Sykemeldt ?

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Noen her som er sykemeldt helt eller delvis? Jeg var sykemeldt i starten pga kvalme og oppkast. Vært i full jobb igjen fra uke 12, men kjenner at det er utrolig tungt. Jeg har veldig lite energi, så det eneste jeg får gjort om dagen er å gå på jobb og ligge hjemme på sofaen. Sover dårlig om natta og er ofte våken i flere timer, noe som naturlig fører til at jeg er trøtt hele tiden. Har 2 barn som og krever sitt her hjemme, så har den siste tiden tenkt på om en delvis sykemelding hadde vært noe, så kanskje jeg har litt overskudd når jeg er hjemme og. Men kjenner det sitter langt inne :/

Jeg er for tiden 100% sykemeldt pga kvalme og trøtthet. Kjedelig med nødvendig, kjenner jeg! Har også 2 barn som krever sitt i tillegg til slitsom jobb :)

Jeg er 50% sm pga at jeg har en tung fysisk jobb med mye ståing, gåing og fysisk bruk av kroppen. Legen min ville ikke at jeg skulle slite meg ut på jobb og ikke ha noe overskudd til familien på ettermiddagen. Jeg var og er mye sliten og sover en del på ettermiddagen, men det har bedret seg masse etter jeg startet å jobbe halve dager:)

Jeg er 100% sykemeldt pga blødningene jeg fikk for 2 uker siden. Er sykemeldt ut måneden i første omgang hvertfall. Var sykemeldt fra jeg var 6 måneder sist da jeg ble veldig stor og tung fort og jeg har en ganske fysisk krevende jobb med lite muligheter for å sitte og en del løft som er tunge. Var også veldig plaget med bekkenet sist, er spent på hvordan det blir nå! Jeg tenker at dersom du føler behov for en delvis sykmelding så spør du legen om det, eventuelt full sykmelding, men det kommer du og legen til enighet om :-)

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Syns det er utrolig leit å være sykmeldt,vil liksom være flink og jobbe som vanlig. Sist svangerskap hadde jeg ingen fraværsdager og var veldig stolt av det. Tenker litt annerledes denne gangen..det er ingen som tjener på at du sliter deg helt ut. Jeg har også ett barn fra før, som selvfølgelig ønsker en mamma som gjør mer enn bare å ligge på sofaen.. Jeg er 50% sykmeldt i 2 uker nå,det er så godt å komme litt «ovenpå» igjen! Livet er mer enn jobb,du er mamma og du og lager ett helt nytt menneske [emoji177] Ring legen din [emoji1303]

Jeg er helt sykemeldt pga bekkenløsning

Jeg er nå 60% sykmeldt pga bekkenløsning. Er selv sånn at det sitter langt inne å gå å sykmelde meg,men jeg får så store smerter etter for lange arbeidsdager ,så jeg klarer omtrent ikke å gå... Litt skremmende å ha så vondt så tidlig, men håper virkelig ikke det blir ekstreme smerter utover.. Har jo fortsatt lenge igjen..

Så skal en og fungere godt hjemme og alt som hører med der etter endt arbeidsdag :happy:

Jeg er også helt utslitt etter jobb og i helgebe,orker ingenting etter arbeidstid. Er lærer med mye rettejobb som jeg pleier å gjøre på kvelden, så nå ligger jeg veldig bak. Men jeg kommer meg gjennom jobb og har ingen barn. Nå er det bare 7 uker igjen til det er avspasering og ferie, så jeg holder. Var sykemeldt litt mens jeg hadde bihulebetennelse da, det ble for mye!

Jeg er 60% sm da jeg sliter med bekkenet og har en fysisk krevende jobb med lite rom for tilrettelegging.

100% sykemeldt 3 uker pga svimmelhet.. har holdt på å besvime 2 ganger... 1 gang på jobb.. [emoji85][emoji85] Skal i utgangspunktet tilbake 18.mai, men tror ikke det blir fullt..

Jeg er i full jobb og det er veldig deilig.
Forrige svangerskap var jeg sykemeldt i 6 mnd pga kvalme og bekkenløsning, og da ble dagene ganske lange :( Så håper jeg får være i jobb lengst mulig!

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver.

