sykepleierutdanning? sykepleiere/studenter

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Jeg er godt voksen, 36 år. av flere grunner har jeg ikke fått ferdig en utdanning, men drømmen min er å bli sykepleier, greier ikke helt å legge den fra meg.

Det jeg lurer på, skjønner at det er mye å gjøre, men vil man kunne greie å jobbe litt sidenav studier (har tid liksom) som helger og noen ettermiddager?

Jeg har 2 barn og en samboer som ikke tjener spesielt godt så må få det til økonomisk også...

Jeg er godt voksen, 36 år. av flere grunner har jeg ikke fått ferdig en utdanning, men drømmen min er å bli sykepleier, greier ikke helt å legge den fra meg.

Det jeg lurer på, skjønner at det er mye å gjøre, men vil man kunne greie å jobbe litt sidenav studier (har tid liksom) som helger og noen ettermiddager?

Jeg har 2 barn og en samboer som ikke tjener spesielt godt så må få det til økonomisk også...

Jeg studerer sykepleie, og jobber ved siden på sykehus. Har to barn, og det er til tider slitsomt å studere og passe barna samtidig. Jobber masse i perioder, og mindre når jeg har praksis. Alle i klasse min jobber ved siden av. Går på deltid, men har mye å gjøre med studieoppgaver, pensum, praksis og eksamener. Er lagt opp forskjellig fra sted til sted, så må sjekke ut skolen der hvor det er aktuelt for deg.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg studerer sykepleie, og jobber ved siden på sykehus. Har to barn, og det er til tider slitsomt å studere og passe barna samtidig. Jobber masse i perioder, og mindre når jeg har praksis. Alle i klasse min jobber ved siden av. Går på deltid, men har mye å gjøre med studieoppgaver, pensum, praksis og eksamener. Er lagt opp forskjellig fra sted til sted, så må sjekke ut skolen der hvor det er aktuelt for deg.

Sent from my iPad using BV Forum
Takk for svar :-) hvordan er det lagt opp sånn kort når studerer deltid da? og har du noen anelse på hvordan det er når du går heltid?
jeg hadde lyst å ta det deltid, men i år tilbyr de ikke det i nærheten, håper de starter det opp igjen til neste år, men det vet jeg jo ikke...

Takk for svar :) hvordan er det lagt opp sånn kort når studerer deltid da? og har du noen anelse på hvordan det er når du går heltid?
jeg hadde lyst å ta det deltid, men i år tilbyr de ikke det i nærheten, håper de starter det opp igjen til neste år, men det vet jeg jo ikke...

Vi har perioder med mye arbeid, masse obligatorisk undervisning, og perioder med masse fri. De på heltid har mer undervisning og ofte lengre dager. Alt kommer Ann på tema vi arbeider. Praksis er 100% jobb og studieoppgaver i tillegg.
Forskjellen på heltid og deltid hvor jeg går, er at deltid har en praksis og bacholor i fjerde år. Heltid har tre praksisperioder i andre klasse. Vi har to.

er utdannet sykepleier og har vært det ca 7 år tror jeg..... tenker det kommer litt an på hvordan dere klarer å organisere familien. studiet er tøft, varierer nok litt fra plass til plass hvordan det er organisert da. men praksisperiodene er "full jobb" og du har gjerne oppgaver utenom, så i di periodene er det gjerne vanskeligere å ha overskudd til å jobbe..

Om du er avhengig av å jobbe ved sida av ville eg satsa på deltid. Eg tok det på fulltid før eg fekk barn, og andre året slutta eg i jobben eg hadde anna kvar helg fordi eg syns det vart for mykje.
I periodar, bla heile første året gjekk det fint å jobbe, men andre året var knallhardt med to praksiser på 12 pluss 15 veker, i tillegg til eksamen.
No jobbar eg med to stk som har barn og 50% jobb og går på deltidsstudiet:)

Sent from my iPhone using BV Forum

okei, tusen takk for svar :-) funderer fælt på hvordan jeg skal få det til om de ikke starter opp deltid på Levanger igjen neste år...

Du klarer dette :D Gjerne med en deltidsjobb der du kan variere mengden arbeid etter hvor travelt det er på skolen :) Og om du vil kan du jo og ta studielån å spe på med! Du vil få en del i forsørgerstipend også om barna er under 16 år :) http://stottekalk.lanekassen.no/

Var ferdig for et år siden. Tok da heltid med et barn. Jobbet litt ved siden av, fikk bl.a en helgestilling hver 3.helg. Hadde ellers stipend og lån. Var selvfølgelig mye jobb, men vi hadde ofte korte dager og da syns jeg det var greit å være på skolen hele dagen og bruke fritimene på lesing, samt kanskje litt etter poden hadde lagt seg og var hos faren :-)

Tusen takk for både svar og motiavasjon :-)

Jeg går siste året mitt nå på heltid. Jeg har fått 2 barn med totalt 1 års permisjon i løpet av studie. Hadde ett barn når jeg startet og fullfører med 3 stk. Jeg har frem til jeg fikk nr. 2 jobbet annenhver helg fredag-lørdag-søndag men nå jobber jeg hver fjerde.

Det er slitsomt (særlig i praksisperioder) men det går både økonomisk, tidsmessig og jeg får gode karakterer på studiet. Jeg er flink til å prioritere egen tid og går på skole hvor det er lite obligatorisk så er du strukturert som meg kan du lese på egenhånd en del. Jeg pendler 1 time til skolen så reiser ikke inn de dagene jeg vet det er dårlige forelesninger eller ikke synes forelesningene er så vanskelig at jeg ikke kan lese tema alene og forstå det jeg leser.

Er du motivert og har lyst er det mulig. Anbefaler å sjekke med skolen om hvor mye pliktig oppmøte det er og hvordan timeplanen kan se ut.

Her var det mange gode råd! Bra tråd :)

Jeg går siste året mitt nå på heltid. Jeg har fått 2 barn med totalt 1 års permisjon i løpet av studie. Hadde ett barn når jeg startet og fullfører med 3 stk. Jeg har frem til jeg fikk nr. 2 jobbet annenhver helg fredag-lørdag-søndag men nå jobber jeg hver fjerde.

Det er slitsomt (særlig i praksisperioder) men det går både økonomisk, tidsmessig og jeg får gode karakterer på studiet. Jeg er flink til å prioritere egen tid og går på skole hvor det er lite obligatorisk så er du strukturert som meg kan du lese på egenhånd en del. Jeg pendler 1 time til skolen så reiser ikke inn de dagene jeg vet det er dårlige forelesninger eller ikke synes forelesningene er så vanskelig at jeg ikke kan lese tema alene og forstå det jeg leser.

Er du motivert og har lyst er det mulig. Anbefaler å sjekke med skolen om hvor mye pliktig oppmøte det er og hvordan timeplanen kan se ut.
tusen takk for svar :-)

Der jeg gikk heltid hadde vi nesten aldri fulle dager med undervisning, i tillegg til at vi hadde mye studiedager. Hvis du er strukturert og ønsker det nok så klarer du det:) praksis er som sagt over mer slitsomt, men samtidig utrolig givende og spennende som regel. Hadde fler i klassen med barn, og de klarte seg bra:) hvis du klarer å bruke tiden godt når du skal lese/skrive oppgaver så får du mer tid til å ha en jobb ved siden av. Det er så absolutt mulig:)

så godt å høre slike erfaringer :-)

Back
Topp