Sykmelding

Loev

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Maisløyfene 2024
Har som flere av dere vært sinnsykt trøtt i det siste. Kan våkne på morgningen mer uthvilt enn noen sinne, også BAM så kan jeg sovne stående :hilarious: Kan dette være god nok grunn for sykmelding? Det skal sies at jeg er sjåfør på tungbil, og det er virkelig ikke noe gøy å kjøre når man helt ute av det blå blir dødstrøtt. Synes bare at det er ei dårlig unnskylding liksom:happy8 Hva tenker dere?

Har som flere av dere vært sinnsykt trøtt i det siste. Kan våkne på morgningen mer uthvilt enn noen sinne, også BAM så kan jeg sovne stående :hilarious: Kan dette være god nok grunn for sykmelding? Det skal sies at jeg er sjåfør på tungbil, og det er virkelig ikke noe gøy å kjøre når man helt ute av det blå blir dødstrøtt. Synes bare at det er ei dårlig unnskylding liksom:happy8 Hva tenker dere?
Sniker inn her fra dpo land :angelic:
Men det er så absolutt ikke noen dårlig unnskyldning :Heartred og for de aller fleste så er denne trøttheta noe som vil gå litt over, så kanskje det er riktig med litt sykemelding akkurat nå, for så å være tilbake etter noen uker kanskje, når ting forhåpentligvis går bedre.. :) husker jeg var delvis sykemeldt i starten av forrige svangerskap pga samme greie :)

Jeg synes IKKE det er ei dårlig unnskyldning. Det høres jo potensielt farlig ut om du ikke greier å være helt påkobla og ha den reaksjonsevnen som kreves i en slik jobb :nailbiting:
Smurte kanskje liitt tykt på, men er selvfølgelig enig. Bare kjenner jeg får litt dårlig samvittighet av å «skulke» jobb når eneste årsaken er at jeg er trøtt liksom

Skjønner godt følelsen. Sånn tror jeg nesten man alltid vil føle dog, at man får dårlig samvittighet for å være sykmeldt altså. Synes det er en veldig god grunn med tanke på yrket ditt da! Er jo ikke bra å sette seg selv eller andre i fare, tenk heller sånn.

Skjønner godt følelsen. Sånn tror jeg nesten man alltid vil føle dog, at man får dårlig samvittighet for å være sykmeldt altså. Synes det er en veldig god grunn med tanke på yrket ditt da! Er jo ikke bra å sette seg selv eller andre i fare, tenk heller sånn.
Ja det er eneste god nok’e «unnskyldingen» jeg finner. Men heldigvis har jeg en bra makker på jobb, så skal drøfte det med henne i morgen. Har mulighet til å stå bakpå som hjelpemann (på renovasjonsbil). Det er jo bedre mtp. tretthet, men er blitt så redd for å falle :hilarious: Dette kan bli 9 (eller 7) lange mnd kjenner jeg :D

Ja det er eneste god nok’e «unnskyldingen» jeg finner. Men heldigvis har jeg en bra makker på jobb, så skal drøfte det med henne i morgen. Har mulighet til å stå bakpå som hjelpemann (på renovasjonsbil). Det er jo bedre mtp. tretthet, men er blitt så redd for å falle :hilarious: Dette kan bli 9 (eller 7) lange mnd kjenner jeg :D
Det er godt nok! Lytt til kroppen og husk at det bare er du som kan ta vare på din egen og babys helse. Det er lang tid å gå gravid, derfor er det viktig å ikke være utslitt når man når målstreken:cat: Jeg har vært sykmeldt i begge mine sånn ca halvveis uti (delvis og til slutt helt) pga bekkenløsning. Fikk dårlig samvittighet da og, men sånn er det jo bare:bag:

Har lignende jobb som deg og hatt sykemelding av samme grunn i hvert svangerskap, ikke trengt ennå utrolig nok men går på en veldig snill turnus nå med bare korte turer :)

Det er absolutt god nok grunn til sykemelding. Er ikke "sykdommen" i seg selv som gir grunnlag for sykemelding ❤️ Skal iallefall ikke være det. Det skal jo være forsvarlig for deg å være i arbeid - uavhengig av arbeid.

Viktig å tenke på seg selv og sikkerhet ❤️

Back
Topp