Sykmelding i ferien

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei! Lurer på om noen har erfaring med denne problemstillingen: Jeg har vært sykemeldt lenge, og har snart ferie. Siden jeg har vært sykemeldt såpass lenge, er jeg ikke spesielt gira på å ha ferie på høsten igjen, når mannen uansett må jobbe. Går det an å utsette ferien, og få den som en del av permisjonstiden, hvis dere skjønner hva jeg mener? Eller mister jeg den opptjente ferien hvis jeg ikke har hatt den før jeg skal ut i permisjon?

Er du sykmeldt i minst 7 dager i ferien din eller mer, har du rett på å få den igjen. Ferie skal helst avvikles innen året er slutt, men det går ann å søke om å utsette den til neste år. Snakk med sjefen din, og høre hvor striks de er på det[emoji4]

du kan legge inn ferien på starten av permisjonen slik at du bruker opp litt av den og overføre litt ferie til neste år, men det må søkes om på jobben, da blir permisjonen utsatt så lenge som du tar ut ferie i allefall

Vis du er 100% sykemeldt så får du ferien igjen å siden du skal ut i permisjon så kan ikke arbeidsgiver nekte deg å ta dette i permisjonen. Du kan legge inn ferie 6uker etter fødsel... slik var det hvertfall sist for meg.
Er du redusert sykemeldt i ferien så mister du den.

Jeg er 100% sykemeldt og aner ikke når jeg kan begynne å jobbe igjen. Men sjefen vil ha svar på når vi skal ha ferie i år. Kan uansett ikke få juli, siden det er så få på jobb. Så må bli august. Føler det er litt teit å søke ferie når jeg ikke vet om jeg er friskmeldt da, men må vel bare gjøre det. Og heller få igjen ferien hvis jeg fortsatt er sykemeldt da.

De over her har riktig, du kan sykmeldes fra ferie og få den igjen :) jeg tok min ferie fra i fjor nå i mars, pga permisjon fra juni! Ikkenoe problem :)

Jeg er 100% sykemeldt og aner ikke når jeg kan begynne å jobbe igjen. Men sjefen vil ha svar på når vi skal ha ferie i år. Kan uansett ikke få juli, siden det er så få på jobb. Så må bli august. Føler det er litt teit å søke ferie når jeg ikke vet om jeg er friskmeldt da, men må vel bare gjøre det. Og heller få igjen ferien hvis jeg fortsatt er sykemeldt da.

Det er jo bare å sette seg opp på ferie, og er du sykmeldt får du den bare igjen [emoji4]

Back
Topp