Sykmelding

Crispo<3

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Er så trøtt å tom for energi, kvalm å sliter med å spise. Når jeg kommer hjem sovner jeg med en gang, null overskudd til barn, mann og hus.

Jobber i bhg, og det er allerede 3 som er sykemeldt + at vi nesten ikke har vikarer. (Jeg er ansatt som fast sykevikar)
Kjenner kroppen hadde hatt godt av 1 uke ro, sove å slappe av.
Men får så innmari dårlig samvittighet! :(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Har det akkurat som deg. Men jobber ikke i barnehage da. Men lite folk på jobb. Så håper jeg klarer å stå på.

Sent from my iPhone using BV Forum

Forstår godt at du får dårlig samvittighet,men i din situasjon er d best om du passer på deg selv og den lille :) Vi er også få på jobb,og vi er tre av fire som er gravide. Jeg er sykemeldt ut august pga kvalme,og jeg presser ikke meg selv til å gå på jobb pga samvittigheta. I en slik situasjon må en bare være litt egoistisk og tenke på seg selv :)

Kjenner meg veldig igjen angående samvittigheten - har det sånn jeg også. Jeg jobber også i bhg, og er ped.leder, men jeg har funnet ut at det ikke er noen som takker meg for å presse meg på jobb.
Jeg måtte dra hjem i dag, pga elendig form - og samvittigheta vil ha meg på jobb igjen i morgen. Kroppen vil være hjemme ut uka... Men, kroppen har ikke igjen for å lytte til samvittighet og plikter - vi må tenke litt på oss selv også ;) husk at det skjer store ting i kroppene våre nå!

Husk dere får absolutt ingen stjerne i boka for å jobbe mens dere er syke. Dere får verken mer lønn eller andre tillegg. Jenter slutt å ha dårlig samvittighet for jobben (klassisk jenter) og ta vare på dere selv! Det er kun oss selv som tenker på oss selv, "ingen andre" gjør det!

Det er bedre å ta en uke med sykemelding enn å kjøre seg helt ut og bli sykemeldt resten av svangerskapet fordi man ikke slappet litt av...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Var kjempeheldig i forrige svangerskap, og klarte meg uten en eneste sykedag. Var trøtt og kvalm, og svimte av under en klipp. Bortsett fra det, gikk det veldig fint. Min arbeidsgiver på det tidspunktet, var veldig grei og takknemlig. Har som mål å greie det denne gangen også, selv om det er litt tøft å stå med kunder og alle mulige lukter med denne kvalmen. Vet at jeg sikkert provoserer noen nå, men syntes det er topp hvis folk strekker seg litt for arbeidsplassen. Ikke lett å drive noe i dag, med så mye sykemeldinger. Forstår såklart også at noen bare må være hjemme, men det er en kjent sak at de aller fleste gravide sykemelder seg veldig lett. Var i media for ikke lenge siden, at mange leger føler seg presset av gravide til å skrive ut sykemeldinger på særdeles svakt grunnlag. Dette innlegget var ikke siktet mot noen i tråden her, bare min generelle oppfatning :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Var kjempeheldig i forrige svangerskap, og klarte meg uten en eneste sykedag. Var trøtt og kvalm, og svimte av under en klipp. Bortsett fra det, gikk det veldig fint. Min arbeidsgiver på det tidspunktet, var veldig grei og takknemlig. Har som mål å greie det denne gangen også, selv om det er litt tøft å stå med kunder og alle mulige lukter med denne kvalmen. Vet at jeg sikkert provoserer noen nå, men syntes det er topp hvis folk strekker seg litt for arbeidsplassen. Ikke lett å drive noe i dag, med så mye sykemeldinger. Forstår såklart også at noen bare må være hjemme, men det er en kjent sak at de aller fleste gravide sykemelder seg veldig lett. Var i media for ikke lenge siden, at mange leger føler seg presset av gravide til å skrive ut sykemeldinger på særdeles svakt grunnlag. Dette innlegget var ikke siktet mot noen i tråden her, bare min generelle oppfatning :)

Er enig med deg i at det mange steder er mange sykemeldinger, og min sjef er av typen som setter pris på at folk er på jobb - men når det er sagt så er det lov å kjenne på at man ikke orker eller strekker til.
Jeg hadde en fin prat med sjefen min i sta, der hun skulle undersøke mulighetene for tilrettelegging slik at jeg kan fungere best mulig på jobb. I utgangspunktet er det jo mulig å tilrettelegge mye på en arbeidsplass. Min sjef er i hvertfall intr i å ha meg mest mulig på jobb, og jeg vil jo gjerne selv også :)
Men, jeg mener at det er lov å være hjemme fra jobb hvis en må, sykemeldt eller ei ;)

