Sykepleiestudie og barn

Nå kupper jeg tråden litt beklager- jeg bare fant det behjelpelig å se at man kan ha både studielån/stipend og overgangsstønad? jeg har 1.5 år igjen og bli alene nå fra høst semesteret av.
Ja, det kan du :) Er masse gode stønader for oss alenemødre :)
 
Nå kupper jeg tråden litt beklager- jeg bare fant det behjelpelig å se at man kan ha både studielån/stipend og overgangsstønad? jeg har 1.5 år igjen og bli alene nå fra høst semesteret av.
Det går fint! Godt at noen andre også kan få nytte av det;) Men trist å høre at du blir alene fra
Høsten av! Håper du klarer studie fint videre og får hjelp når det trengs!
 
Jeg har to små barn og vurderer etterhvert å gå fra full jobb til sykepleierstudiet. Noen som har gjort det å kan fortelle kort hvordan det ble, både økonomisk og familiemessig?!:rolleyes:

Hva kan man forvente i ca. Lønn når man har fullført?

Jeg vet ikke om vi klarer det økonomisk, samtidig som jeg har såå lyst. Ulempen er at jeg har en bachelor i noe helt annet, men vil gjerne bytte felt nå etter permisjonen min!!
.
Det er veldig vanskelig, men heldigvis merker man ikke hvor tøft det er når man er i det, økonomisk måtte jeg ta studielån for å klare det. mtp lønn så er det avgjørenede hvordan du klarer å forhandle. Tar du jobb i kommunen er det ikke sikkert du får ansinitet på din bachelor, men det kan forhandles:) Du får annisinitet for barn så om du har jobbet lenge så kan du få opp mot full annsinitet. Jeg har tatt Bachelor og master med små barn, det er tøft, og har sagt mellom hver eksamen at jeg aldri vil gjøre det igjen. Men ved neste mulighet hopper jeg på. Det som er verdt å vurdere er, om du har bacholor i en jobb som pr i dag er ren dag jobb, er du villig til å bytte det for turnus, Ganske kjipt å jobbe hver helligdag og helger når barna har fri. lønn kan du finne på utdanning.no. det som er bra er at du kan alltid tjene ekstra med ekstravakter, og mulighet til å forhandle lønn ved hver ekstra vakt, da sykepleier kan være vanskelig å fremskaffe når behovet melder seg
 
Back
Topp