Sykkelhjelm på trehujssykkel?

er ingen selvfølge her det, nei, men det er jo fordi det absolutt aldri har skjedd at hun har tryna på trehjulssykkel, pluss at om hun hadde gjort det, så hadde hun jo falt fra lavere høyde enn om hun sto på sine egne bein, holdt jeg på å si. hehe. pluss pluss at farta er, vel, slow, for å si det mildt! men hun har selvsagt alltid hjelm når hun sitter bakpå vår sykkel og skal alltid ha hjelm når hun begyhnner med to-hjuling!:)

ja, det har ho brukt hele tida. dere som snakker om kvelningsfare. det går jo ann å ta av hjelmen når ungen ikke sykler da. så hva er det de kan henge fast i ? sykkelstyre? 

Live har hjelm når ho sykler, så fort ho går av og skal leke med noe annet tar vi den av. da er ho trygg i begge situasjoner. jeg veit at det skal mye til for at ho detter av trehjulssykkelen, men syns det er greit å lære ungene at når man sykler bruker man hjelm. uansett. 

lille assa 75 skrev:
bondekone skrev:
lille assa 75 skrev:
nei...her får de ikke lov til å bruke hjelm når de sykler på trehjuls-sykkel...men med en gang de får tohjuls-sykkel er hjelmen på.

og hvorfor jo når de er så små som de er når de bruker 3hjulingen klarer de ikke alltid å få av seg hjelmen. og når de da springer rundt og henger seg opp i greiner ol så skader de seg mer enn når de ramler på 3hjulingen. har hørt altfor mange historier om unger som klatrer og faller og uheldigvis henger seg i hjelmen (ikke alltid den løsner)

men nå skal de være sagt at her de sykler er det ikke biler utenom naboen og de kjører sakte...

du vet at en kan få hjelmer til små barn som låsingen går opp hvis de henger seg fast, slik at det ikke er kvelningsfare

og som jeg skrev over at det er ikke sikkert de går opp selv om det er ikke skal være kvelingsfare...en annen ting er selv om de løsner får ungen et rykk i nakken som kan resultere i nakkesleng...ikke bra for en liten unge å få strekt nakken sin slikt

vet på den hjelmen jenta her hadde før så sto det i hefte som fulgte med at vi foreldre skulle sjekke denne mekanismen inni mellom, at vi skulle sette den i lås og så dra den fra hveradnre igjen, hvis dette ikke fungerte så skulle vi kaste hjelmen for da var mekanismen slitt i stykker

Her må de bruke det ja. Kan jo falle og slå seg på den og.

Samt lære de og bruke hjelm- jo tidligere jo bedre!!!

Ja, igår dro vi og kjøpte hjelm til snuppa som hun skal bruke på 3.hjulsykkelen.
Var et kjempeuhell utenfor her hvor en liten snuppe gikk på grisetrynet av sykkelen og måtte ligge 2 døgn til observasjon på sykehus pga alvorlig hjernerystelse..

Hun kan ikke tråkke selv engang, men slo seg likevel skikkelig da hun falt av.

men jeg abre lurer på, dere som bruker hjelm,- hvor fort klarer de å sykløe på en sånn sykkel? synes det går kjempetreigt jeg. dessuten er det jo sånn at hun ville slått seg like mye om hun bare snubla i en stein, eller om hun falt fra en liten opphøyning i terrenget, eller fra huska feks. kan jo ikke gå med hjelm alltid? bare lurer altså. som sagt bruker hun stort sett hjelm, men ikke alltid. hun sykler alltid bare ved siden av oss da, ikke alene ute.

Myshild Bergsprekken skrev:
ja, det har ho brukt hele tida. dere som snakker om kvelningsfare. det går jo ann å ta av hjelmen når ungen ikke sykler da. så hva er det de kan henge fast i ? sykkelstyre? 

Live har hjelm når ho sykler, så fort ho går av og skal leke med noe annet tar vi den av. da er ho trygg i begge situasjoner. jeg veit at det skal mye til for at ho detter av trehjulssykkelen, men syns det er greit å lære ungene at når man sykler bruker man hjelm. uansett. 

Enig! Her sykler han aldri alene ute og når han av går hjelmen av.

Alltid hjelm på når hun sykler om det er 2 eller 3 hjulssykkelen. Heller lære henne at hun skal ta av hjelmen når hun går av sykkelen. 

Knerthen skrev:
Alltid hjelm på når hun sykler om det er 2 eller 3 hjulssykkelen. Heller lære henne at hun skal ta av hjelmen når hun går av sykkelen. 

lurt!:)

LilleLavendel skrev:
men jeg abre lurer på, dere som bruker hjelm,- hvor fort klarer de å sykløe på en sånn sykkel? synes det går kjempetreigt jeg. dessuten er det jo sånn at hun ville slått seg like mye om hun bare snubla i en stein, eller om hun falt fra en liten opphøyning i terrenget, eller fra huska feks. kan jo ikke gå med hjelm alltid? bare lurer altså. som sagt bruker hun stort sett hjelm, men ikke alltid. hun sykler alltid bare ved siden av oss da, ikke alene ute.

her så sykler de rimelig fort på de, helt fra de fikk skikkelig dreis på å bruke de så har de hatt stor fart og de driver også i baken fra garasjen og ned på gårdsplassen
her så lærer de at de ska ha den av når de ikke sykler det har vi termpet på fra førstestund, men har også hatt hjelm som ska løse ut av seg selv

Nei, her brukte ikke barna hjelm på trehjulssykkelen.

Back
Topp