sykt barn igjen, skjer da?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
lørdag for 1 uke siden, kastet snuppa opp..begynte på kvelden på lørdag, og kastet opp til litt utpå natta.. så var det over.. jeg ble ikke smittet da,selv om jeg alltid pleier å bli det.. så i dag, får hun feber (38 blank) og sover\er slapp (veldig ulikt henne, hun flyr rundt å baser og leker selv med omgangssyken, mellom slaga vel og merke).. så plutselig nå, kastet hun opp igjen!!! hvordan omgangssyke er dette da? merkelig.. 1 uke opphold, også på`n igjen? hun har hatt litt sånn "rar" omganssyke før, med spying annenhver dag, men... (hørt flere barn har hatt det, så kan sikkert være normalt) men kjenner nå at jeg ble litt bekymra jeg??

Mallory Weiss skrev:
Kan det være noe annet som gjør det? Noe hun har spist, er hun ekstra oppgiret eller noe?

vet ikke, tror ikke det heller skjønner du.. oppgira er hu hele tida:p går masse spysjuka i bhg også, men var vel ekstremt med 2 helga på rad eller??

Syns det høres mye ut med to helger på rad, men det er jo mulig. Ville ha slått meg til ro med det så lenge det ikke skjer flere ganger.

ja...dakar lille...tenkte kanskje om hun har utviklet noe laktoseallergi, eller gluten..
men bare en måte å finne ut det på da.. har hatt bursdag for gubben her i dag,så har vært is og kaker og sånn, men hun er jo "vandt" til å spise det,så tror ikke det er årsaken heller..får bare følge med utover, og heller kontakte fastlegen hvis det fortsetter sånn

Endel omgangssyke virus muterer fra person til person. Dvs. at en ikke blir immun for sesongen. Noe som igjen gjør at du kan bli frisk, bli utsatt for smitte i bhg. og få det på nytt.
1 året storesøster her gikk i bhg. så var det så mange i fam.bhg som IKKE fulgte 48 timers regelen. Noe som resulterte i 5 (!) runder med omgangssyke i den bhg. Helt til Bhg ble kjempe strenge.

Så det kan være helt normalt altså!

Lille_frosk skrev:
Endel omgangssyke virus muterer fra person til person. Dvs. at en ikke blir immun for sesongen. Noe som igjen gjør at du kan bli frisk, bli utsatt for smitte i bhg. og få det på nytt.
1 året storesøster her gikk i bhg. så var det så mange i fam.bhg som IKKE fulgte 48 timers regelen. Noe som resulterte i 5 (!) runder med omgangssyke i den bhg. Helt til Bhg ble kjempe strenge.

Så det kan være helt normalt altså!

ja, prata netopp med ei på face som er sykepleier, og gubben hennes hadde dette to helger på rad(andre veien enn spy såvidt jeg veit) og legen sa at det er virus, slik at ikke alltid 48 t regelen er nok heller, for det ligger i kroppen og smitter hele tiden.. huff, jeg holder ALLTID snuppa hjemme 48 timer etter hun kastet opp siste gangen, for jeg vet hvor jævlig det er, og jeg blir faktisk forbanna på de foreldrene som ikke holder den enkle regelen!! fader altså! "nei, nå har du ikke spydd på 6 timer, så da kan du reise i bhg senere i dag" blæh!!! *blåseut* foreldre,skjerp dere!!!

He he skjønner hva du mener. Jeg var ganske forbanna og gikk til hygienesykepleieren på jobben min (sykepl selv) og ba henne om dokumentasjon. Hang opp i bhg. og en annen spl.mamma sendte mail til alle i familiebarnehagen og skrev hva hun mente. Og vips ble de ansatte mer strenge på å sende hjem barn som hadde vært syke dagen før!

Eine bhg eg var i, kom ein unge til meg og sa: Eg spydde i natt.... Og da hadde foreldrene gått.. Eg syns det er rart at dei leverte han. Men hadde praksis, gav beskjed videre til pedleder, men hu brydde seg aldri kva eg sa/fortalte....

I dag har jenten min spydd, ikkje kommet meir etter 16. Hun skal i bhg onsdag, om det ikkje kommer noko meir før det såklart.

Back
Topp