Sykemeldt

Mammafor2engler♡

Forelsket i forumet
Er det flere som har opplevd å bli sykemeldt før du man går ut i permisjon?
Er 34 + 2 i dag og skulle gått ut i permisjon den 29.10
Fikk beskjed etter jeg var innom Ahus i går for "nedpress" og ekstremt vonde kynnere at det kom av overstress.. Fikk sykemelding på dagen! Og hun overlegen på Ahus sa at hun regnet med at jeg kom til å bli sykemeldt til jeg gikk ut i permisjon. Går dette utover NAV (permisjonen)? Måtte ta sjekk av underlivet og magen .. Skummelt!
Kan evnt babyen bli født for tidlig pga stress?
Sorry for langt innlegg :p

Ikke bekymre deg for permisjon, har ingenting å si om du er sykemeldt! Tror de fleste blir delvis eller fullt sykemeldt før permisjonstart. Slapp av nå i tiden før fødsel, sov deg opp til lillebabyen kommer:)

Det hender at babyene kommer for tidlig pga stress, men regner med at de målte livmorhalsen? (Selvom det er Ahus ;) ).

Hvis livmorhalsen var lang og lukket er det et godt tegn, særlig når det ikke er så lenge igjen før du når uke 37 :)

Ellers så har ikke sykemld invirkning på permisjonen nei.

Jeg tror nesten de fleste av oss er sykemeldte nå :P Så det går helt fint. Nå får du bare ta det litt mer med ro, og er nok veldig godt å slippe jobb-stresset, så går det nok veldig fint skal du se! :)

Det hender at babyene kommer for tidlig pga stress, men regner med at de målte livmorhalsen? (Selvom det er Ahus ;) ).

Hvis livmorhalsen var lang og lukket er det et godt tegn, særlig når det ikke er så lenge igjen før du når uke 37 :)

Ellers så har ikke sykemld invirkning på permisjonen nei.

Livmorhalsen var lang og lukket heldigvis :)

Er det flere som har opplevd å bli sykemeldt før du man går ut i permisjon?
Er 34 + 2 i dag og skulle gått ut i permisjon den 29.10
Fikk beskjed etter jeg var innom Ahus i går for "nedpress" og ekstremt vonde kynnere at det kom av overstress.. Fikk sykemelding på dagen! Og hun overlegen på Ahus sa at hun regnet med at jeg kom til å bli sykemeldt til jeg gikk ut i permisjon. Går dette utover NAV (permisjonen)? Måtte ta sjekk av underlivet og magen .. Skummelt!
Kan evnt babyen bli født for tidlig pga stress?
Sorry for langt innlegg :p
Jeg ble også sykemeldt i uke 32/33, permisjonen starter jeg som planlagt med. Eneste dumt med NAV som jeg opplevde var at de måtte behandle sykepenger før de kunne behandle søknad om foreldrepenger. Det skulle ta fire uker + postgang der jeg bor (+ tiden det tar å behandle foreldrepenger). Og postgang tok 6 uker.... (treghet i kommunen jeg jobber i). Resultatet er sent svar på vedtak om foreldrepenger.
Bra å roe ned når kynnere er vonde og pga stress

Back
Topp