sykemeldt

mellissa

Gift med forumet
da har jeg vært hos legen og fått meg sykemelding til 4 april pga har en idiot av en sjef som nekter og tilrettelegge for meg [:@] kan ikke forvente at jeg som gravid og kvalm i tillegg skal stå 7 dager etter hverandre i 8 timer, og ikke får lov til å ta pause(aleine på jobb) og han tar fra meg vannflaska (gjorde i forrige uke og jeg fikk klar beskjed om at han ikke kunne bøye reglene for meg).. vann på jobb skal jo være lov!

men men da kan jeg hvertfall nyte påskedagene sammen med sambo og bare slappe av og ta vare på meg sjøl og lille nurket <3 og legen har i tillegg skrevet under på et tilretteleggingskjema fra arbeidstilsynet, så sjefen min må signere [:)] om han nekter og signere så kreves det at han må betale meg svangerskapspenger [:)]
så håper det order seg for meg, og at ikke sjefen min min lager mer trøbbel på jobb (han er kompetent til å sette meg ned i stilling pga dette) men jeg
*krysser fingere* [:D]

Lurer litt på hvilken jobb du har jeg? En arbeidsdag uten pauser er jo ikke lov om man er gravid eller ikke.

ja sier det samme jeg, er jo faktisk regler på sånne ting som pauser og drikke osv

må føye på at det er bra du får ta det med ro, rovdrift på den måten er sykt

jobber på shell/7 eleven, har pause i studier så måtte ta meg den første jobben jeg fikk [:)]
og sjefen har kun øye for å tjene penger, så vi er kun 1 mann på jobb hver kveld og morgen [:@]
er ikke lov nei, men ingen av oss som har tørd å sagt ifra og han mener han ikke bryter noen regler....

vettø va får en sjef... han kan ikke sette deg ned i stilling uansett... jørr han d så må an betala deg får di timane som du blir satt ner åg... krev d du kan kreva av an... pause har du krav på uansett vann er låv på jobb... sitter i kasse  å vi har låv å ha vann men ikke brus da..... fysj får en sjef... bank skulle han hatt 

For en superteit sjef! Men nyt sykemeldinga di du sammen med nurket! Håper du har stilling, så du får godt betalt!
Er du sikker at du får svangerskapspenger? Gis til friske gravide der forhold på arbeidsplassen kan skade fosteret. Ingen pauser har med deg å gjøre, og jeg er ikke sikker på at det kvalifiserer desverre. Kanskje du får sykemelding istedet, men kanskje jeg tar feil og. Jeg jobber i fengsel og får svangerskapspenger fra en gang mellom 16-20 uke fordi det er fare for spark og slag mot magen min.
God påske=)

ORIGINAL: mellissa

jobber på shell/7 eleven, har pause i studier så måtte ta meg den første jobben jeg fikk [:)]
og sjefen har kun øye for å tjene penger, så vi er kun 1 mann på jobb hver kveld og morgen [:@]
er ikke lov nei, men ingen av oss som har tørd å sagt ifra og han mener han ikke bryter noen regler....
blir ikke bedre hvis ingen sier noe vettu[;)]

takk for støtte jenter [:)]
har en fast stilling så får heldigvis alle pengene jeg skulle hatt nå som jeg er sykemeldt. skal kose meg hjemme med nurket og ta det helt easy i hele påska [:D] <3

grunnen til at ingen har sagt ifra til han er at han smisker og truer om en annen, så vet aldri hvor du har han... vi faktisk er redd han, for han durer på som han selv vil [:@]
eier og driver sjøl, så han tror han er sjefen over alle sjefer [:'(]

huff håper det årdner seg for deg da..vet hvordan det er å gå en hel dag uten pause for det må vi også gjøre på jobb siden vi er kun en på jobb. En gang sto jeg 10 timer alene i butikken uten pause:(

hehe ja om det bare hadde vært lov [8D] var ei jeg jobba med som fikk sparken pga det. han tok henne i å "stjele" på arbeidsplassen.. selv syns ikke jeg at å spise ei bolle/kake er å stjele da, er vell mer å kunne stappe i seg noe mat når man ikke får spise sin egen mat siden vi ikke får pause [:'(]

ja er heldigvis sant det du sier om loven og beskytte gravide [:)]
så håper på det beste jeg, at han kan ta seg selv i skinnet etter jeg får levert skjemaet med krav til tilpasning på jobben [:)]

ORIGINAL: mellissa

da har jeg vært hos legen og fått meg sykemelding til 4 april pga har en idiot av en sjef som nekter og tilrettelegge for meg [:@] kan ikke forvente at jeg som gravid og kvalm i tillegg skal stå 7 dager etter hverandre i 8 timer, og ikke får lov til å ta pause(aleine på jobb) og han tar fra meg vannflaska (gjorde i forrige uke og jeg fikk klar beskjed om at han ikke kunne bøye reglene for meg).. vann på jobb skal jo være lov!

men men da kan jeg hvertfall nyte påskedagene sammen med sambo og bare slappe av og ta vare på meg sjøl og lille nurket <3 og legen har i tillegg skrevet under på et tilretteleggingskjema fra arbeidstilsynet, så sjefen min må signere [:)] om han nekter og signere så kreves det at han må betale meg svangerskapspenger [:)]
så håper det order seg for meg, og at ikke sjefen min min lager mer trøbbel på jobb (han er kompetent til å sette meg ned i stilling pga dette) men jeg
*krysser fingere* [:D]

For en nazi-sjef!!
Ring arbeidstilsynet og tips dem.. så tar de kanskje et tilsyn. Hadde det ikke vært godt om sjefen din hadde fått en oppstramming??[;)]

tusen takk jenter [:)]
føler jeg blir sterk av å sitte her og høre at så mange reagerer på måten sjefen min behandler oss som jobber der [:)] da er det ikke bare meg syns han er nazi diktator liksom [:'(]
skal slutte med engang jeg har muligheten, men vanskelig å gjøre det før mammapermisjonen, så blir nok med engang etterpå [;)] helt sykt at noen sjefer kan misbruke makta si sånn! ser her at sjefen min ikke er den eneste, og de burde kunne tenke!
men skal prøve å snakke med LO eller arbeidstilsynet, for noen må si stopp før han går lengre nå [:@]

Back
Topp