Sykepleiere....

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg har 1 år igjen på sykepleien og merker at det kommer til å bli tøft med ca 1 times reisevei hver vei til skole/praksis og 3 barn hjemme. Har flere venninner som er sykepleiere. De er nå etter henholdsvis 8,5,3 og 2 år i jobben utbrent, lei, leter etter andre muligheter eller begynt på master for å få kontor jobb.

Dvs ikke veldig motiverende for meg som er litt usikker om dette var helt riktig valg til tross for at jeg ikke er ferdig en gang.

Derfor lurer jeg:

Hvor lenge har du jobbet som sykepleier?

Hvilken avdeling jobber du på?

Er du fornøyd?

Hva er du misfornøyd med?

Hvor stor stillingsprosent har du?

Ønsker du å etterutdanne deg eller har du gjort det, i så fall i hva?

Tåler å høre flere som er misfornøyd men koselig om noen trives litt i jobben sin i alle fall!

Jobbet som spl i 1,5 år.
Jobber 100 %
Jobber på demens avd
Føler for mer utfordring
Vet at eg med tiden vil ha dagjobb
Må derfor ta sikte på en eller flere videreutdanning(er)
Evt. Master etterhvert

Er ikke misfornøyd med utdanningen, men spl i dag er ikke nok - krever ofte spesialisering :)

Jobbet som sykepleier siden 09, hatt ett år foreldreperm inni der og har det samme nå.
Har 100% fast på ett bo og servicesenter/hjemmesykepleien.
Trives veldig godt grunnet variasjon, har to etg inne på bo og servicesenter og to soner ute i hjemmesykepleien. Så har 4 plasser jeg kan variere mellom.
Eneste jeg tenker endel på er turnusjobbingen, kunne tenkt meg 8-16 jobb men i tillegg vært sykepleier :p

Jeg har lagt sykepleieryrket på hylla. jobbe seg halvt ihjel for en, i beste fall, ok lønn...nei takk. Jobbet 100% stilling på stort sykehus før jeg gav meg.

Er akutt sykepleier og storfornøyd med valget, ferdig utdannet i 2006, ferdig med videre utdanning i 2009, jobber frivillig 50% fast i akuttmottak /amk, kunne hatt 100% om jeg selv ønsket, men 100% er ikke lett. Deilig med turnus, bare litt upraktisk og kjedelig med jul osv!

Jeg har vært sykepleier i over 14 år. Videreutdannet i 10 år. Herregud som tiden går. Jobber med premature og syke nyfødte. Stortrives med jobben og alle fantastiske foreldre og kollegaer. Har også en tilleggsjobb, der vi er ute og henter syke nyfødte inn til sykehus med ambulansefly eller helikopter. Så lønnen er vel i øvre sjikt av det sykepleiere tjener, så klager ikke på den heller. Om det var noe jeg skulle være misfornøyd med må det være nattevaktene. Før likte jeg nattarbeidet, men etter at jeg fikk barn er det litt mer slitsomt å jobbe natt.
De siste årene har jeg jobbet 80 % stilling og synes det er helt perfelt.

Hvor lenge har du jobbet som sykepleier? 10 år
Hvilken avdeling jobber du på?Jobber som leder
Er du fornøyd? Ja
Hva er du misfornøyd med? Savner pasient kontakt
Hvor stor stillingsprosent har du?100%
Ønsker du å etterutdanne deg eller har du gjort det, i så fall i hva? Kunne godt tenke meg å videreutdanne meg til helsesøster

Hvor lenge har du jobbet som sykepleier? 8 år
Hvilken avdeling jobber du på?Jobber m/ø-hjelp, korttid og rehab
Er du fornøyd? Spennende jobb, trives godt med kollegaer og variert pasientgruppe
Hva er du misfornøyd med? Savner pasient kontakt, savner fri nå alle andre har det - spesielt på røde-dager, og syntes på ingen måte 133% veier opp for det (dvs 1,33 dag i avspasering - når ingen andre har fri) , kunne ønske jeg ikke var utslitt etter jeg kom fra jobb, turnus med helgjobbing
Hvor stor stillingsprosent har du?100%
Ønsker du å etterutdanne deg eller har du gjort det, i så fall i hva? Kunne godt tenke meg å videreutdanne meg til helsesøster

I barnehagen hvor jeg jobber er det 3 sykepleiere som jobber som assistenter, fordi de ikke får turnuslivet til å gå opp med famililivet.. Det er jo litt dumt.

