Sykmelding !?

*Linni*

Flørter med forumet
Hei hei :)

Jeg  bare lurer litt hva dere mener om dette : jeg er gravid i 8 uke nå, har vært kvalm og svimmel, trøtt, rett å slett ikke i veldig god form. jobber i en matvarebutikk og er skikkelig slapp og kvalm hele dagen. Tror dere jeg kan bli sykmeldt eller er det bare dumt ? Har måttet gått hjem fra jobben to dager etter hverandre nå. Sjefen vet ikke at jeg er gravid enda heller.

Hva synes dere ?

Klem gravid i 8 uke[:)]

Veldig mange (kanskje de fleste faktisk) blir sykmeldt de første ukene pga kvalme. Det er jo tross alt bedre for arbeidsgiveren din at han vet at du ikke kommer og kan skaffe vikar enn at du må dra midt i en vakt.

Du må ikke fortelle sjefen hvorfor du er sykmeldt, han/hun har ingen rett på å vite det. På sykmeldingen står bare årsaken på den delen du selv skal beholde.

Gratulerer og lykke til fremover [:)]

Uff ikke noe godt.. Jeg har sagt ifra til sjefen, og jobber 50% nå (andre uka) altså 50 % sykemeldt. Det har gjort dagene lettere for meg. Jeg klarer å fungere noenlunde på ettermiddagen sammen med ungen min, og jammen er det verdt det! Jobber i barnehage som førskolelærer. Tenker å øke igjen når ting har roet seg ned[:)]

Back
Topp