Sykmldt eller ikke...

Nurkis

Gift med forumet
Ser det er flere som ikke vil bli sykmeldte... er det no spes grunn til det?

ORIGINAL: Ver0nika

Det er kjedeli å gå heime over lengre tid, spes uten en liten baby å kose med[:)]

Men viss det er te det beste for helsa mi, babyen osv...så tar eg så klart imot sjukmeldinga[:)]

Men håpe så klart eg kan jobbe fult så lenge så mulig[:)]

Signerer denne, men jeg får ikke noe valg [:(]. Må bare ta det med ro for å ikke skade den lille... [&:]

Kjedlig ja, kommer til å gå på veggene om jeg blir sykmeldt.
+ at jeg har en stilling med mye ansvar i en bedrift som er drevet av foreldrene mine, de jobber ræva av seg fra før og det blir ikke bedre om jeg sykmelder meg. Så har vel med samvittighet å gjøre[&:] MEN selvfølgelig, babyen først! Må jeg så må jeg.

kjedelig å trø hjemme så lenge,har allerede vært sykemeldt ca 40dager i starten av året pga knekt finger,så om jeg blir mer sykemeldt får jeg ikke feriepenger til neste år nesten i det hele tatt. med tanke på at man får lite feriepenger av permen også,men må jeg så må jeg vel. men foreløbig er det nok å kunne ta en egenmelding npr ryggen sier stopp.
har ganske hardt fysisk arbeid da.

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: Ver0nika

Det er kjedeli å gå heime over lengre tid, spes uten en liten baby å kose med[:)]

Men viss det er te det beste for helsa mi, babyen osv...så tar eg så klart imot sjukmeldinga[:)]

Men håpe så klart eg kan jobbe fult så lenge så mulig[:)]

Signerer begge disse jeg!
Signerer denne, men jeg får ikke noe valg [:(]. Må bare ta det med ro for å ikke skade den lille... [&:]

jeg tenker litt fremover også sa.. man får jo bare feriepenger av
de første 48 dagene man er sykemeld pluss da 12 uker av permisjonene..
og jeg er ganske avhenig av de feriepengene, for vi har stengt i juli på jobb og da er
de pengene lønna mi.. men må jeg så må jeg men prøver å holde ut..

ORIGINAL: LindaSF83

jeg tenker litt fremover også sa.. man får jo bare feriepenger av
de første 48 dagene man er sykemeld pluss da 12 uker av permisjonene..
og jeg er ganske avhenig av de feriepengene, for vi har stengt i juli på jobb og da er
de pengene lønna mi.. men må jeg så må jeg men prøver å holde ut..

hmm.. får du permpenger og sånn rett av nav da?

Tror det går greit med jobben min. Den betaler liksom hele veien.... men skal høre for sikkerhetsskyld.

Sikkert fordi jeg lider av flink-pike syndromet, fordi jeg er leder, og fordi tusen ting skal ordnes før jeg skal i perm. Legen ville sykmelde meg 40, men jeg vil vente litt og se an litt til, menblir nok gradert sykmelding etterhvert. Jeg kjenner bedre enn legen min når det er riktig for meg å trappe ned litt, og det er ikke enda.

Jeg er sykemeldt 80 prosent pga bekkenskade

Jeg vil veldig gjerne slippe å blir sykmeldt. Jeg er kjempeglad i jobben og gleder meg til å gå på jobb om dagen, og ville nok blitt ganske sjalu på dem på jobb om jeg måtte gått hjemme. Syns også det blri kjedelig å tråkke hjemme over lengre tid.

Når dette er sagt, så er jeg fullstendig klar over at det å bli sykmeldt ikke er noe man velger, så jeg håper å slippe, men vet også at jeg er heldig som har sluppet foreløpig. Og det er ikke egentlig snakk om at jeg har "slitt meg gjennom" og vært "supertapper", men jeg har vært sliten i en periode på noen mnd. Det var litt tungt men ikke værre enn at det gikk i de mnd (nå skal det nevnes at jeg ikke har barn fra før så kunne tilbringe ettermiddagene rett ut på sofaen), men det gikk over med hjelp av tid og en hensynsfull mann, og nå er jeg rett og slett i super form[:D] 

Er glad for at jeg har vært så heldig, men vet at det ikke er noe jeg har "valgt".

Jeg håper jeg klarer å jobbe helt fram til permisjonen.
Jm snakker om jeg kanskje må sykmeldes 20% hvis bekkenet blir verre, men frykter da at jeg må gjøre de samme arbeidsoppgavene på mindre tid[&:] Det blir jo ikke skaffet vikar.

er ikke sykemeldt foreløpig.

Fordi at om jeg hadde gått hjemme hele dagen hadde jeg blitt gal, følt meg unyttig og bare i veien.

Og nå er det jo en gang sånn at graviditet ikke er en sykdom. Jeg skjønner jo at mange har problemer med både det ene og andre, og at det ikke er spes. lett å gå på jobb da. Men jeg tror arbeidsgivere må bli flinkere til å tilpasse arbeidssituasjonen for de gravide, og vi må bli flinkere til å "presse" oss selv.

Det finnes jo ikke andre land i verden der det er så mange "syke" gravide..så noe må det jo gjøres her i Norge.

Syntes det er kjedelig å tusle hjemme.
Også er jeg så heldig at helsa er god så da kan jeg jo jobbe [:)]

Jeg er i full jobb og har tenkt og stå på så lenge formen holder , sliter lendel  med bekkenet med sitter på kontor så er ikke den verste arbeidsplassen sånn sett :) . Men pendler Hamar-Oslo hver dag og har tre timer på toget hver dag så ser jo at det kan bli tøft på slutten for må stå opp i femtida ,
men en så lenge synes jeg det går greit selv om det har vært noen tøffe dager :)
men på slutten når jeg begynner og bli virkelig tung og da kan det hende jeg kontakter legen ang. sykemelding.

Mulig jeg misleser spørsmålet her....

Hvorfor skal jeg sykmeldes? Jeg er ikke syk, jeg er gravid!!

ORIGINAL: Nann

Mulig jeg misleser spørsmålet her....

Hvorfor skal jeg sykmeldes? Jeg er ikke syk, jeg er gravid!!

Helt enig:) :)

Er 30% sykmeldt pga høyt BT, har ikke dårlig samvittighet for det heller, og det virker som om det faktsk fungerer[:D] Men jobber i utgangspunktet 100 % på ei tung avdeling, så kjenner det en del i bekkenet. Men tror jeg klarer meg lenge med 30 %. Kanskje blir det tilbake til 100 om BT er helt ok også[:D]

Vi er mange som er syke når vi er gravide også.... Man blir ikke sykmeldt uten grunn, og det er jo greit når man er i form og forutsetningene ligger til rette for å jobbe. Sist jobba jeg fullt altfor lenge, gutten vår hadde truende fosterasfyksi og dette skyldtes at mora hans ikke hadde vett på å roe ned når hun burde gjort det...

Back
Topp