Spiredrøm
Forelsket i forumet
Flere som har vært sykemeldt en stund? jeg måtte kaste inn håndkleet da jeg var ca 7 uker på vei pga. kvalme og oppkast i tillegg til et veldig stort press på jobb (sykepleier i turnus på psykiatrisk sengepost, ikke akuttpost). Jeg begynte å jobbe 50% i begynnelsen av desember, da oppkasten gav seg. Det var veldig tungt til å begynne med, men har gått greit. Kjenner likevel at de dagene jeg er fulle dager på jobb, er jeg helt gåen etterpå, med lite å tilby fireåringen resten av dagen. Sover ekstremt dårlig etter kveldsvakter og skal jeg på tidligvakt dagen etter, er jeg fryktelig uvel. Jeg har lavt blodtrykk og sliter med svimmelhet og blodtrykksfall og enkelte ganger må jeg bare sette med ned før jeg går i gulvet. Leder har sagt at jeg skal få holde på med andre arbeidsoppgaver, type fagutvikling og administrative oppgaver når juledriften er over. Jeg skal til legen rett over nyttår og vet ikke helt hva jeg skal tenke ift å trappe mer ned på sykemeldingen. På den ene siden vil jeg se at det i praksis blir lagt til rette for meg på jobb, uten at det belaster mine kollegaer enda mer (feks fordi det ikke leies inn, da er det nesten bedre at jeg er sykemeldt og noen andre faktisk leies inn), på den andre siden føler jeg at jeg har vært sykemeldt så lenge, at hvis jeg skal rekke å jobbe full stilling før evt. bekkenløsning eller andre plager i slutten av svangerskapet begrenser meg. Nå skal det sies at jeg i tillegg til å ha denne jobben, holder på med en videreutdanning som krever mer av meg nå enn før jeg ble gravid og jeg ser mørkt på å klare å henge med pensum hvis jeg skal jobbe full stilling... videreutdanningen er det jobb som ønsker at jeg skal ta.
ble langt dette her, men hvis det er flere som har vært sykemeldt en stund setter jeg pris på å høre deres tanker ang jobb framover..
og dere andre som har tanker å dele.
hilsen en som strides mellom dårlig samvittighet og et ønske om å ikke brenne seg ut..
ble langt dette her, men hvis det er flere som har vært sykemeldt en stund setter jeg pris på å høre deres tanker ang jobb framover..
hilsen en som strides mellom dårlig samvittighet og et ønske om å ikke brenne seg ut..