Jeg var 50% sykmeldt i 14 dager i april på grunn av at jeg var så utslitt etter jeg hadde hatt influensa i 2 omganger ( var helt ødelagt rett og slett og holdt på å både besvime og begynte å grine på legekontoret så det var nok sårt trengt:bag:)

Har siden klart å være på jobb 100%, men det er nok ene alene fordi jeg har hatt ganske store tilpasningsmuligheter og har tatt det veeldig på ro på jobb. Har nå mistet litt den flekibiliteten og muligheten til å ta det med ro, og det har skjedd mye på hjemmebane med en besteforelder som har gått bort etc. Kjenner nå at jeg har startet å slite skikkelig, er dødssliten hver dag og sliter endel med søvn, hodepine og svimelhet, vurderer at jeg kanskje bure trappe ned litt å sykmeldes delvis for å få ting til å henge sammen, men jeg kjenner det sitter veldig langt inne å spørre legen om dette!

Jeg har også en autoriserings eksamen som jeg skal gjennomføre før oktober, og dette er ganske kritisk å gjøre i forbindelse med jobb når jeg er tilbake fra permisjon, dette må leses på i fritiden i tillegg og det har jeg rett og slett ikke overskudd til nå:arghh:

Enn så lenge er jeg ikke det. Har bekkenløsning og går til behandling. Enn så lenge har ikke dette vært utfordrende i arbeidshverdagen. Men bare siste uken har smertene økt og merker det begrenser meg på ettermiddagene. Har en gutt på 16 mnd som krever sitt og gjerne vil bæres på innimellom. Har en arbeidsdag som er veldig varierende, men vet ikke helt hvordan det skal tilrettelegges for at det skal bli bedre. Er ikke veldig glad om jeg må sykemelde meg, men vet det blir nødvendig etterhvert.

Jeg er 60% sykemeldt!
Du har ingen ting igjen for å slite deg ut [emoji173]️[emoji4]

Har vært 100% sykemeldt i ca 8 uker, pga kvalme og trøtthet, har halvannen uke til foreløpig. Har en 2-åring jeg må levere og hente i barnehagen hver dag fordi mannen pendler. Fra kl 06- ca 8.30 og 15.30-17.30 er jeg alene med henne, og det tar all energi foreløpig. Forrige svangerskap var jeg også sykemeldt nesten hele tiden. Ja det er kjedelig, men barna og meg selv går foran jobben.

Har vært sykemeldt 100% fra begynnelsen av svangerskapet. I begynnelsen pga blødninger og kvalme. Har prøvd med noen små prosenter i jobb, men har fått migrene. Er 100% sykemeldt ut mai. Kroppen og den lille som bestemmer.

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 11 pga kvalme, er foreløpig sykemeldt ut mai[emoji4]

hadde det ikke vært for at mai har mange fridager og juni er svært rolig på jobb for min del hadde jeg nok også trengt en delvis sykemelding. Sliter med mye hodepine, og er helt ferdig etter jobb om dagen. Nå skal det ble deilig med langhelg! Tviler på at jeg er i full jobb etter sommeren.

Sniker fra september. Jeg valgte å begynne gradvis etter sykemeldingen for kvalme, og er veldig glad for det! Begynte å jobbe 30% fra etter påske og økte til 40% etter 3 uker (hadde 4 dager 100% sm inni de tre første ukene pga influensa).

Med 60% sykemelding jobber jeg nå 4 halve dager i uka og det går veldig greit. (Bare ekstra sliten nå i mai med flere fridager på ungene og mye som skjer[emoji28] )Har også 2 barn fra før så ettermiddag/helg er ikke avslapningstid! Bruker sykemeldingen til å få sove lenger på morgenen, samt hvile og ta det med ro helt alene hjemme på fridagen. [emoji5]

Jeg føler meg helt utslitt for tiden og sliter fortsatt med kvalme, sure oppstøt og oppkast og har så vidt begynt å kjenne stivhet og smerter i bekkenet.. vurderer å snakke med legen om det er mulig å "trappe litt ned". Noen her som har erfaring med gradert sykemelding? Hvis jeg f eks sykemeldes 30%-40% kan man da velge om man tar kortere dager eller har fri en dag i uken?

Back
Topp