Sykemeldt?

<3Babylykke<3

Flørter med forumet
Hvor mange av dere er sykemeldt?

isåfall hvor langt er dere på vei og hva slags jobb har dere?

Merker dagene blir bare tyngre og tyngre og vanskelig og vite hvor hardt man skal pushe seg, så godt og få litt synsvinkel hvordan dere har det/føler det :)

jeg er fortsatt 100% i jobb på småbarnsavd i bhg, men sykemeldt fra ekstrajobb (19%) som hjemmesykepleien .

jeg er blitt rådet til å gå ut i svangerskapspenger av jrdmor og lege men klarer ikkje å slutte å jobbe... jeg klarer jo egentlig ikkje å jobbe merker jeg så vurderer å hive inn handkle :/ jobber som servitør på et hotell uten heis og må opp og ned i kjeller og hente varer. og opp og ned trapper for å servere mat gjerne ut og opp trapper for å servere mat.. med bekkenløsning så er det tortur å gå i trapper hele dagen :/ pluss det blir ofte overtid(jobber kanskje 12t)... jobben har 'tilrettelagt' arbeidsplassen sier de men funker ikkje så vurderer sterkt å gi opp nå er bare 25+4 nå men har hatt bekkenløsning siden uke 12. og jobbingen begynner å gå ut over blodtrykket og jeg svimler i varmen på kjøkkenet :( puh. jah godt å få klaga litt, gleder meg til neste jordmortime da jeg kan få sagt dette til henne og så ser vi hva vi gjør derfra.

jeg er blitt rådet til å gå ut i svangerskapspenger av jrdmor og lege men klarer ikkje å slutte å jobbe... jeg klarer jo egentlig ikkje å jobbe merker jeg så vurderer å hive inn handkle :/ jobber som servitør på et hotell uten heis og må opp og ned i kjeller og hente varer. og opp og ned trapper for å servere mat gjerne ut og opp trapper for å servere mat.. med bekkenløsning så er det tortur å gå i trapper hele dagen :/ pluss det blir ofte overtid(jobber kanskje 12t)... jobben har 'tilrettelagt' arbeidsplassen sier de men funker ikkje så vurderer sterkt å gi opp nå er bare 25+4 nå men har hatt bekkenløsning siden uke 12. og jobbingen begynner å gå ut over blodtrykket og jeg svimler i varmen på kjøkkenet :( puh. jah godt å få klaga litt, gleder meg til neste jordmortime da jeg kan få sagt dette til henne og så ser vi hva vi gjør derfra.

oi uff det hørtes slitsomt ut. Kanskje ikke bra og holde på så hardt?? kan jo være fare for å være utbrent før babyen kommer da. Ville nok hivd inn håndkle hadde jeg vært deg. Men forstår det er kjedelig det og siden det er en stund igjen av svangerskapet. Men man skal ta vare på seg selv og.
Godt av og til å få lov å klage litt. Kan hjelpe det :)

hehe har litt vanskelig for å gi opp :P skal altid klare alt :P fra jeg beg å jobbe etter utdsnnelse hadde eg 3 jobber og nå har eg ein har aldri jobba så lite i mitt liv så føler jeg er skikkelig pinglete som ikkje klarer det eingang :P

hehe har litt vanskelig for å gi opp :p skal altid klare alt :p fra jeg beg å jobbe etter utdsnnelse hadde eg 3 jobber og nå har eg ein har aldri jobba så lite i mitt liv så føler jeg er skikkelig pinglete som ikkje klarer det eingang :p

kjenner litt på samme følelse av at man ikke vil gi opp. Jeg og er en sånn person som liker og jobbe og presser meg alltid litt ekstra hardt. men må selv finne ut når nokk er nokk.. :)

Jeg er 50% sm tom i morgen (blir nok ikke mindre sm fra i morgen av men) pga bekkenløsning.

Har en jobb med mye gåing, ståing.

Hvis du føler at du har behov for å være sykmeldt er det nok kroppen din sin måte å si fra på. Jeg jobbet som tilkallingsvikar i barnehage i tillegg til en jobb på dagligvare. Sa fra meg barmehagen fordi det ble tungt for en mnd siden. Det ble mye løfting, noe ryggen min ikke kom til å tåle over lengre tid. Derimot jobber jeg hver dag i dagligvarebutikken nå, har ingen problemer i det hele tatt og håper å kunne jobbe helt til permisjonstiden begynner:) Det går så utrolig fort!!

Vi skal få en person inn på meg så jeg går på topp, så da satser jeg på at jeg slipper og bli sykemeldt :) kjedelig og traske hjemme og :)

Hallo!
Jeg ble 30% sykemeldt for første gang i uke 25 pga ryggsmerter. Har bekkenlåsning i korsryggen med stråling oppover mot rygg og ned mot legg. Ble i uke 27 sykemeldt 100%. Jobber som sykepleier. Vet ikke hvor mye man skal presse kroppen, men har gått med ryggsmerter i 100 % stilling i hele sommer. Nå sier kroppen ifra om at det er nok og jeg velger høre på det. Er fortsatt 3 mnd igjen av svangerskapet så kan bli langsomt. Aldri vært sykemeldt før. Håper ryggen blir bedre etter noen uker fri så jeg kan komme tilbake til jobb.

Hallo!
Jeg ble 30% sykemeldt for første gang i uke 25 pga ryggsmerter. Har bekkenlåsning i korsryggen med stråling oppover mot rygg og ned mot legg. Ble i uke 27 sykemeldt 100%. Jobber som sykepleier. Vet ikke hvor mye man skal presse kroppen, men har gått med ryggsmerter i 100 % stilling i hele sommer. Nå sier kroppen ifra om at det er nok og jeg velger høre på det. Er fortsatt 3 mnd igjen av svangerskapet så kan bli langsomt. Aldri vært sykemeldt før. Håper ryggen blir bedre etter noen uker fri så jeg kan komme tilbake til jobb.

Hei:)

Kan jeg spørre hva forskjellen på bekkenløsing og bekkelåsning er? Jeg har den siste mnd selv fått store ryggsmerter, hvor det føles som hele ryggen låses.

Kroppen vår gir beskjed, så bra du lyttet til den :)

Hei:)

Kan jeg spørre hva forskjellen på bekkenløsing og bekkelåsning er? Jeg har den siste mnd selv fått store ryggsmerter, hvor det føles som hele ryggen låses.

Kroppen vår gir beskjed, så bra du lyttet til den :)

Hei!
Du kan lese hva som er forskjell her: http://kiropraktikk.no/?PageID=31&ItemID=4173Jeg har smerter i ve. side bak m strålinger. Når jeg er sliten og har vært i mye aktivitet har jeg akutte/stikkende smerter bak i korsryggen. Kiropraktor kan hjelpe å få løst låsningen men har ikke lyktes hos meg. Er også hormonelt så i noen tilfeller må det gå over av seg selv.
Håper du ble litt klokere :-)

Jeg er sykemeldt 20% for tiden. Har fri en dag i uken. Har ikke noen fysisk krevende jobb, jobber i Nav, men det er mye å gjøre og en del stress, så det er fantastisk å ha en dag hjemme alene der jeg kan slappe av. Er mye mere sliten i dette svangerskapet enn i de to første og er fortsatt plaget med kvalme, spesielt når jeg er sliten, så kjenner at jeg trenger denne fri dagen.

Ble 50% sykemeldt denne uken på grunn av økende smerter i rygg/bekken. Har vært utrolig sliten i det siste også, så skal bli godt å slappe av litt. Og håper bekkenet blir mindre smertefull når jeg jobber mindre.

Back
Topp