Sykkelhjelm uansett?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ja! De slipper når de står på langrenn

Men jeg pleier å si Til far og sønn ; det er ikke tøft å være død!

Så far må på med hjelmen når han skal ut på rolerblades også han

Har stått litt oppi gata uten hjelm. Hun er veldig forsiktig av seg, og er ikke noe racer på den.. Men hjelm når vi skal lengre der det er trafikk og bakker :-)

Når vi får slike ting i hus blir det hjelm eller ingenting :-)

Ja, hjelm på når hun sykler eller sparkesykler ute. Inne er det uten hjelm for å ikke risikere kvelningsfare hvis hun hekter seg fast i noe. Og hjelmen skal av når man klatrer i klatrestativ.

Har faktisk aldri tenkt på hjelm på sparkesykkel, men blir nok nå fremover. Er jo, som flere av dere skriver, like fort gjort å skade seg der som på sykkelen.

Selvfølgelig! Sykkel=hjelm gir gode rutiner for barnet.
Nå er de 8 og 10 og jeg trenger aldri be de bruke hjelm. Og de bruker sparkesykkelen mye på rampe osv så de trenger virkelig hjelm.

Ikke på sparkesykkel. Går jo nesten bakover med den farta jenta mi har
Men når hun sykler så må hun ha på hjelm

Jeg er veldig opptatt av at barn bruker hjelm. Har selv et familiemedlem som fikk betydelig hodeskader etter å ha syklet uten... Ser dessverre en del barn på sparkesykkel uten hjelm.

Men, det som gleder meg å se er at så mange i slalombakken bruker hjelm. Barn som voksne. Sånn var det ikke for ti år siden.

Jeg er veldig opptatt av at barn bruker hjelm. Har selv et familiemedlem som fikk betydelig hodeskader etter å ha syklet uten... Ser dessverre en del barn på sparkesykkel uten hjelm.

Men, det som gleder meg å se er at så mange i slalombakken bruker hjelm. Barn som voksne. Sånn var det ikke for ti år siden.
Jeg er veldig opptatt av at både barn og voksne bruker hjelm på sykkel jeg.

Det er nok en del barn som ikke bruker. Men det er sannelig flere voksne som ikke gjør det. Flere enn da jeg vokste opp. Mamma var den eneste mammaen vi kjente som hadde hjelm (noen flere fedre) det er bedre nå, men slett ikke nok.

Jeg er veldig opptatt av at både barn og voksne bruker hjelm på sykkel jeg.

Det er nok en del barn som ikke bruker. Men det er sannelig flere voksne som ikke gjør det. Flere enn da jeg vokste opp. Mamma var den eneste mammaen vi kjente som hadde hjelm (noen flere fedre) det er bedre nå, men slett ikke nok.

Ja, det er jo det jeg mener, at voksne må bruke hjelm de også. Her spørres det jo om barn.

Voksne er nok flinkere enn de var ja, men det er i slalombakken jeg har sett størst utvikling. Voksne på sykkel bruker ikke så ofte hjelm syns jeg. Hvertfall ikke de som "bare" skal sykle til og fra jobb.

Ja, i bakken er det en flott utvikling, om vi bare kunne se det samme på sykkel. Jeg håper, når de som er vokst opp med hjelm selv blir voksne.

Jeg fikk jo hjelm tidlig, ingen andre på skolen hadde da jeg fikk, noen flere i årene som kom, men flertallet ikke.

Jeg sykler ikke uten hjelm som voksen heller.

Ja, han mener til tider jeg er verdens teiteste mamma pga det (er 7 år, og synes ikke det er kult, nemlig....), men jeg vil heller ha en sur unge enn en skadet unge.

Det er ikke kult å ha kul i hodet. Nemlign

Ja :-)

....er rart å se at så mange svarer ja her, men jeg ser sjelden at barn har hjelm på seg in real life her vi bor :-/ hmm

Ja :-)

....er rart å se at så mange svarer ja her, men jeg ser sjelden at barn har hjelm på seg in real life her vi bor :-/ hmm

Hehe, ingen i nabolaget ditt er på babyverden, kanskje. :P
----
Har ikke barn som er gammel nok til sparkesykkel, så har ikke tatt stilling til det. Sykling er uansett vanskelig her, da må en ned til veien, og der blir det i hvert fall med hjelm på! Der får hun ikke sykle før om maaaange år, da... Bilene kjører jo i 80km/t.

Back
Topp