Sykemeldt

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Da er jeg sykemeldt ut uken da bekkenet skranter og blir verre og verre. Kiropraktoren er bekymret for at bekkenet skal bli like dårlig eller verre enn det var da jeg hadde født lillebror da jeg knapt klarte å gå. Jeg kjenner kroppen og bekkenet er på god vei dit nå men sjefen min ble derimot ikke fornøyd med at jeg var sykemeldt. Hun har allerede pratet med kommuneoverlegen og fortalt at hun har en gravid ansatt som begynner å slite med bekkenplager (fikk vite det først idag at hun har pratet med kommuneoverlegen) som mener ingen sliter med bekkenplager så tidlig i svangerskapet. Nå vil hun ha ett møte med behandler og kommuneoverlege da de tydeligvis tviler på at noen kan få bekkenplager allerede. Jeg blir så frustrert da jeg allerede har en del smertestillende for å komme meg gjennom arbeidsdagen men føler jeg ikke blir hørt når jeg spør om vi kan prates om tilrettelegging. Jeg har lagt det litt opp til sjefen at vi kan ta det når det passer henne da hun har sittet i mye møter for tiden og jeg føler hun ikke har særlig tid til å prate når jeg stikker innom kontoret. Så nå ligger jeg her med dårlig samvittigheten, stemmen hennes som sier hun må pålegge noen til å gå kveldsvakt i kveld og ett bekken og en rygg som skriker av smerte. Samt 2 små gutter som sårt trenger mammaen sin annet enn liggende på sofaen med smerter fordi jeg har presset meg på jobb[emoji20]

Ååå! Jeg kjenner jeg blir så sint av å lese sånt! For en drittsjef du har! Unnskyld meg! Men jeg har god forståelse for at det kan bli vanskelig for henne, men det er ikke ditt problem! Husk at du og babyen i magen din er det viktigste nå, og ikke la henne kjøre over deg fordi hun har snakket med en som ikke kjenner til deg og din historie.

Jeg håper du har en lege som spiller godt på laget ditt og ser deg i denne situasjonen. Det er ikke noe å diskutere. Om du har så vondt at du må gå på smertestillende hver dag og blir utslitt er det nok til og holde seg hjemme . [emoji173]️ Sender deg en god klem[emoji173]️

I dag er jeg 9+0 uker på veg og jeg fikk veldig tidlig vondt i bekkenet og halebeinet. Nå går jeg 2 ganger i uken til kiropraktor og har hatt et par sykedager hittil. Jeg kan forstå smertene dine. Hvis det kan være en trøst, så er jeg selv eier og leder i egen bedrift og blir sint når jeg hører din historie. Jeg har selv vært i møte med lege og en ansatt pga høyt sykefravær og sagt opp vedkommende. Jeg hadde legitim grunn for det ettersom det var et mønster i sykefraværet og hun utnyttet oss totalt. Men jeg har også full forståelse for ansatte som er syke og trenger sykemelding. Er en arbeidsgiver eller leder, så må en ha forståelse for dette.

Siste 5 år har vært ganske tøffe på privaten og jeg har selv hatt noen lengre sykemeldinger pga mange nære dødsfall, skilsmisse m.m. vanskelig. Dette har vært helt nødvendig. Jeg har selv hatt dårlig samvittighet og ikke følt at jeg er et godt forbilde eller en god kollega. Men jobb er ikke alt. Det er ingen garanti for morgendagen og hvorfor slite deg ut før babyen kommer? Ingen takker deg. Det er du som har vondt og blir sliten. Tro meg, forrige svangerskap tok det meg 7 måneder å komme meg oppå sånn passe og egentlig flere år før jeg kom meg helt. Jeg har vært et "ekspresstog" i mange år og gikk forbi veggen for et år siden. Har enda ikke fått arbeidsgleden tilbake. Men jeg gjør det beste jeg kan utav situasjonen min. Aldri igjen!!! Nå kommer jeg og mine nærmeste først. [emoji3] Heier på deg og håper at legen din støtter deg [emoji173]️ P.S. Har du vært hos en kiropraktor som er spesialist på bekken og barn? Det kan virkelig anbefales [emoji8]

Virkelig ikke noe gøy og lese i det hele tatt.... Det skal ikke være sånn! Håper legen din støtter deg godt i denne saken. Din sjef skal jo ta hensyn til deg og når du har vondt og sliten så er det jo på sin fulle plass at du skal få være hjemme og slappe av❤ Husk å ta vare på det selv❤ God klem❤

I dag er jeg 9+0 uker på veg og jeg fikk veldig tidlig vondt i bekkenet og halebeinet. Nå går jeg 2 ganger i uken til kiropraktor og har hatt et par sykedager hittil. Jeg kan forstå smertene dine. Hvis det kan være en trøst, så er jeg selv eier og leder i egen bedrift og blir sint når jeg hører din historie. Jeg har selv vært i møte med lege og en ansatt pga høyt sykefravær og sagt opp vedkommende. Jeg hadde legitim grunn for det ettersom det var et mønster i sykefraværet og hun utnyttet oss totalt. Men jeg har også full forståelse for ansatte som er syke og trenger sykemelding. Er en arbeidsgiver eller leder, så må en ha forståelse for dette.

Siste 5 år har vært ganske tøffe på privaten og jeg har selv hatt noen lengre sykemeldinger pga mange nære dødsfall, skilsmisse m.m. vanskelig. Dette har vært helt nødvendig. Jeg har selv hatt dårlig samvittighet og ikke følt at jeg er et godt forbilde eller en god kollega. Men jobb er ikke alt. Det er ingen garanti for morgendagen og hvorfor slite deg ut før babyen kommer? Ingen takker deg. Det er du som har vondt og blir sliten. Tro meg, forrige svangerskap tok det meg 7 måneder å komme meg oppå sånn passe og egentlig flere år før jeg kom meg helt. Jeg har vært et "ekspresstog" i mange år og gikk forbi veggen for et år siden. Har enda ikke fått arbeidsgleden tilbake. Men jeg gjør det beste jeg kan utav situasjonen min. Aldri igjen!!! Nå kommer jeg og mine nærmeste først. [emoji3] Heier på deg og håper at legen din støtter deg [emoji173]️ P.S. Har du vært hos en kiropraktor som er spesialist på bekken og barn? Det kan virkelig anbefales [emoji8]
Ja går til en dyktig kiropraktor som har hjulpet meg siden lillebror ble født for snart 2 år siden og bekkenet låste seg helt så han kjenner meg og bekkenet/ryggen min veldig godt. Han forteller det er lenge siden bekkenet mitt har vært like låst/ømt som nå men sjefen min hadde liten forståelse for det da kommuneoverlegen mente noe annet (en person jeg aldri har møtt og som ikke kjenner mine problemer med rygg/bekken). Jeg har dårlig rygg og bekken i utgangspunktet og svangerskap hjelper ikke alltid på. Skal til legen neste uke så satser på at han også ser utfordringene jeg har.

Kommuneoverlegen mener det er umulig for en gravid å få bekkenplager så tidlig i graviditeten?

Han har i hvertfall ikke kompetanse på det området :bookworm: jeg har selv trøbbel med bekkenet fra positiv test. Ikke noe som er veldig plagsomt, men låser seg innimellom, verker i symfysen og stråler inni langs med låret. Har hatt det hver gang jeg har vært gravid etter jeg fikk mitt første barn.

Jeg blir rett og slett sjokkert! Tenk å behandle en medarbeider sånn!:( Hun kan ikke være mye opptatt av å beholde folk med slik oppførsel. Det er jo ikke akkurat slik at du kan bestemme selv at du skal ha sykemelding. Det er jo en fagperson som har vurdert at du trenger den. Makan! :(

Uff så kjedelig å møte dette..
Selv har jeg også blitt sykemeldt men pga kvalme og oppkast. Sjefen min som har vært igjennom dette to ganger hadde ikke noe problem med det..

Absolutt ikke noe kjekt å være oppi ihvertfall[emoji17]. Kjenner jeg gruer meg til neste uke og mest sannsynlig møte henne igjen. Hun så hun måtte ta det med sine ledere igjen. Ikke vet jeg. Virker som hun betviler sykemeldingen og hører mer på kommuneoverlegen som ikke kjenner meg og aldri behandlet meg enn min kiropraktor som faktisk kjenner til hvor ille bekkenet og ryggen min er, har vært og kan bli. Skal heldigvis til fastlegen på mandag og gjør regning med at han er enig med kiropraktor.

Hadde egentlig håpet å vært i en ny jobb for lenge siden men nå når jeg er gravid får jeg vel bare vente til etter permisjonen. Tror ikke akkurat sjefen min vil si så mye positivt om meg til en evt ny arbeidsgiver hvis hun er så kritisk mot sykemelding

Back
Topp