Sykepleiere, eller spl.studenter ?

Mamma Isa

Forelsket i forumet
Noen tips til hvordan jeg kan lese til sykdomslæreksamen på en effektiv måte?!?
Er så siiiiiinsykt mye som skal læres, kjenner ikke at 3 mnd strekker til [:'(]

Panikken tar meg, så om noen har gode tips, kom med dem :o)

ta for deg organ etter organ... brainstorm.. tegn sammenhenger..
og PUGG!!
Jeg skrev notater og notater og atter notater mens jeg leste.. og klarte jaggu å sope til meg en C på sykdomslæra.. oppi alt dette fikk pappa lungekreft og hjerteinfarkt - OG jeg var i praksis - tilsvarer 80% jobb..

Kommer ikke igang jeg...
Er så ufattelig masse som skal læses, å pugges :S

Bliiiir gaaaal [&o]

ORIGINAL: Camileno

Kommer ikke igang jeg...
Er så ufattelig masse som skal læses, å pugges :S

Bliiiir gaaaal [&o]

jeg vet.. men bare bla opp i boka på et eller annet kapittel.. du må ikke lese fra a-å.. går fint å lese b, r, g, a.... også [:D]
jeg strøyk på første forsøket i fjor, men 3 uker før eksamen i mai tok jeg meg sammen og begynte lesinga [:D]

har dere oppgave hefte, eller må dere bare lese på egen hånd??
eg syns anatomien var verre enn sykdomslære, men fikk c på begge... eg var ikkje verdens flittigste student, så om eg klarer en c, så klarer du det også [;)]

Vi har skriftlig skoleeksamen :)

Må vel bare begynne en plass, men tror illustrasjonstegninger kan være braaa :o) Mye lettere å huske da!!!!

MEN søren så mye ¨å lese på!!!!

Men GØY det blir det!!![8D]

ORIGINAL: Camileno

Vi har skriftlig skoleeksamen :)

Må vel bare begynne en plass, men tror illustrasjonstegninger kan være braaa :o) Mye lettere å huske da!!!!

MEN søren så mye ¨å lese på!!!!

Men GØY det blir det!!![8D]

bare husk at du er ikke syk.. [8D] jeg har aldri følt meg så syk og hatt så mange symptomer på forskjellige sykdommer som da jeg leste til den eksamnen der [:D]

Hehe, leste om aortaaneurisme i vår å var helst sikker på jeg hadde det... Dunket skikkeli i magen min[&:]

Dro til en venninde som er Fysio å fikk ultralydet aortaen min :P Hehe

Vår skole er glad i gjenbruk av oppgaver. Så jeg (og mange andre) pugget sensorveiledningen fra tidligere prøver[8D]

Finn de gamle eksamensoppgavene allerede nå - så ser du også hva som forventes...

Hvis du vil kan jeg godt finne et par fra UiA?

Kjøp kompendium [8D] My mindre og enklere å lese. Supplerte med sykdomslæreboka da, men synes det ble mye enklere å lese når jeg hadde den "lette" versjonen som basicbok.

Kompendium??? Vi har bare etpr kapittler fra noen bøker i kompendium...

Kaaaan du finne gamle oppgaver til meg??? D hadde vert så greeeeeeeeeit[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Tuuusen takk :)

Back
Topp