag er opp til dere så lenge det er innenfor antall dager.

selv på kveldsvakt kan mor ringe seg sykt med barn om far er hjemme, men kun innfor maks antall dager

Evt kan mannen ikke dra på den siste nattevakten :) så kan han være hjemme i morgen.

Evt kan mannen ikke dra på den siste nattevakten :) så kan han være hjemme i morgen.
Han er i nattmodus nå, så dagen imorgen er til dels ødelagt allerede, første del av dagen. Han stod opp nå kl 15 :p
Så vi fant ut at det var enklere at han tar to dager på rad neste gang :)

Føler med deg, vi er på runde nr 4 etter bhg start nå

I tillegg har jeg jo blitt endel syk selv så føler på det selv at jeg har vært mye borte:-/

Han er i nattmodus nå, så dagen imorgen er til dels ødelagt allerede, første del av dagen. Han stod opp nå kl 15 :p
Så vi fant ut at det var enklere at han tar to dager på rad neste gang :)

Ja, skjønner det! (Jobber som nattevakt selv) :) Her er det stort sett mannen som tar alt, siden de ofte våkner på morgenen med feber og sykdom :shifty: og jeg som sagt jobber natt, så om vi ikke vet om det på forskudd er det håpløst å dele på fraværet. Samt å ta en dag "midt oppi" jobbingen min det går jo heller ikke (jobbe en, hjemme en, jobbe en). Da må det være på starten, eller på slutten, av perioden. Ikke bare bare med oss nattevakter :rolleyes: :hilarious:

God bedring <3
Vært innmari mye her også, blant annet en helt forferdelig forkjølelse med evigvarende hoste. 3åringen hosta og hosta hele natta og hele dagen i en uke, han spydde flere ganger av hoste men svelget det faktisk hver gang:sour:, også resthoste lenge etterpå. Jeg var også dårlig en uke med masse hoste, og resthoste i 2 uker etterpå i tillegg. Jeg pleier aldri å være forkjøla så lenge utenom når jeg er gravid, og det er jeg ikke nå, så dette er noe heftige greier :hilarious: Vi besøkte familie tre uker etterpå som hadde denne hosten, og sjanset på at vi var immune - og det var vi. De bor et stykke unna oss, så dette er nok faktisk en forkjølelse som sprer seg til hele landet.

Ja, skjønner det! (Jobber som nattevakt selv) :) Her er det stort sett mannen som tar alt, siden de ofte våkner på morgenen med feber og sykdom :shifty: og jeg som sagt jobber natt, så om vi ikke vet om det på forskudd er det håpløst å dele på fraværet. Samt å ta en dag "midt oppi" jobbingen min det går jo heller ikke (jobbe en, hjemme en, jobbe en). Da må det være på starten, eller på slutten, av perioden. Ikke bare bare med oss nattevakter :rolleyes: :hilarious:
Haha, nei:p skal sies at de har todelt turnus her da, 12,5t vakter. Så enten er det fra 07-19.30 eller fra 19-07.30. Så da kan han evnt ta sykt barn-dager enten begynnelsen av nattperiode eller ila dagperiode:)

God bedring <3
Vært innmari mye her også, blant annet en helt forferdelig forkjølelse med evigvarende hoste. 3åringen hosta og hosta hele natta og hele dagen i en uke, han spydde flere ganger av hoste men svelget det faktisk hver gang:sour:, også resthoste lenge etterpå. Jeg var også dårlig en uke med masse hoste, og resthoste i 2 uker etterpå i tillegg. Jeg pleier aldri å være forkjøla så lenge utenom når jeg er gravid, og det er jeg ikke nå, så dette er noe heftige greier :hilarious: Vi besøkte familie tre uker etterpå som hadde denne hosten, og sjanset på at vi var immune - og det var vi. De bor et stykke unna oss, så dette er nok faktisk en forkjølelse som sprer seg til hele landet.
Usj da!
Ingen andre her i huset er på dette viset. Jeg lurte på å ringe legen imorgen da hun virker litt pjusk i tillegg til dette å hoste til hun kaster opp (det var full ribbing av seng til morgenen, pysj i vaskemaskin og hun rett i dusjen :depressed:)
Frykter at jeg våkner til samme syn imorgen slik som hun har hostet ikveld.

Håper du var hjemme med god samvittighet:-). Jobber selv turnus og har en mann som begynner på jobb mellom kl 6 og 6.30, så han drar på jobb før vi står opp. Hvis vi da våkner med syke barn er det somregel som tar første dag, så deler vi ut fra det. Har selv opplevd å ha en sjef som prøvde å nekte meg å være hjemme med sykt barn da hun mente jeg var så mye hjemme med syke barn, men mannen min aldri var hjemme. Hun fikk beskjed at hvordan vi delte syke barn dagene var opp til oss, og at vi selvsagt delte på dem (var inni en periode med mye sykdom på barna - alt fra vannkopper til omgangssyke og feber).

Back
Topp