Sykmelding

borga001

Elsker forumet
For hvor lang periode om gangen får dere fornyet sykmelding. Jeg er 100% sykmeldt pga bekkenløsning, og har vært det ei stund. Har blitt sykmeldt 14 dager om gangen, og da jeg hentet ny igår var det kun 1 uke... Kjenner jeg blir irritert over å måtte hente ny så ofte. Trodde det var mer normalt med 4 uker når man hadde kommet så langt.

I førsten var det 2-3 uker:). Nå i det siste har det vært 1 mnd om gangen:)

Sannsynligheten for at du blir bedre med det første er jo fryktelig liten. Men var du inne til konsultasjon? Man skal vel HELST på oppfølgingstime ved lengre sykemeldinger
Fikk 1 mnd 20% sm i dag og beskjed om å booke time til oppfølgingssamtale den uken sm går ut

Har vært sykmeldt ganske lenge pga bekkenløsning. Har vært hos lege flere ganger. Skulle tro at det ikke var noen tvil lengre. Sist jeg var der gikk jeg med krykker.

Jeg har bare fått sykemeldinger over 1-2uker. Veldig irriterende da jeg synes det er et stress moment å "måtte" bli bedre iløpet av denne korte tiden. Sist jeg var gravid ble jeg sykemeldt i 3-4 uker om gangen,var enn grunn til sykemelding da. Tror årsak til sykemelding er avgjørende,men hvis det ikke forventes at du skal bli bedre er deg veldig rart at du får så kort sykemelding av gangen.
Her er årsak og det at nav kan gå inn å se på sykemeldingene ved langvarige sykemeldingene grunnen til at det er så korte perioder :/
Jeg har sagt til legen at om nav ønsker å se inn i saken gjør dette ikke noe for min del,plagene er jo reell...men legen virker ikke interessert i å måtte ta konsekvensene hvis nav skal undersøke saken..

Jeg har bare fått sykemeldinger over 1-2uker. Veldig irriterende da jeg synes det er et stress moment å "måtte" bli bedre iløpet av denne korte tiden. Sist jeg var gravid ble jeg sykemeldt i 3-4 uker om gangen,var enn grunn til sykemelding da. Tror årsak til sykemelding er avgjørende,men hvis det ikke forventes at du skal bli bedre er deg veldig rart at du får så kort sykemelding av gangen.
Her er årsak og det at nav kan gå inn å se på sykemeldingene ved langvarige sykemeldingene grunnen til at det er så korte perioder :/
Jeg har sagt til legen at om nav ønsker å se inn i saken gjør dette ikke noe for min del,plagene er jo reell...men legen virker ikke interessert i å måtte ta konsekvensene hvis nav skal undersøke saken..

Eneste NAV kan gjøre er vel evt om diagnosen som er sykemeldt for ikke er godkjent som kvalifisert for å gi sykepenger?

Ja og evt gi legen en melding om å være mer restriktiv med sykemeldinger, men jeg tror ærlig talt ikke at feks bekkenløsning med gangvansker skulle være noe NAV kunne reagere på

MEN jeg kan tenke meg at det er regel om at legen må fysisk se og snakke med pasienten før en ny lengre sykemelding

Personlig syns jeg det er for LETT å få sykemeldinger, og at jeg kan få bestemme både grad og lengde selv. Kan hende det er fordi jeg oftest nekter når de tilbyr og så heller kommer krypende enda mer knekt enn jeg var ved første konsultasjon da...

Og jeg har gått til flere forskjellige leger i begge svangerskapene mine. Føler til tider disse sykemeldinger blir hivd etter meg..

feks i dag. Jeg sa som det oppleves for meg: "kan du skrive en mnd? For dette blir jo ikke BEDRE" med referanse til diagnosen min forrige svangerskap. Men det er jo ikke JEG som skal stille diagnosen...

Det er ingen mulighet for tilrettelegging på jobb, og hvis jeg gjør nok husarbeid hjemme en dag, så kan jeg bli liggende neste dag. Vil ikke presse meg på jobb. Vet det ikke vil gå. Sist jeg var på jobb, måtte jeg dra hjem fordi jeg fikk nesten ikke til å gå. Har time til legen neste uke, så jeg får se da.

Jeg har fått sykemeldinger over 2-3 uker :) Legen har spurt meg hvor lenge jeg kunne tenke meg å jobbe i den prosenten jeg er i nå. Også ringer hu dagen sykemeldingen går ut for å høre hvordan formen er så hu evt kan fornye den i 2-3 uker til :)

Jeg tilhører juni, men søkte på tråder og da fant jeg denne. Ble 100% sykemeldt pga bekkenløsning i går. Han skrev frem til 29/02, noe som tilsvarer 7,5 uker. I mitt tilfelle var legen skeptisk til at det var bekkenløsning til å begynne med, men etter gårsdagens konsultasjon med diverse tester er han ikke i tvil. Så, nå har jeg fått beskjed om å trene så mye som mulig. Bassengtrening/svømming i terapibasseng er gull for meg. 19+4 i dag.

Jeg var sykemeldt for noe annet og fikk da 1-3 mnd av gangen. Skulle jo tro det gikk an når det er så klart at du ikke kommer deg ut i jobb før permisjonen? Spør legen om det er mulig å få for lengre periode av gangen.

Personlig syns jeg det er for LETT å få sykemeldinger, og at jeg kan få bestemme både grad og lengde selv. Kan hende det er fordi jeg oftest nekter når de tilbyr og så heller kommer krypende enda mer knekt enn jeg var ved første konsultasjon da...

Og jeg har gått til flere forskjellige leger i begge svangerskapene mine. Føler til tider disse sykemeldinger blir hivd etter meg..

feks i dag. Jeg sa som det oppleves for meg: "kan du skrive en mnd? For dette blir jo ikke BEDRE" med referanse til diagnosen min forrige svangerskap. Men det er jo ikke JEG som skal stille diagnosen...

At du opplever at sykemeldingene blir kastet etter deg er jo ikke positivt da,men at legen med sin faglige vurdering kommer frem til at du har godt av å jobbe redusert er jo bra etter min mening. Noen ganger er det lettere for andre å se at det kan være lurt å redusere arbeidsmengde enn en selv (jeg arbeider også innen helsevesenet).
Men dessverre er det vel noen leger som er rask å dele ut sykemeldingene ja :/

Får alltid 1 mnd i gangen! Men har vert helt og delvis sjukmeldt siden uke 7-8 :-/ så begynner å bli lei! Føler legen ve at eg skal sjukmeldt meg heilt egentlig! Men ve jo jobbe mest mulig, uansett om eg får utruleg vondt når eg er ferdig(jobber bare 4 t dagen) og er sur og sliten resten av dagen, så ve eg egentlig jobbe!

For hvor lang periode om gangen får dere fornyet sykmelding. Jeg er 100% sykmeldt pga bekkenløsning, og har vært det ei stund. Har blitt sykmeldt 14 dager om gangen, og da jeg hentet ny igår var det kun 1 uke... Kjenner jeg blir irritert over å måtte hente ny så ofte. Trodde det var mer normalt med 4 uker når man hadde kommet så langt.

Enig. Jeg har blitt sykemeldt videre og videre og videre nå snart totalt i over 2 mnd. Alltid bare 2 ukers sm. Men i den siste runden nå fikk jeg 3. Det var godt. Håper du får litt mer etteehvertt!

Back
Topp