Jobbet som sykepleier i 5 år på kirurgisk sengepost. Er i og for seg fornøyd med jobben, men nå er jeg klar for nye utfordringer og holder øynene åpne for nye spennede stillinger. Det er en av de beste tingene med å være sykepleier, at man kan jobbe med så uendelig mye forskjellig :) Jobber i 80% stilling, turnus. Etter jeg fikk barn synes jeg det er veldig OK men turnus, bare ikke nattevaktene da :p
Jeg har videreutdanning i diabetes og skriver nå master. Skriver master fordi jeg etterhvert har lyst å undervise på universitetet og få en dag-jobb. Når jeg blir eldre kunne jeg tenkt meg å ta helsesøster for å jobbe med det :)

Jeg har jobbet i 2 år som sykepleier, men jobbet noen år som assistent før det.

Jobber på en kirurgisk avdeling på et stort sykehus.

Er fornøyd i den grad at jeg har koselige kollegaer og at vi lærer MYE på den avdelingen (mye mer enn på andre jeg har vært innom.) Samtidig er jo en fordel med turnus at vi har litt fri innimellom i ukedagene, kan ha lange morgener med barna og at det er lettere å bytte/avspasere når man skal noe :)

Misfornøyd med at vi har det så travelt (dårlig bemannet) at vi ikke får ordentlig tid til pasientene, at sykepleierrollen er litt visket ut i den grad at vi har mange andre roller som jeg føler tar bort sykepleieren (elektronisk arbeid, kjøkkenoppgaver, rydde/fylle opp i utstyr, vaske senger, rydde/fylle opp tøy, bestille mat, bestille tøy osv). Det er jo heller ikke kjempemorsomt å jobbe alle røddager og helger, men synes det går helt greit.

Jeg har 60% fast, men har hatt vikariat på 40% i tillegg. Skal tilbake i nattestilling.

Tenker å etterutdanne meg etterhvert. Vet ikke helt hvilken retning jeg vil enda.. Må nesten jobbe litt mer for å se :)

Jeg har jobbet i 10 år. Er møkklei og utslitt. Angrer på utdanningen enkelt og greitt.
Men elsker pasientene mine heldgivis.
Det var først etter jeg fikk barn at det ble vanskelig.

Jeg har 1 år igjen på sykepleien og merker at det kommer til å bli tøft med ca 1 times reisevei hver vei til skole/praksis og 3 barn hjemme. Har flere venninner som er sykepleiere. De er nå etter henholdsvis 8,5,3 og 2 år i jobben utbrent, lei, leter etter andre muligheter eller begynt på master for å få kontor jobb.

Dvs ikke veldig motiverende for meg som er litt usikker om dette var helt riktig valg til tross for at jeg ikke er ferdig en gang.

Derfor lurer jeg:

Hvor lenge har du jobbet som sykepleier? Har jobba i 10 år

Hvilken avdeling jobber du på?
Akutt Avd i psykiatrien
Er du fornøyd?
Eg ELSKAR jobben min, den er steintøff i periodar, men ingen dag er lik, og det er supert arb miljø
Hva er du misfornøyd med?
Likar sjølvsagt ikkje å jobbe sein på julafta osv, og jobba helg og kveld passar jo ikkje alltid:)
Hvor stor stillingsprosent har du?
100%
Ønsker du å etterutdanne deg eller har du gjort det, i så fall i hva?
Eg er psyk spl, og har lyst å bli helsesøster om nokre år
Tåler å høre flere som er misfornøyd men koselig om noen trives litt i jobben sin i alle fall!

Jeg har vært utdannet spl i 11 år, og har underveis tatt fagbrev og paramedic utdanning i ambulanse.
Jeg har jobbet på kirurgisk sengepost, akuttmottak, AMK og ambulanse.
Liker veldig godt akuttmedisin, men føler jeg godt kan finne meg en litt roligere jobb etterhvert.

Jeg er fornøyd med utdanningen, og spl kan jobbe innen så mange felt, og det er veldig mange jobbmuligheter.
ja, vi jobber helg og helligdager, men så har vi jo fri på en helt vanlig mandag også:)
Jeg angrer absolutt ikke!

Back
Topp