Sykemeldt

*Josefine

Forelsket i forumet
Er du fortsatt i jobb eller sykemeldt?
Jeg plages med kynnere og vondt i ryggen - mye løfting og bøy på jobben.
Kan jeg be legen om sykemelding? Føler jeg ikke strekker til hjemme, jobben tapper meg for endergi og gir meg ubehag.
 
Jeg begynte akkurat å jobbe litt redusert (er 33+2 dager)Jeg gikk bare til sjefen og fortalte at jeg trengte det for å fungere best mulig i jobben. Så gikk jeg til legen og fortalte det samme. Ikke noe problem.
Fikk vite at dette ikke var tiden å ta seg helt ut på, og at min og babyens helse er viktigere enn å jobbe lange dager og være flink pike. Det sa både sjef og lege.

Min grunn er at jeg sover dårlig. Og da blir det innmari tungt å stå opp tidlig for å være på jobb i rimelig tid. Vi har sånn fleksitidordning,men det funker dårlig å komme nokså sent når man burde jobbe inn timene sine for å ikke komme på minussiden. Og utover ettermiddagen sier ryggen at nok er nok uansett, så da kan man jo velge mellom å være sykt trøtt og ufokusert eller få verkende rygg pga veldig stillesittende jobb:-S
Er egentlig i kanonform, så det å jobbe 70% er på mange måter å forebygge at jeg evt går på en smell senere (det har nemlig skjedd mer enn en gang der jeg jobber). Passer utrolig godt  å jobbe slik også, for nå er jeg mindre trøtt og faktisk tilstede de timene jeg er på jobb.
Så gjør det du føler er best for deg - du skal jo leve etter arbeidsdagen også.
Evt kan du jo kanskje jobbe kortere dager.
 
Jeg fikk beskjed av legen min at siden jeg hadde begynt å få mye kynnere som bare ble bedre av å slappe av så syns ikke han at jeg skulle jobbe lengre. Jeg har også mye ryggsmerter og har derfor hatt gradert sykemelding frem til kynnerne satte inn for fullt, da ble det full sykemelding.
 
Jeg er 32+6 og fikk idag full sykemelding fram til permisjonen som er 2 Desember.
Flere grunner.På lørdag på jobb var det rett før jeg besvimte.Har vært ør på jobb og pluss at jeg har mye kynnere,selv om jeg slapper av.Og igår fikk jeg regelmessige kynnere med smerter hver halvtime som varte 9-10 timer til sammen,Dro til legen idag,hadde i tillegg lav blodprosent.Resten var resultat av overbelastning og stress..Så legen min sykemeldte meg med en gang jeg hadde fortalt hva som hadde skjedd.Ble overrasket over at jeg ble sykmeldt,skulle egentlig bare sjekke at alt var i orden.

Litt nederlag for meg å være sykmeldt,for jeg ville så gjerne jobbe helt ut,men helsa til jenta mi er jo mye viktigere! :)

Jobber i butikk,og merker det er tungt på betonggulv pluss at å begynner mer stress i forhold til julevarene..Må innrømme at det skal bli deilig å slippe det i år,å måtte jobbe julaften pluss vareopptelling på nyåret. :P
 
går fortsatt greit her, jobber på et dagsenter så eg får mykje hjelp når det er runge løft ol..
Er sjukemledt for helgene mine, det er på bolig. 13 timars vakter, så blei tungt, lite søvn og det merkast godt på kroppen...
 
ej he blitt gradvis sjukemeldt sia i sommer so no jobba ej berre 20 % . jobba som frisør så daå stå masse me en form for bekkenløsning e ikke d beste :( men ej trives so bra på jobb å he so masse hyggelige kunder att ej syns d he vør vanskelig å sjukmelde mej... men no he ej berre 1 dag igjenn før ej går av me permisjon :)
 
Jeg jobber 70%, og det har fungert bra for meg! Har en stillesittende jobb, så det er ikke særlig digg å jobbe lange dager. Dessuten er det ekstra dritt hvis man er trøtt pga NOK en natt med dårlig søvn :-( Men bare ved å barbere arbeidsdagen har jeg fått det SÅ mye bedre:)
Går ut i permisjon tirsdag neste uke, og kan trygt si at jeg ikke akkurat er supereffektiv disse dager. Hodet henger ikke med, men det synes jeg er greit. Jobbe skal jeg gjøre i hundre år til:))
 
Jobber bare 20% frem til perm.
Har utallige plager, med bekkenløsning som hovedårsak.

Har vært delvis sykemeldt siden aug. jobbet først 50% og så 40%, frem til nå med 20%.
Det hjelper med reduserte dager. skal klare det frem til permisjon ihvertfall.

Jobb heller litt mindre enn å sykemeld deg helt dersom det hjelper. Men dette er ikke tiden for å jobbe fullt.
Selv om det ikke er en sykdom blir vi temmelig reduserte i denne tilstanden. Og det skal man ta hensyn til.
 
Back
Topp