Jeg er sykemeldt for tiden, og har søkt om yrkesrettet attføring etter råd fra legen. Det har jeg gjort, men jeg har ikke vært sykemeldt i 1 år, bare i 1 mnd. Min samboer og jeg begynte prøvetiden på en ny baby for noen mnd siden, og nå er jeg redd jeg kanskje har blitt gravid nå. Jeg spurte litt om hvordan det blir hvis man er gravid og går på attføring i en annen tråd. Jeg har da ikke krav på foreldrepenger. Jeg har permisjon av halvparten av stillingen min, og den går ut i august. Så da har jeg et spm om det:
Kan jeg gjøre om på den permisjonen mens jeg er sykemeldt, sånn at jeg får litt mer sykepenger?
Jeg var ikke forberedt på at det skulle gå som det har gjort ang jobb. Hvis det ikke viser seg at jeg har blitt gravid nå, så må vi vente med prøvetiden. Utsette den til jeg er ferdig med attføringen. Men jeg er redd vi har havnet i en skikkelig knipe, og vi har ikke råd til at jeg skal gå ulønnet.[:(] Og jeg kommer ikke til å ta abort. Uff, at det skulle bli så vanskelig.
Dette ble litt langt[&:] Håper noen kan svare[:)]
Kan jeg gjøre om på den permisjonen mens jeg er sykemeldt, sånn at jeg får litt mer sykepenger?
Jeg var ikke forberedt på at det skulle gå som det har gjort ang jobb. Hvis det ikke viser seg at jeg har blitt gravid nå, så må vi vente med prøvetiden. Utsette den til jeg er ferdig med attføringen. Men jeg er redd vi har havnet i en skikkelig knipe, og vi har ikke råd til at jeg skal gå ulønnet.[:(] Og jeg kommer ikke til å ta abort. Uff, at det skulle bli så vanskelig.
Dette ble litt langt[&:] Håper noen kan svare[:)]