Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mange prosent er du sykemeldt? Uansett vill jeg ringt å gitt beskjed til arbeidsgiver dersom du var prosentvis sykemeldt. Dersom du er 100% skal du ikke på jobb i det hele tatt. Da ringer du og sier i fra da også, og kommer innom med sykemelding. Da må du og sjefen din fylle den ut sammen.
Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3
Arbeidsgiver har ikke rett på å få vite hvorfor du er sykemeldt, men jeg hadde nok valgt å opplyse om grunnen. Hun har nok forståelse for det skal du seEr 100% ja, er så redd for at hun skal tro feil om meg!
Du skal ikke jobbe da.
Gi beskjed snarest til sjefen din om at du er sykmeld og gjør avtale om å komme innom med den. Kan være greit å ta en prat om hvorfor du er sykmeldt, selv om sjefen din ikke har krav om å vite dette. Sjefen din skal spørre deg om funksjons evne, altså hva kan du gjøre. Dette for å se på mulig tilrettelegging for deg slik at du kan jobbe.
Jeg er selv leder for en stor avdeling med personalansvar for over 60 stk, og det er utrolig hva vi kan få til av tilrettelegging bare vi er litt kreative. Åpen dialog er alfa omega!
Jeg selv var mye sykmeldt forrige svangerskap pga migrene. Hadde hodepine hver eneste dag, men med tilrettelegging fikk jeg til å jobbe litt, og det gjør mye for selvfølelsen!