Sykkelhjelm på trehujssykkel?

*BalleFlass*

Elsker forumet
bruker de små det??

emoticon

Så absolutt. her hos oss så er sykkel = hjelm emoticon

Ja, uten unntak. Alltid hjelm i forbindelse med sykkel, uanstet om det er i henger, trehjul eller hva det nå enn er.

nope, men  bare fordi jeg vet han er ultraforsiktig og er enten inne eller på terrassen da gården er full av stein.

Men skal vi på sykkeltur etc så må han ha på hjelm, eller han skal sykle på 2 hjuls sykkelen sin

Her er hjelm obligatorisk på sykkel, og dette kan jeg si uten at snuppa har trehjulssykkel enda. I sykkelsetet bruker hun hjelm, og det ville vært unaturlig om hun skulle "slippe" det på sin egen sykkel eller i sykkelvogn.

Det var en dame som syklet forbi meg en dag med to barn i 2-3 årsalderen i sykkelvognen, mamma med hjelm og barna uten. Hvor er vettet?

ja det har de
har nå inført hjelbruk på tråtraktoren også etter at jeg så hvor stor fart guttungen her hadde den enne dagen. Kan jo bli like stor skade av å dette av en 3hjulsykkel som en 2hjulsykkel, hvis de bare får rette farta

Godhjerta skrev:
Eh nei.... rett og slett fordi han ikke sykler så langt unna.
Men jeg vurderete det for noen dager siden, da jeg så hvor vågal han begynner å bli.

Unnskyld, men kan han ikke skade seg nærme hjemmet??

nei...her får de ikke lov til å bruke hjelm når de sykler på trehjuls-sykkel...men med en gang de får tohjuls-sykkel er hjelmen på.

og hvorfor jo når de er så små som de er når de bruker 3hjulingen klarer de ikke alltid å få av seg hjelmen. og når de da springer rundt og henger seg opp i greiner ol så skader de seg mer enn når de ramler på 3hjulingen. har hørt altfor mange historier om unger som klatrer og faller og uheldigvis henger seg i hjelmen (ikke alltid den løsner)

men nå skal de være sagt at her de sykler er det ikke biler utenom naboen og de kjører sakte...

Min gjør det ja :) Synes det er viktig (for oss hvertfall) å innføre den rutinen så tidlig som mulig. 
Når jeg en gang får råd til sykkel til meg selv, skal jeg også ha sykkelhjelm :) Viktig å være gode forbilder også :P Selv om jeg leste en plass at sykkelhjelm på voksne ikke hadde like stor effekt da men :P

lille assa 75 skrev:
nei...her får de ikke lov til å bruke hjelm når de sykler på trehjuls-sykkel...men med en gang de får tohjuls-sykkel er hjelmen på.

og hvorfor jo når de er så små som de er når de bruker 3hjulingen klarer de ikke alltid å få av seg hjelmen. og når de da springer rundt og henger seg opp i greiner ol så skader de seg mer enn når de ramler på 3hjulingen. har hørt altfor mange historier om unger som klatrer og faller og uheldigvis henger seg i hjelmen (ikke alltid den løsner)

men nå skal de være sagt at her de sykler er det ikke biler utenom naboen og de kjører sakte...

Skulle akkurat til å skrive det samme

lille assa 75 skrev:

du vet at en kan få hjelmer til små barn som låsingen går opp hvis de henger seg fast, slik at det ikke er kvelningsfare

Her jobber vi med at det skal være like naturlig å bruke sykkelhjem på sykler, rulleskøyter, isskøyter, brett, akebrett, sparkesykkel osv som det er å bruke beltet når man sitter i en bil!

Nei det gjør han ikke. For det første klarer han ikke helt å tråkke nok på pedalene til å få noe særlig fart, vi må for det meste dytte, og for det andre skal det veldig mye til før den velter. Han slår seg mer når han løper og snubler enn hva han gjør om sykkelen velter. Litt skal man da lære å slå seg. emoticon 
Jeg har faktisk fremdeles til gode å se noen på trehjulssykkel med hjelm så det har jeg ikke tenkt på før en gang. Men når han begynner på større sykkel skal han selvsagt bruke det. 

bondekone skrev:
lille assa 75 skrev:

du vet at en kan få hjelmer til små barn som låsingen går opp hvis de henger seg fast, slik at det ikke er kvelningsfare

og som jeg skrev over at det er ikke sikkert de går opp selv om det er ikke skal være kvelingsfare...en annen ting er selv om de løsner får ungen et rykk i nakken som kan resultere i nakkesleng...ikke bra for en liten unge å få strekt nakken sin slikt

Ja, det gjør han. Han sykler til og fra bhg (ca 15 min), og der er det en lang bakke på slutten, og selvom han er flink og bremse, kan han får megastor fart dersom han glipper. Er dessuten ganske nær bilveien. Han har dessuten lært seg at han skal ta av seg hjelmen når han ikke sykler, så han tar den av når han går av sykkelen for å leke.

Ja, selvsagt..

Back
Topp