Sykkel?!?

*mathilda*

Andre møte med forumet
Nå nærmer våren seg for alvor [:D][:D](selv om vårtegnene gjerne kunne vært litt tydeligere[8|][8|]) - og jeg tenker det er på tide at storesøster får seg en sykkel... Hun elsker å sykle i bhg, og besteforeldrene har veldig lyst å kjøpe en til henne [:D][:D][:D]

Så da lurte jeg på - hvilken sykkel anbefaler DU? Klassisk trehjulssykkel? Tohjuling med støttehjul? Sykkel uten pedaler a la den fra Sprell??[8|]

Lurer litt på klassisk trehjuling jeg... Eller??

Nora har trehjulsykkel som hun har arvet etter storesøster. Venter nok ett år til før hun får prøve seg på to hjul... Men vet om mange treåringer som har tohjulssykkel med støttehjul. Så vet ikke helt hva jeg vil anbefale....

Jeg kjøpte en trehjulsykkel til nå når GmAX åpnet her.. dbs til bare 300.. (vi har hatt naboen sin gamle før og den er skikkelig dårlig)

Så fikk han løpesykkel til bursdag. det var totalt bommert her.[&:]

Lurer på om jeg skal kjøpe 2hjulingen som er på tilbud på obs'n Ikke nødvendigvis at vi skrur den sammen helt ennå men var ett godt tilbud..

[;)]

vi har sykkel uten pedaler[;)] den kosta jo 700,- kr, så koster jo også litt de også. Er spent på hvordan det blir nå til våren, gikk greit i fjor (ikke så mye utbytte da).

jeg tror uansett hvilken sykkel du velger, så blir d bra[;)]

velg den DU syns passer best[;)]

Jeg aner ikke men liker tråden fordi jeg må også begynne å tenke i disse baner[8D]

Tingeling: takk for svar, er gjerne trehjuling som er mest riktig for en liten frøken på 2,5 ja[:)] Så kommer nok tohjulingen tidsnok[:)]

Tauza og chrichri; synes den løpesykkelen er så fiiin - men det er kanskje mest mitt ønske, og ikke snuppa sitt?? Siden dere sier den ikke har slått helt an[8|][8|]

Har veldig lyst på Radio Flyer - men den er uforskammet dyr[:-][:-] Men så stilig!!!

http://www.riktigeleker.no/?page=253&product=230&p230_v=1

Edit: ser at løpesykkelen var bra hos dere men ble lite brukt i fjor - blir gjerne mer brukt i år når barna er større[:)]

Her blir nok trehjulssykkelen pakket bort, og frem med tohjulingen med støttehjul! [:D]

Ine lærte seg faktisk å sykle uten støttehjul og fikk enda større sykkel enn disse små da hun var 3,5 år[:D]

men nå tror jeg at den sykkelen vil slå ann bedre i år[;)] den var litt for stor i fjor. Så blir spennende å se, men noen trehjulsykkel blir d nok ikke her. Da blir det heller en tohjul m støttehjul[;)]

så forrestn i høst to barn på løpesykkel, sykt bra fart og utrolig kontroll[:)] de kjørte på en sti i skogen. Så har et håp om at T skal bli likedan[:-]

Jeg kan vel ikke anbefale så mye, for har jo ingen erfaring med dette, men Ida har en sånn løpesykkel i tre. Den er hun i alle fall ikke redd for å sitte på, og så slipper hun å tenke på det der med pedaler foreløpig[:)] Gleder meg til vi skal ta den med ut og teste den ordentlig[:)]

Her har vi pakket bort trehjulsykkelen. Han sykler på to hjul med støttehjul. Trør som bare det [:)] er veldig herlig, for litt enklere å komme seg fort og greit frem når vi er ute og går tur.

Så jeg ville nok valgt to hjul med støtehjul, om hun klarer å knekke "trø- koden" om ikke er det jo bortkastet [:)]

Tusen takk for maaange gode svar[:)]

Fikk tlf fra svigers i morges - de ville ta med storesøster og kjøpe sykkel i dag - siden været var så fint[:)] Så da ble det en klassisk DBS trehjulssykkel[:D] Tenkte hun skulle få velge farge selv, men de hadde bare rosa (mamma'n håpte veldig på rød) - men snuppa er superfornøyd[:)] 'Sykkelen ropte på meg' fortalte hun[:D]

Så i dag har vi vært masse ute, syklet til butikken og til lekeplassen! Gikk kjempefint... Og snuppa var veldig pratsom med alle vi møtte; 'Hei damen, jeg har fått sykkel!!'

Ideelt burde jeg gjerne kjøpt løpesykkel, siden hun uansett ikke skjønner pedalene helt, og ville fått veldig bra balansetrening. Men da måtte jeg bestilt og ventet på den[8|] Hun får gjerne ny sykkel til neste år igjen, da kan lillesøster arve trehjulingen[:)][:)][;)]

De får fort teken på syklingen når de får øve seg![:D] Vi har både løpesykkel og en trehjulssykkel. Hun får godt til den løpesykkelen, liker den godt! Øving gjør mester!![:D]

så koselig mathilda![:D]

For vår del er nok tohjulssykkel uaktuell siden hun ikke kan trå og har ingen sykkel fra før[8D] så har jeg også mistanke om at hun ikke vil rekke petalene siden hun ikke er så høy i lufta[8D] Så trehjulsykkel blir det nok garantert iallefall!

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Trehjulsykkel til snuppa her. MED stang i tilfelle late øyeblikk og ønske om å bli dytta [8D]

genialt!! tenker det samme her[8D]

Må nevne at nabojenta her vi bor begynte å sykle på vanlig 2hjulssykkel uten støttehjul før hun var 2,5 år!!![;)]
Foreldrene prøvde ikke å få henne til å sykle, men hun bare satte seg oppå og prøvde seg frem!![:)]

her er løpesykkelen en hit.. og han kommer nok til å bruke den til han får en tohjulssykkel!

har trehjulssykkel som hun greide å sykle på i høst, også har ho sparkesykkel, er så flink atter.[:D]

Back
Topp