Sykmelding..

skytten_83

Elsker forumet
Kan noen hjelpe meg litt??
Jeg har nå blitt sykmeldt for første gang. Jeg jobber som frisør med provisjon. Arbeidgiver betaler for de første 16 dagene, så går vel saken videre til NAV tror jeg. Hvordan blir pengene jeg får regnet ut da? Siden jeg har provisjon varierer lønnen fra måned til måned...
Og hva trenger jeg å gjøre? Må jeg sende inn papirer til nav eller??[8|]

da jeg var sykmeldt så tok de utganganspunktet i de 6 beste lønningene, men veit at det er noen som tar de siste 6 mnd bare. Regner ut gjennomsnittet og det er det du får i sykepenger. Jobber selv som frisør på provisjon

Tusen takk for svar! de papirene arbeidgiver skal fylle ut, får de med nav eller? Eller må jeg få tak i dem??

ORIGINAL: skytten_83

Tusen takk for svar! de papirene arbeidgiver skal fylle ut, får de med nav eller? Eller må jeg få tak i dem??

Tror arbeidsgiver fikser de fra nav, evt fra web selv. Det er ikke ditt ansvar noe av det.

Tusen hjertelig takk! Da er jeg mye klokere! Bare redd for at ting ikke skal bli rett, og at jeg må ordne alt selv... Ha en fin dag, jenter![:D]

ps. når man er gravid blir sykepengene dekket av nav fra første dag [:)] så ville sjekka det opp ganske kjapt [:)]

ORIGINAL: Høstbarn

ps. når man er gravid blir sykepengene dekket av nav fra første dag [:)] så ville sjekka det opp ganske kjapt [:)]

de gjør ikke det... arbeidsgiver kan søke de refundert av nav!

ORIGINAL: Tinha

ORIGINAL: Høstbarn

de gjør ikke det... arbeidsgiver kan søke de refundert av nav!

ja arbeidgiveren må betale ut 16 første dagene så kan de søke nav om og få de tilbake det gjorde de her. men hvis de søker så får du vel ikke nei trur jeg

Back
Topp