Sykepleiere?

Lemoni

Andre møte med forumet
Jeg lurer på en ting. Jeg var skikkelig motivert til å begynne sykepleien men synes mange prater om stressende hverdager og de er lei av turnus. Jeg er utdannet hjelpepleier og legesekretær, om jeg skulle bli like lei som dere sånn etter noen år tror dere at jeg stiller svakere eller sterkere når jeg søker jobber som helsesekretær som sykepleier også?

Jeg mener på den ene måten er jeg overkvalifisert men samtidig så er jeg jo absolutt kapabel til å gjøre jobben om jeg ikke krever veldig høy lønn da.

Hva tror dere?

Noen som har prøvd å søke jobber innenfor sektoren som ikke er skreddersydd sykepleiere?

EmmaT hva slags utdannelse har du og hva jobber du med?

det er helt sikkert bare positivt vil jeg tro[:)] man må jo ikke jobbe turnus som sykepleier, det er bare det at de fleste gjør det. man har jo faktisk utrolig masse muligheter om man ser på det i det hele og store. [:)]

ORIGINAL: L86

det er helt sikkert bare positivt vil jeg tro[:)] man må jo ikke jobbe turnus som sykepleier, det er bare det at de fleste gjør det. man har jo faktisk utrolig masse muligheter om man ser på det i det hele og store. [:)]

Håper det! Har flere venninner som er sykepleier og er veldig fornøyd men de har ikke jobbet så lenge. Så det er litt demotiverende å høre så mange mistrives. Jeg vet jo at jeg helst vil bli sykepleier ellers kunne jeg fortsatt som legesekretær men ville bare føle jeg hadde ett valg. Som du sier er det mange valg senere som gjør at man kanskje får mindre stress og turnus. Merker stor forskjell på venninner og kollegaer som jobber i kommunesektoren kontra sykehus.