sykepenger.....

Ellie86

Elsker forumet
nå har jeg vært sykemeldt en stund, men sånn det er nå så får man bare sykemelding 14 dager av gangen. jeg har levert 2 sykemeldinger som er behandlet og utbetalt til meg og 1 jeg leverte i dag.
problemet nå er at den første jeg leverte på 14 dager fikk jeg 3800 kr for... nå har jeg fått inn penger for 2 nye uker og det var ikke mer enn 4400 kr.
altså det vil si at på 4 uker så har jeg ikke fått mer enn 8200 kr.... det er 8000 mindre enn jeg er vant med å få i mnd!!!!!!! dette kan da virkelig ikke stemme??!??! jeg er veldig kvalm om dagen og burde være  sykemeldt i følge legen, men hvis dette skal fortsette så har jeg rett og slett ikke RÅD til å være sykemeldt. jeg kan jo ikke leve på halvparten av lønnen jeg er vant til å få!!! [:(]
jeg blir deperimert av dette jeg!!! [:(]

Nå er ikke jeg sikker, men er det ikke noe sånt at man ikke får evt tillegg når man er sykemeldt? Men syns uansett det hørtes lite ut!
Jeg har fortsatt ikke fått noe penger for hele den perioden jeg var sykemeldt i sommer, så jeg har lagt Nav for hat!! [:D]

Jeg fikk ihvartfall akkurat det samme i lønn når jeg var sykmeldt, så skulle trodd det er noe feil der ja! 

ja for jeg får tydeligvis penger fra nav hver 14 dag jeg da.. ettersom sykemeldingene er hver 14 dag [&:] men da spørs det om jeg skatter sinnsykt mye jeg nå da..... fader altså. jeg har ikke råd til dette!!! :( har masse lån som skal betales og en haug med regninger som ikke betaler seg selv.

Halllooooen!! Det må være noe alvorlig galt noe sted ja! Du skal jo få samme som du har hatt utbetalt før du ble sykemeldt!! Hvis lønna er variabel så regnes det ut i fra hva du tjente siste måned før sykemelding hvis jeg ikke tar helt feil. Så her må du klage! Du skal jo ikke lide for at du er nødt til å være sykemeldt!! Det er jo ikke din feil!

Hvilken type lønning er det du pleier å få? Er det en fast lønn eller jobber du på akkord? Hvis du jobber på akkord kan jeg forstå det litt... da har du nok fått utbetalt bare grunn-lønna... men det høres jo sjukt lite ut egentlig... så det må være noe feil noe sted. [&:]

Hmm... jeg vet ikke om jeg skjønte helt dette her jeg, MEN, du skal da ikke tape økonomisk på å gå sykemeldt så lenge du har en fast stilling å forholde deg til... ?![8|]

ORIGINAL: SiljeC

Nå er ikke jeg sikker, men er det ikke noe sånt at man ikke får evt tillegg når man er sykemeldt? Men syns uansett det hørtes lite ut!
Jeg har fortsatt ikke fått noe penger for hele den perioden jeg var sykemeldt i sommer, så jeg har lagt Nav for hat!! [:D]

jo man får vel ikke tilleggene, men det utgjør jo ikke 8000 kr av de 16-17000 som jeg har utbetalt i lønn i mnd! dette er jo helt sykt!

De skal ikke trekke deg noe mer i skatt enn normalt. Snakk med sjefen din, og hør hva han har skrevet på det skatte-og innetketsopplysningsskjemaet han har sendt til nav. Der skal han skrive på hvor mye skatt du skal trekke, og hvor mye du skal ha i lønn.

Du har vel fått lønnsslipper? Kan ikke de avsløre hva som er hva? [:)] På min står d f.eks fast grunnlønn betalt av NAV og bla bla bla så mye...
Hmm..nei dette var rare greier...

jeg er 100% sykemeldt. jeg leverte sykemelding på 14 dager i slutten av august. og fikk da 3800 kr den 28 august. den sykemeldingen ble forlenget med 14 dager så da leverte jeg en ny sykemelding til nav og fikk de pengene i dag og det var på 4400 kr. så leverte jeg enda en forlengelse av den sykemeldingen i dag på 14 dager. (som jeg naturlig nok ikke har fått utbetalt enda)

jeg har jobber samme sted i 3 år og ett hvalt år nå og har hatt 100 % stilling hele tiden.

ja det mente jeg at jeg skulle ha også,. det står på den "lønningsslippen" jeg fikk fra nav den 28. august: sykepenger periode 17-23. august (det er sikkert fordi jeg skrev på at den ene uka hadde jeg ferie fra jobben så da ble det bare en uke med penger)
beløp 5510 kr minus 1627 kr i skatt = 3883 kr til utbetaling
jeg får 1102 kr pr dag.
da skjønner jeg ikke hvordan 14 dager (10 arbeidsdager) kan blir bare kan bli 4400 kr. ?!?!?

ja dette kan jeg da virkelig ikke leve med. blir så nedfor med en gang jeg får for lite penger.

Ønsker deg bare lykke til og håper dette ordner seg[:)]

ja vi har jo all trekk den 15 og da klarer jeg ikke å sove om natta hvis jeg ikke har fått det jeg skal i lønn. blir så uttafor :(

nå ringte sambo så da ble det litt grining. hehe. og han er ikke hjemme før om en og en halv time.
men det skal bli godt å få han hjem så jeg får tømt meg litt så jeg klarer å være saklig til NAV i morgen når jeg ringer dem.

Back
Topp