Sykepleiere!

Bruker298kfa

Elsker forumet
Skal nå ut i praksis...

Lurer på om dere kan fortelle litt om hvilke arbeidsoppgaver man har på de forskjellige avdelingene.
Skal på medisinsk og kirurgisk avdeling. Noen skal på intensiv.
Noen skal på anestesi og operasjon, det blir vel det samme som kirurgisk avd?
(Står sikkert bare sånn siden de i hovedsak skal være på medisinsk avd, + 2 uker på anestesi eller kirurgi)

Hva er mest spennende og hva er mest lærerrikt?
Hvor får man gjøre mest? Hvor får man jobbe mest selvstendig?

Og hva gjør man egentlig når man er i praksis på psykiatrisk avdeling?

Nå er det mange år siden jeg var i praksis da.. Men husker sykehuspraksisene som veldig lærerike..! På kirurgen var det en del antibiotikablanding, fjerna suturer, var med på pre- og postoperative samtaler, sårvask, kateterisering, fjerning av dren osv. Jeg var på Gastro og der var det en del stomier feks.. Var med på legevisitter, fikk og være med på flere operasjoner.. Kjempespennende!
Medisinsk var jeg på hjerteovervåkningen. Da blei det en del ekg, blodtrykksmålinger, oksygenbehandling, venefloner var det begge plasser og en del intravenøst.. 
Ellers var det å lære om bruk av annet medisinsk utstyr, medisintillaging og mye trening i å behandle pasienten.. Samtaler, psykisk støtte, trøst osv..Man får som regel være med å observere på masse spennende ting..!

Psykiatri var en praksis jeg ikke likte veldig godt, fordi det blei en veldig rolig (som i stillesittende) praksis.. Fikk gjøre lite selv, blei mest bare en selskapsdame.. Men det er jo jobben det.. Å bare være der å prate litt osv.. 

Back
Topp