Sykmelding

Synne*

Elsker forumet
Får man sykmelding på legevakten?

Om ikke fastlegen har ledig time..

Nei det tviler jeg på..
De gangene min mann har vært uheldig og skadet seg må han ringe fastlegen dagen etter å få sykemelding om ikke det har vært så ille at legen der har fikset det men tror det skal mye til for at de gjør det altså..

Men er jo mye mulig at fastlegen kan ordne det over telefon..

Hmm.. Okei! [:)]

ORIGINAL: svimsen

legevakten er jo for akkutt behandlig.
virker ikke som det er akkut syk du er, selv om jeg forstår veldgi godt at du trenger sykemld om du er sliten og trøtt, viktig og ta vare på seg selv[:)]

ring jobben din i morgen og si du er syk, så ringer du til fastlegen din, og sier du må ha sykemeldig fordi du er syk,
da får du nok time sammed ag eller dagen etter, di har haste timer for slik.

om du har flere egenmld dager igjen, kan du jo bruke disse, og har d ikke flere, så sier du det når du ringer til fast legen din

Enig her..syns ikke man skal bruke legevakten for å få sykmelding for noe som overhodet ikke er akutt.

Legen kan jo tilbakedatere sykmeldingen dersom du har vært i kontakt med dem for å få time, det sa i alle fall min lege.

Sist jeg var gravid fikk jeg sykmelding hos legevakten første gang, men det var fordi jeg hadde skifta fastlege og sto uten fastlege en mnd. Vanligvis tror jeg de foretrekker at du heller går til fastlegen, og det er jo på en måte greiere også, for han kjenner deg bedre og kan følge deg bedre opp fremover hvis du skulle behøve flere sykmeldinger osv.

ORIGINAL: svimsen

legevakten er jo for akkutt behandlig.
virker ikke som det er akkut syk du er, selv om jeg forstår veldgi godt at du trenger sykemld om du er sliten og trøtt, viktig og ta vare på seg selv[:)]

ring jobben din i morgen og si du er syk, så ringer du til fastlegen din, og sier du må ha sykemeldig fordi du er syk,
da får du nok time sammed ag eller dagen etter, di har haste timer for slik.

om du har flere egenmld dager igjen, kan du jo bruke disse, og har d ikke flere, så sier du det når du ringer til fast legen din

Sist jeg skulle ordne meg sykmelding, så hadde ikke fastlegen noen ledig time på noen dager, da måtte jeg bare vente..
Sånt som slit, at de ikke har ledig time når man trenger det [:)]

Bedre at fastlegen tilbakedaterer sykemelding til deg når du får time. Det skal normalt ikke være noe problem.

Var ikke sånn at jeg tenkte å bruke legevakten for å ordne sykmelding, men bare om fastlegen ikke hadde noen ledig time på noen dager, som sist..

Back
Topp