Sykling

mia1986

Elsker forumet
Forrige gang jeg var gravid så mente jeg å ha lest at man ikke skal sykle som gravid, men hadde ikke sykkel heller så det spilte ikke noen stor rolle. Denne gangen har jeg ikke klart å finne igjen dette med sykling og har ikke tenkt så mye på det heller... Har en del vondt i bekkenet av å stå og gå så i dag skulle jeg være lur og sykle til byen istedenfor å gå! Nå halter jeg like ille rundt her :-P Jeg har også stått en stund på kjøkkenet i dag, så er usikker på om jeg har vondt pga det eller syklingen...

Er det noen av dere som vet om sykling eller bra eller dårlig for bekkenet?

Om det har noe å si for bekkenet er jeg usikker på, og mener sykling som gravid evt er noe det anbefales forditighet med pga faren for velt, særlig pga endret tyngdepunkt? Men det er mest aktuelt da med advarsel mot vintersykling på glatte veier, og ellers å begynne med aktiv sykling om man ikke drev med det før.og kanskje ikke rett tid å rase avsted i full fart langs tungt traffikert vei.

Men i forhold til bekkenløsning er det delte erfaringer, som så mye annet er et jo gjerne litt individuelt hvordan dette slår ut.

Nei,helt klok er det ikke så lett å bli, man må vel nesten bare prøve seg frem

Jeg ble anbefalt å sykle av legen min, men inne da jeg bor en plass det er oppoverbakker uansett hvor jeg sykler. Også skal det sies at bekkenet mitt bare småkrangla litt på det tidspunktet. Har heller ikke fått prøvd det enda så har ingen erfaring på om det hjalp eller ikke.

Jeg sykler istedenfor å gå! Jeg har 4 km til skolen og kan ikke gå så langt på asfalt! Funker supert, er ikke det jeg får vondt i bekkenet av, jeg får vondt av å stå mye på kjøkkenet (led typ en halvtime :-P)

Jeg hadde nok ikke klart å sykle nå (bekkenplager). Men vet ikke om det er skadelig/kan gjøre plagene mer fremtredende. Spør jordmor kanskje?

Må jo også innrømme at jeg bruker el-sykkel :-) Men tenker at det kun går på musklene i bena, må jo fremdeles sitte på setet og tråkke :-P Kan evt høre med jordmor ja... Vil egentlig ikke gi opp sykkelen ;-)

Jeg hadde nok ikke sykla ute sjøl, mye oppoverbakker her, men sist var jeg flink og brukte ergometersykkelen for å få igang blodsirkulasjonen i beina. I tillegg var det så tungt å gå, så dette var den eneste trimmen jeg klarte, så prøvde å bruke den 30 min hver dag (men i rolig tempo, og med ryggen godt lent bak mot veggen) Hadde null problem med bekken! :)

Back
Topp