Sykepleiere. Se her!

Krølla82

Forumet er livet
Hvorfor valgte du å bli sykepleier? Hva liker du best og minst ved jobben din?

dytt

Fint du spør for det lurer jeg å på:) Vurderer å søke[:)]

Er tydeligvis ingen sykepleiere her.[8|]

Liker mest: Mulighetene og allsidigheten. Jobbe med mennesker, alltid nye utfordringer. Blir aldri ferdig utlært.

Liker minst. Turnus. Jobbe netter, helger og helligdager. (det er faktisk et så stort minus at man bør tenke godt igjennom det før man velger sykepleieyrke)

Er nok ikke den rette til å svare, har egentlig kjedet meg mye i jobben min, men tok spl for å få videreutdanning, kunne ikke tenkt meg å jobbe "kun" som spl[;)]

Har svart i 2 slike tråder i løpet av de siste ukene... Men kan jo forsøke igjen;

For det første hadde jeg aldri valgt yrket på nytt.. Veldig tungt arbeid, og ryggen begynner å vise svakhetstegn allerede, under halveis i yrkeslivet... Nedbemanning gir økt arbeidsmengde og mer ansvar, og en går nesten alltid hjem med en følelse av at en ikke har gjort nok (iallefall der jeg jobber og har jobbet). Synes også at det er ganske dårlig lønn i forhold til arbeidet og utdannelsen. Synes også det er veldig kjedelig med helligdagsarbeidet som følger med yrket...

Jeg valgte yrket fordi jeg hadde lyst å jobbe med demente, og fordi en er sikret jobb.

Vil gå sykepleien forid jeg vil bli jordmor,men må man ikke jobbe noen år som sykepleier først? 2 år eller noe?

ORIGINAL: Tullerusket

Vil gå sykepleien forid jeg vil bli jordmor,men må man ikke jobbe noen år som sykepleier først? 2 år eller noe?

Jo det stemmer. Og det er veldig hardt å komme inn på jordmor studiet vet jeg, mange om beinet på få plasser,men er jo bare å stå på å jobbe hardt.

Man må ha jobbet i minst et år for å komme inn, jeg starter jordmorstudiet nå 23. august[;)]

Jeg begynner på sykepleier nå (er allerede utdannet hjelpepleier og legesekretær) jeg velger yrket fordi:

Det er utrolig allsidig og veldig utfordrende. Mange området å jobbe med og aldri en helt lik dag. For meg er turnusen ett pluss da jeg det var det jeg synes var vanskeligst med jobben som legesekretær, at jeg aldri kunne dra en dag alene på shopping eller en rolig kaffe med en studievennine osv.

Minus: Utrolig mye stress i enkelte deler av sektoren, masse løping og tempo. Som sagt over så er det slitasjeskader og mye ansvar.

Jeg tror allikevel jeg blir fornøyd.

Dytt

ORIGINAL: *Fernet*

i danmark har de egen privat jordmorskole som ikke er så vanskelig å komme inn på[:)]

Burde kommet en her også[:D]

Jeg er utdannet lærer da, men hadde vurdert sykepleier om vi hadde bodd på fastlandet, og jeg hadde kunnet jobbe på sykehus. Turnus funker dårlig for meg som har mann som reiser på båt, men har alltid hatt interesse for sykepleir yrket. Har en venninne jeg ringer om jeg trenger noen råd, og det er veldig greit[:D]

Positivt: spennende, jobber med mennesker, utfodrande, blir aldrig ferdig utlært, gir mye tilbake å jobbe så nære mennesker som trenger deg.

Negativt: Stress, mye ufrivillig overtid, ikke hver dag man får tid til lunsj -men det spørs hvor du jobber da. Man har tyverr ikke nok tid til å gjøre en god jobb, og det kan slita på... Helgjobbing, pluss alle stor helger.

Back
Topp