Sykepenger

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Hei alle dere som er sykemeldte over lengre tid [:)] Sender dere kravet om sykepenger direkte til hovedkontoret til NAV i Oslo eller sender dere det til lokalkontoret deres?
Ble plutselig litt usikker, har ikke vært borti denne type sykemelding før der jeg må sende beskjed til NAV selv.
[;)]

Jeg sender ikke selv.. det gjør sjefen min[8|]

Håper han fortsetter å gjøre det[:)]

om du må sende selv, er det normalt å sende til ditt lokale nav mener jeg, i så fall det jeg har fått beskjed om

Takk [:)] Det var det jeg trodde, men er ikke alltid godt å vite med NAV [;)] Kan være greit å få inn litt penger denne måneden også [;)]

ORIGINAL: FruStina

om du må sende selv, er det normalt å sende til ditt lokale nav mener jeg, i så fall det jeg har fått beskjed om

du må sende det til ditt lokale Nav, det er som utbetaler pengene, arbeidsgiver sender bare lønns og trekkoppgave første gangen, etter arb.giv perioden må du sende selv til Nav iom at det er de som utbetaler lønn. [:)]

ORIGINAL: sengepolka

du må sende det til ditt lokale Nav, det er som utbetaler pengene, arbeidsgiver sender bare lønns og trekkoppgave første gangen, etter arb.giv perioden må du sende selv til Nav iom at det er de som utbetaler lønn. [:)]

Takk [:D]

hm, var 1 år før, men mulig det er endret

er etter 52 uker fortsatt.... [:)]

Du sender søknaden til ditt lokale NAV kontor ja. De gjør vedtaket og videresender til NAV forvaltning som gjør utbetalingen.

Man kan motta sykepenger (100% av lønn) i 52 uker og dderetter mister man sykepengene. Er man fortsatt syk, i behandling, på vei tilbake i jobb osv kan man da event søke AAP.

Takk for god hjelp alle sammen [:)] Satser på at jeg slipper å gå sykemeldt lenger enn noen uker til. Krysser fingrene for at kvalmen gir seg [;)]

Back
Topp