Sykemeldt

Kokosbollen

Flørter med forumet
Lurte på om det var noen av dere som er sykemeldt? Da jeg var gravid før jeg mista så var jeg veldig kvalm og spydde på jobb, men legen min ville ikke sykemelde meg. Er ikke kvalme nok grunn for å bli sykemeldt?
 
Tror det er veldig forskjelling. Siden svangerskap ikke er noen sykdom. Men det er ikke noe alright å være på jobben sånn. men er nok ingen selvfølge og bli sykemeldt. Kan jo prøve å prate med legen om det igjen og spørre om evnt hvorfor han ikke vil.
 Ønsker deg lykke til. så håper jeg det værste kvalmen gir seg snart.
 
Det varierer nok fra lege til lege, men de fleste jeg kjenner har blitt sykemeldt dersom det har vært ille nok.

Jeg har selv vært sykemeldt siden uke 10 i svangerskapet, blant annet pga kvalme. Men jeg har hyperemesis, som ikke kan sammenlignes med vanlig svangerskapskvalme og har vært innlagt på sykehus flere ganger. Med andre ord - svangerskap kan være en sykdom [;)] Men spør du meg så er kvalme i mine øyne god nok grunn til sykemelding, så sant det er snakk om å være litt mer enn bare uggen. Umulig å fungere 100% med slike ting. Men som sagt, noen leger vil ikke helt se det samme problemet og dermed ikke gi deg noen medlidenhet.
 
Back
Topp