Syklus etter p-pille slutt!!?

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Jeg er på min første pillefrie syklus etter mange år på p-piller.
Jeg sitter her og er kjempe spent på om noe har skjedd inne i magen min.

Om syklusen min skulle vært typisk normal på 28 dager, så er jeg nå 2 dager forsinket - men så er nå enda saken den at man kan jo aldri være helt sikker på hvordan syklusen fungerer rett etter at man slutter på prevensjon.

Hvordan er erfaringene her inne på akkurat det??
Hvor lenge varte deres første syklus og hvor lang tid tok det før syklusene ble stabilisert?

Jeg nødig bruke en masse penger på graviditetsteser om det er liten vits i å ta de "så tidlig"..

Takker for svar!! =)

For meg tok det nesten et halvt år før jeg i det hele tatt fikk tilbake mensen etter pilleslutt, etter dette hadde jeg veldig lange sykluser. Syklusene rakk ikke å bli stabilisert før jeg ble gravid=)

Min første syklus etter p-pille slutt var på 35 dager og med veldig kort lutealfase. Hadde ikke EL før dag 27 tror jeg det var. Så ja det var litt kluss med mine sykluser etter pillen. Tok 5 mnd før jeg ble gravid første gang. 

i signaturen min ser du hvordan syklusene mine har vært siden pilleslutt. Denne måneden kom el tidlig ( jeg temper, så da vet jeg hvertfall når den har vært), og lengden på denne pp'en blir nok ca 29 dager. Sist gikk jeg 7 måneder uten mens før jeg da ble gravid. Men da mente gyn at hormonene mine ikke var helt i balanse, og jeg veide en god del mer da.

Jeg slutta på pillen i juni 2010, og syklusen min er enda ikke kommet på rett kjøl. Det siste året har jeg harr en ordentlig mensperiode, eller shar det egentlig bare vært småblødninger. Forrige uke hadde jeg noe som kunne ligne mens, men det var en helt merkelig mens. Blødde svakt i 4 dager, mest bare utflod med litt rødt i. Hadde noen merkelige mensensmerter som jeg aldri har opplevd før. I tillegg var jeg kvalm og i dårlig form. Var intenst sulten hele tiden men kvalm samtidig. Usj! Er skikkelig irriterende at syklusen min ikke er på plass enda. Vet jo ikke om jeg har eggløsninger engang. Synes ett år og tre måneder er leeeenge for syklusen å komme seg på rett kjøl igjen.

Uff.. ja!! Det var fryktelig lenge 
 Håper det snart blir bedre for deg =)

chicah skrev:
Synes ett år og tre måneder er leeeenge for syklusen å komme seg på rett kjøl igjen.

Hei hei :)

Jeg slutta i juli etter maaaange år på pilla. Den første mnd kom TR akkurat 28 dager etter slutt. Men denne mnd er det helt ute å kjøre. Sålangt er den på 38 dager og har ingen symptomer på hverken det ene eller andre. 

Håper på stabil syklus eller full klaff snart :) 

Du kan jo ta en test etter noen dager og se. Har hørt at det kan klaffe uten at mensen rekker å komme tilbake. Ellers er et tips å kjøpe billigtester på internett. De er myye billigere enn de man kjøper på apoteket. 

Lykke til!

Er på dag 45 nå.... hadde eggløsning på dag dag 42-43!

Heeeelt på styr.
Slutta på pillen i juli.

Har fått TR nå etter 32 dager. Egentlig ganske "spot on" i forhold til hvordan jeg hukser syklusene mine var da jeg var tenåring. Det var ofte ganske nøyaktig en måned mellom TR'ene. Så kjempe glad for det!! Håper det holder seg sånn!

Men... det som jeg syns er rart!!! Hvordan har jeg klart å treffe så godt med pille-TR'n (sånn at det blir akkurat en mnd imellom)!? 

Mens jeg har gått på pilla, så har jeg styra verre frem og tilbake med TR. Før pillelsutt fikk jeg faktisk TR 4 ganger iløpet av 2 måneder (ufrivillig ja)!

Og kroppen og EL går vel sin vante gang inne i kroppen uavhengig av p-pillene? Eller??

Mulig jeg formulerer meg dårlig, noen som skjønner hva jeg faktisk mener?

Back
Topp