Er enig med deg i at det mange steder er mange sykemeldinger, og min sjef er av typen som setter pris på at folk er på jobb - men når det er sagt så er det lov å kjenne på at man ikke orker eller strekker til.
Jeg hadde en fin prat med sjefen min i sta, der hun skulle undersøke mulighetene for tilrettelegging slik at jeg kan fungere best mulig på jobb. I utgangspunktet er det jo mulig å tilrettelegge mye på en arbeidsplass. Min sjef er i hvertfall intr i å ha meg mest mulig på jobb, og jeg vil jo gjerne selv også :)
Men, jeg mener at det er lov å være hjemme fra jobb hvis en må, sykemeldt eller ei ;)

Så klart jeg er enig om at man kan være hjemme om man må, men er nok fler gravide som er hjemme, enn de som må ! Flott at du har en sånn sjef :) Gjør alt litt lettere. Godt å føle seg verdsatt på jobb, og bra når noen ønser å tilrettelegge.

Tar nok litt tid før jeg evnt sykemeldte meg. å tilrettelegge for sykemeldte er mye av jobben min ;) så har alt tilgjengelig! Men det som kan stoppe er reiseveien på 1 time hver vei...

TuMmY LoVe

Er helt enige med dere, men det er og viktig å få frem at man ikke skal gå på jobb for en hver pris. Så mange sliter med dårlig samvittighet fordi de ikke er på jobb når de absolutt ikke har noe på jobb å gjøre. Det er bedre å være sykemeldt ett par dager, enn å kjøre seg selv helt tom og bli langtidssykemeldt...

<3 Gutt 04.02.12 <3

Er helt enige med dere, men det er og viktig å få frem at man ikke skal gå på jobb for en hver pris. Så mange sliter med dårlig samvittighet fordi de ikke er på jobb når de absolutt ikke har noe på jobb å gjøre. Det er bedre å være sykemeldt ett par dager, enn å kjøre seg selv helt tom og bli langtidssykemeldt...

<3 Gutt 04.02.12 <3
Så enig med deg!

TuMmY LoVe

Jeg har d akkurat som deg.. Var 1 uke på jobb, så ble jeg sykemeldt pga blødninger.. Og d var GULL pga trettheten, men nå etter 1 dag på jobb igjen så har jeg INGENTING å gi... Veldig vaskelig situasjon siden jeg har 2 hjemme som skal ha oppmerksomhet.. Måtte rett å legge meg 1 time i sengen når jeg kom hjem.. Bekkenet verker også masse i dag pga mye bæring på nye barn i bhg som ikke er helt trygge... Får høre hva legen kan tipse meg med neste uke når jeg skal på kontroll :)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Det er sant! :)

Se om jeg holder ut til torsdag, da skal jeg til jordmor..så får jeg høre hva hun anbefaler :)

Jeg har d akkurat som deg.. Var 1 uke på jobb, så ble jeg sykemeldt pga blødninger.. Og d var GULL pga trettheten, men nå etter 1 dag på jobb igjen så har jeg INGENTING å gi... Veldig vaskelig situasjon siden jeg har 2 hjemme som skal ha oppmerksomhet.. Måtte rett å legge meg 1 time i sengen når jeg kom hjem.. Bekkenet verker også masse i dag pga mye bæring på nye barn i bhg som ikke er helt trygge... Får høre hva legen kan tipse meg med neste uke når jeg skal på kontroll :)

Du kan jo få gradert sykemelding, hvor det blant annet står at du kan komme tilbake i full jobb hvis tilrettelegging skjer.

<3 Gutt 04.02.12 <3

Du kan jo få gradert sykemelding, hvor det blant annet står at du kan komme tilbake i full jobb hvis tilrettelegging skjer.

<3 Gutt 04.02.12 <3
jada... har tenkt litt på d... Event vet jeg fra tidligere at bekkenet plutselig pleier bli bittelitt bedre igjen rundt uke 30, så kan være jeg klarer å jobbe mer da, enn i uke 20 feks..... Men det vil tiden vise... Skal no prøve fult så lenge det lar seg gjøre :)

Er sykemeldt ut svangerskapet allerede, men skulle ønske jeg kunne vært litt lenger i jobb. Men ikke alt mann kan gjøre noe med :-o

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp