Sykemeldt

Morslykke

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Andre som er sykemeldt og har vært det gjennom hele svangerskapet?

Er så lei av at formen er så dårlig, og kvalme store deler av døgnet.
Føler ikke arbeidsgiver ser problemet helt, dette gjør ikke saken bedre.

Jeg er også sykemeldt. Fortsatt kvalm og oppkast. Samt dårlig med energi og litt bekken vondt. Min leder ønsker at jeg får svangerskapspenger istede, så får høre med jordmor beste uke.

Jobbet nesten ikke sist. Først pga ekstrem kvalme og så bekken løsning. Ble ikke tatt hensyn eller tilrettelagt på jobb så hadde ikke sjansen. Var alene på jobb en lørdag når det Bør Være to f.eks. hadde fryktelig vondt den lørdagen og det ble siste dagen. Man må tenke på seg selv.

Jeg har vært sykemeldt i litt over 2 månder. Har vært kvalm og kastet opp siden uke 7. Nå er jeg i uke 17 og begynner å føle meg bedre. Skal prøve å gå på jobb igjen 1 desember. Men tviler på at det går. Jeg klarer nesten ikke å støvsuge huset en gang

Har vært sykmeldt litt i september, hele oktober og hele november. Dette pga ekstrem kvalme, men starter å jobbe igjen til uka. Er nå 16+1 på vei og kvalmen er endelig bedre, men har begynnende bekkenløsning så ble spennende å se hvor lenge det går...

Var 100 % sykemeldt i begynnelsen av svangerskapet. Nå er jeg bare 50% og merker at det er veldig godt de dagene jeg har fri. jobber i barnehage og kjenner det på ryggen allerede.. Også har jeg mye ubehag nederst i magen.. Håper på bedre tider for er ikke noe gøy å være sånn her syntes jeg... :(

Godt å høre at dette ikke er noe som bare skjer meg.
så mange som sier svangerskap er jo ikke en sykdom, men føles litt sånn når man er kvalm og kaster opp store deler av dagen.

Tenkte jeg skulle prøve å jobbe litt fra midten av desember, så håper formen blir bedre.

Har vært sykmeldt litt i september, hele oktober og hele november. Dette pga ekstrem kvalme, men starter å jobbe igjen til uka. Er nå 16+1 på vei og kvalmen er endelig bedre, men har begynnende bekkenløsning så ble spennende å se hvor lenge det går...

Hørres ut som vi har det nok så likt, jeg er også 16 + 1 :)
Håper formen din blir bedre snart!

Hvordan kjennes bekkenløsning, jeg har hatt noe smerter i underlivet og føler meg øm i rygg og mage når jeg går, er dette bekkenet som tuller?

Jeg er også sykemeldt. Fortsatt kvalm og oppkast. Samt dårlig med energi og litt bekken vondt. Min leder ønsker at jeg får svangerskapspenger istede, så får høre med jordmor beste uke.

Vett du hvordan det virker med svangerskapspenger?
Kanskje det er et bedre alternativ til sykepenger.

Har vert sjukmeldt siden midten av september pga ryggen jobber som kokk så står hele dagen og det funker ikkje! Er no bare sjukmeldt 60% og jobber bare 4 t om dagen! Det fungerer fint til no, men får sjå etter jul kva eg tenker. Må tenke på meg og babyen

Vært sykemeldt siden uke 8, var hjemme fra uke 6. Sykemeldt i hvert fall til 22 desember. Kvalmen er det verste og har vært mye sengeliggende pga den. Har to små bra før så da måtte jobben vike sånn at jeg har krefter til å ta vare på de når de kommer fra barnehagen.

Hørres ut som vi har det nok så likt, jeg er også 16 + 1 :)
Håper formen din blir bedre snart!

Hvordan kjennes bekkenløsning, jeg har hatt noe smerter i underlivet og føler meg øm i rygg og mage når jeg går, er dette bekkenet som tuller?

På meg sitte smertene i korsryggen og det er rett og slett brennende smerter/stikkende. Blir ofte værre utover dagen. Stråler utover sidene(hofter), nedover rompa pg kan stikke i litt foran i underlivet. Jeg tok det opp med fysioterapauten så hun sjekket og slik og fant da ut at det var begynnende bekkenløsning.

Gøy med noen man er like langt som når skal du på UL? :)

På meg sitte smertene i korsryggen og det er rett og slett brennende smerter/stikkende. Blir ofte værre utover dagen. Stråler utover sidene(hofter), nedover rompa pg kan stikke i litt foran i underlivet. Jeg tok det opp med fysioterapauten så hun sjekket og slik og fant da ut at det var begynnende bekkenløsning.

Gøy med noen man er like langt som når skal du på UL? :)

Hørres nok så likt ut men mine ryggsmerter er verst om morgenen, så er smertene i skambenet resten av dagen.

UL 14/12, gleder meg enormt masse:) når skal du?

Hørres nok så likt ut men mine ryggsmerter er verst om morgenen, så er smertene i skambenet resten av dagen.

UL 14/12, gleder meg enormt masse:) når skal du?
Må bare høre på smertene og ikke gjøre ting som forverrer det :)

Ja er veldig spent selv, vært på en tidlig en men blir liksom ikke det samme. Har time den 10 desember :)"

Har også vært sykemeldt over lang tid, siden uke 8 pga kvalme og oppkast. Men denne uken har jeg vært litt på jobb og satser på 50% neste uke! Er ennå dårlig på morningen, men det gir seg heldigvis utover dagen! Må bare hodepinen holde seg vekke!!!

Jeg har vært sykemeldt siden april... Har vært et litt tøft år, og dette er 3 graviditeten i år.. Nå får jeg ikke lov til og gjøre så mye, så jeg kommer til og være sykemeldt frem til fødsel...
Har heldigvis fått lov til og begynne og gå litt turer nå.. Men merker det ikke skal så mye til før ryggen og bekkene begynner og gjøre vondt:)

Off, ikke noe kjekt når formen er slik og i tillegg en skal ha dårlig samvittighet for jobben.. Riktig d at svangerskap ikke er noe sykdom, men mange som glemmer at en kan bli virkelig syk som gravid!

Masse god bedring! Og håper snart jobben viser lutt forståelse! :P

Hva sier man til legen for å bli sykemeldt? Eller er det til jordmor man kan bli sykemeldt igjennom? Jeg skal egentlig jobbe hele julen, men er har i tillegg bachelor oppgave som skal inn, og jeg stresser alt for mye. Stress er jo ikke bra for babyen. Blir så trøtt og lei av å stresse. Er dette en god nok grunn til å bli sykemeldt? Føler meg litt dum som spør, men er ikke noe kjekt å føle det slik:(

Hva sier man til legen for å bli sykemeldt? Eller er det til jordmor man kan bli sykemeldt igjennom? Jeg skal egentlig jobbe hele julen, men er har i tillegg bachelor oppgave som skal inn, og jeg stresser alt for mye. Stress er jo ikke bra for babyen. Blir så trøtt og lei av å stresse. Er dette en god nok grunn til å bli sykemeldt? Føler meg litt dum som spør, men er ikke noe kjekt å føle det slik:(

Du kan jo bestille en time hos legen din, og snakke med han om hvordan du har det. Om sykemelding er best eller om han har noen andre tips.

Back
Topp