sykepenger

Ratttata

Blir kjent med forumet
Vet dere når dette utbetales ? altså når i mnd ?

Jeg er sykemeldt, men vet ikke når Nav begynner å utbetale, for arbeidsgiveren min har utbetalt de forrige lønna mine. Vært sjukemeldt i 2 mnd nå, og regner med at Nav begynner å betale de nå ?

eller har jeg misforstått, har ringt Nav,men de tar jo aldri telefonen....:/

Du får penger av jobben din, som får penger igjen av NAV. Så du får lønn som vanlig. 

selv om de "aldri" tar tlf på NAV, ville jeg ringt dem alikevel. Jeg har vært sykemeldt i litt over 6mnd, og må ringe og purre på dem ved hver eneste utbetaling...

jeg og har jo vært 60% sykemeldt....
er innleid... så får først litt penger av de jeg er innleid hos... så skal jeg få resten av nav.... en eller annen gang.............. så det lurer i grunn jeg og på, når de pleier ha "utbetalingene" sine.......
syns det er teit at de ikke kan orde det slik at alt kommer sammen jeg......[&:]

Jeg har vært sykemelt siden juli.. og i september fikk jeg betalt av nav rundt den 20.. men no i oktober fikk jeg sånn 1/3 del av lønnen den 6... skjønner ingen ting. håper på at resten kommer no rundt den 20! hvis ikke må jeg inn å kjefte på noen![;)]

ORIGINAL: Agrestic

ORIGINAL: Dunn

Du får penger av jobben din, som får penger igjen av NAV. Så du får lønn som vanlig. 

Det er kun hvis jobben forskudderer lønn. Hvis ikke er det en papirmølle på NAV først, nye sykemeldinger må leveres på NAV osv. De utbetaler mellom 20 og 25 i mnd.

de har 2 runder med utbetalinger i mnd. er en i starten også.. ca 3-4.

Jeg får ikke utbetalt penger fra arbeidsgiver. Han synes det var enklest at jeg fikk pengene rett fra NAV noe som er greit nok. Så hvis ikke du har avtale om arbeidsgiver skal betale sykepenger til deg så får du fra NAV [:)]

Utbetalingsdatoene finner du på:

http://www.nav.no/1073750232.cms

Håper du ble hjelpen [:D]

ORIGINAL: _Milla_

ORIGINAL: Dunn

Det er kun hvis jobben forskudderer lønn. Hvis ikke er det en papirmølle på NAV først, nye sykemeldinger må leveres på NAV osv. De utbetaler mellom 20 og 25 i mnd.

de har 2 runder med utbetalinger i mnd. er en i starten også.. ca 3-4.

Hmmm...ikke fått noe[8|]

Da ville jeg ringt å hørt.. Kan hende de mangler noen opplysninger på deg og da får du ikke utbetalt noe...
De manglet skatte og inntekt opplysninger på meg så tok litt tid før jeg fikk utbetalt noe første gangen..

arb.giver skal betale 16 første dagene, etter det er det nav, pengene kommer inn ca den 30 i hver mnd, noen dager før hender seg også..

Back
Topp