Sykkel med eller uten støttehjul?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Storebror fikk ny sykkel i dag, en 16" uten støttehjul. Kjøpte utstillingsmodellen, og de visste ikke om de hadde støttehjulene. De skal lete.

For da vi var ute og prøvde uten støttehjul da vi kom hjem så skjønte jeg at det ikke kom til å gå. Han er så forsiktig og småredd at han kommer ikke til å ville sykle når han ikke får til.

Så skal vi rett og slett fjerne pedalene på den nye sykkelen eller gå for støttehjul, eller skal vi hente opp den gamle 12" og fjerne støttehjulene på den, og kanskje også pedalene og bruke den som løpesykkel?

Hva hadde dere gjort?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Hmm, vet ikke helt hva jeg ville gjort. Men du får ihvertfall kjøpt støttehjul løst:) På biltema f. eks:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hmm, vet ikke helt hva jeg ville gjort. Men du får ihvertfall kjøpt støttehjul løst:) På biltema f. eks:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Signerer:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
hadde prøvd å få tak i støttehjul på den nye je, men slike løpe sykler er også populære ser jeg :)
 
Jeg så jo i dag at han heller kroppen mye mot høyre, og da er det jo vanskelig å holde balansen.
Sånn sykla han visst på den med støttehjul også, så det er jo ulempen med støttehjul hvis han lærer inn feil sittestilling fordi støttehjulene gir en falsk trygghet... Vi får ta opp den gamle sykkelen og sjekke mulighet for å heve sete og styre og se hva det blir til.

Han som hadde gleda seg til ny sykkel, og så ble det bare en nedtur.. Ville ikke snakke med pappan sin om sykkelen og slett ikke vise den frem da han kom hjem... Men da de til slutt hadde gått ned i garasjen og han hadde satt seg på sykkelen så velta han selvfølgelig...

Og da var jo hundre og ett ute...

Så dette kan bli spennede :p

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Hadde nok gått for å fjerne pedalene på den gamle sykkelen og bruke som balansesykkel. Jeg er motstander av støttehjul da:p storesøster her fikk balansesykkel til bursdagen i sommer, og nå er hun veldig flink og holder balansen i mange sekunder. Hun får vanlig sykkel uten støttehjul til fireårsdagen i juli, spent på hvordan det går:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde nok gått for å fjerne pedalene på den gamle sykkelen og bruke som balansesykkel. Jeg er motstander av støttehjul da:p storesøster her fikk balansesykkel til bursdagen i sommer, og nå er hun veldig flink og holder balansen i mange sekunder. Hun får vanlig sykkel uten støttehjul til fireårsdagen i juli, spent på hvordan det går:)


Sent from my iPhone using BV Forum
høres veldig lurt ut det da :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Hadde nok gått for å fjerne pedalene på den gamle sykkelen og bruke som balansesykkel. Jeg er motstander av støttehjul da:p storesøster her fikk balansesykkel til bursdagen i sommer, og nå er hun veldig flink og holder balansen i mange sekunder. Hun får vanlig sykkel uten støttehjul til fireårsdagen i juli, spent på hvordan det går:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Skal se på det. Får håpe det går an å få de av;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
I dag tok vi opp sykler på stua:p
Både de nye og den gamle, og frøkna måtte få opp trehjulssykkelen :p

Den nye sykkelen gir han opp på, men vi fikk da av støttehjul og pedaler på den gamle, men han gir for fort opp. Føler seg ikke trygg og komfortabel med det. Godt vi har en hel vår og sommer :p

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Her fikk hun beskjed om at vi skulle kjøpe ny sykkel når hun hadde lært seg å sykle på 2 hjul.
Dette var i fjor sommer, da var hun 4,5 år. Det to 2 timer med øving på kunstgressbana (litt enklere å sykle på) så sykla hun som en reser. Og da fikk hun seg 16" sykkel. Da hadde hun noe å jobbe mot, og som motiverte henne til å fortsette. Hun gir ofte fort opp, så hun er avhengig av mye oppmuntring og gjerne en gulrot i enden.

Kanskje dere skulle pakket bort den nye sykkelen, og si at han kan bruke den når han har lært å sykle på 2 hjul på den 12" sykkelen?
Vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det når den store sykkelen allerede er kjøpt.

Det er veldig viktig med mestring, og jeg ser på snuppa vår at hun trenger å bli pusha litt. Ellers hadde hun ikke lært noe ting nytt.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Her fikk hun beskjed om at vi skulle kjøpe ny sykkel når hun hadde lært seg å sykle på 2 hjul.
Dette var i fjor sommer, da var hun 4,5 år. Det to 2 timer med øving på kunstgressbana (litt enklere å sykle på) så sykla hun som en reser. Og da fikk hun seg 16" sykkel. Da hadde hun noe å jobbe mot, og som motiverte henne til å fortsette. Hun gir ofte fort opp, så hun er avhengig av mye oppmuntring og gjerne en gulrot i enden.

Kanskje dere skulle pakket bort den nye sykkelen, og si at han kan bruke den når han har lært å sykle på 2 hjul på den 12" sykkelen?
Vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det når den store sykkelen allerede er kjøpt.

Det er veldig viktig med mestring, og jeg ser på snuppa vår at hun trenger å bli pusha litt. Ellers hadde hun ikke lært noe ting nytt.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Ja jeg tror vi må gjøre noe for å få ham til å lære å sykle på den minste først. Problemet er at den egentlig er for liten for ham, for kort mellom sete og styre, så han slår borti med knærne...

Vi får snakke med ham litt om hvordan vi skal gjøre det.

Har nå tatt av pedalene på den minste sykkelen, så lurer på om vi skal prøve å bruke den som balansesykkel.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Back
Topp