Sykmelding?

Hvitveisen

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg ble oppringt fra Ullevål forrige uke, de hadde fått papirene fra riksen og der stod det at de ville ta lap. På forsamtalen sa de at det egentlig ikke var nødvendig, men nå skal jeg altså inn om en uke.

Hvor lenge ble dere sykmeldt etterpå? Eller kanskje viktigere spørsmål, når følte dere at dere var 100% igjen? Hun jeg snakket med sa jeg kom til å få sykmelding ut uka, men at det gikk an å se det litt an.

Jeg er så utrolig sliten og langt nede om dagen, så jeg tror jeg for en gangs skyld ikke kommer til å gå tilbake på jobb før jeg føler meg helt fin igjen.

Men er det negativt for ivf prosessen videre å si at jeg har det tungt om dagen? Er så redd at de skal tro at jeg ikke er sterk nok psykisk til å takle det som kommer...

Ta en uka du får av dem. Så går du til din fastlege og ber om mer etterpå. Min fastlege sa det var mye bedre at de sykemeldt enn at sykehuset skulle gjøre det.

Jeg ble operert på en mandag, og ble sykemeldt av Ullevål ut uka, det var jeg glad for, var støl i magen noen dager etterpå. Tror ikke de sykemelder deg noe lenger pga at du har det litt tøft nå, dette ville jeg heller tatt med fastlegen. Lykke til med operasjon, de er super søte på Ullevål :)

Ta en uka du får av dem. Så går du til din fastlege og ber om mer etterpå. Min fastlege sa det var mye bedre at de sykemeldt enn at sykehuset skulle gjøre det.
Jeg ble operert på en mandag, og ble sykemeldt av Ullevål ut uka, det var jeg glad for, var støl i magen noen dager etterpå. Tror ikke de sykemelder deg noe lenger pga at du har det litt tøft nå, dette ville jeg heller tatt med fastlegen. Lykke til med operasjon, de er super søte på Ullevål :)
Takk for gode tilbakemeldinger!
Ja, tar evt videre sykmelding med fastlegen. Ikke sikkert jeg trenger det etter den uka heller altså. Men skal på forelesninger to og tre dager etter operasjonen også, så får liksom ikke slappet helt av. (Studerer 50% ved siden av full jobb)

Jeg ble operert en tirsdag på Ahus, og legen ville bare sykemelde meg til og med torsdag (3 dager inkl operasjonsdagen). Men jeg sa som sant var at jeg har en veldig fysisk jobb med mye løft, og fikk heldigvis 'mast' meg til sykemelding ut uka. Jeg hadde aldri klart å jobbe den fredagen. Var tilbake på jobb mandagen og det gikk greit, men var vondt med bukse i rundt 2 uker syns jeg. Unngå tunge løft!

Joggebukse eller kjoler anbefales :)

Jeg ble operert en tirsdag på Ahus, og legen ville bare sykemelde meg til og med torsdag (3 dager inkl operasjonsdagen). Men jeg sa som sant var at jeg har en veldig fysisk jobb med mye løft, og fikk heldigvis 'mast' meg til sykemelding ut uka. Jeg hadde aldri klart å jobbe den fredagen. Var tilbake på jobb mandagen og det gikk greit, men var vondt med bukse i rundt 2 uker syns jeg. Unngå tunge løft!

Joggebukse eller kjoler anbefales :)

Det er sikkert veldig individuelt, og jeg skjønner jo legene som vil ha folk ut i arbeid igjen kjapt også. Godt at du fikk ut uka ihvertfall. Jeg har også en jobb med tunge løft (jobber med barn med spesielle behov) og kan også fort få meg et spark eller et slag i magen.

Kjole er fint :-)

Jeg hadde vel lap på en fredag og var tilbake på jobb på tirsdag, om jeg husker riktig. Stod i papirene jeg fikk at de vanligvis sykemeldte i tre dager etter inngrepet, men det ble jo færre dager borte fra jobb når det var helg. :) Jeg var i helt grei form for jobb på tirsdagen, men jeg har ikke veldig fysisk jobb, for jeg måtte bevege meg litt sakte i trapper og sånn, for raske/brå bevegelser gjorde vondt i magen. Så på min jobb gikk jo det helt fint, og jeg hadde derfor ikke mer vondt. Hadde jeg hatt en annen mer fysisk jobb ville jeg nok gått til fastlegen på tirsdagen for å få sykemelding ut den uken. Jeg har forstått at det er veldig individuelt hvordan det oppleves etter lap, og det er nok avhengig av hva de gjør inni der og.

Edit: Vil anbefale deg å ringe Ullevål og be om å stå på ringeliste til lap - de har avbestillinger stadig vekk. Så om du kan komme på kort varsel kan du få gjort det unna raskt. :)

Jeg hadde vel lap på en fredag og var tilbake på jobb på tirsdag, om jeg husker riktig. Stod i papirene jeg fikk at de vanligvis sykemeldte i tre dager etter inngrepet, men det ble jo færre dager borte fra jobb når det var helg. :) Jeg var i helt grei form for jobb på tirsdagen, men jeg har ikke veldig fysisk jobb, for jeg måtte bevege meg litt sakte i trapper og sånn, for raske/brå bevegelser gjorde vondt i magen. Så på min jobb gikk jo det helt fint, og jeg hadde derfor ikke mer vondt. Hadde jeg hatt en annen mer fysisk jobb ville jeg nok gått til fastlegen på tirsdagen for å få sykemelding ut den uken. Jeg har forstått at det er veldig individuelt hvordan det oppleves etter lap, og det er nok avhengig av hva de gjør inni der og.

Edit: Vil anbefale deg å ringe Ullevål og be om å stå på ringeliste til lap - de har avbestillinger stadig vekk. Så om du kan komme på kort varsel kan du få gjort det unna raskt. :)
Jeg har allerede fått time om en uke :-)

Jeg hadde også samme med Ullevål. Jeg ble operert en tors og bar sykemeldt tom tirs. Var veldig fint å slippe jobb etter lap. Det gjorde hanske vondt de første dagene etterpå. Tørsten var at jeg ble gravid rett etterpå! (Mistet, men ble gravid! Dét var kryss i taket)! :)

Masse lykke til!

Back
Topp