sykemeldt

smarry

Betatt av forumet
Jeg har blitt sykemeld pga diverse ting i forbindelse med svangerskapet. Må arbeidsgiver vite hvorfor jeg er sykemeldt? Vil ikke det når jeg ikke har sagt noe til verken familie eller venner...

nei, arbeidsgiver må ikke vite hvorfor.

Nei, var det jeg trodde, men så er det med et skjema fra legen som skal fylles ut ang tilrettelegging på jobb, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal få fylt det ut sammen med arbeidsgiver uten å fortelle hvorfor jeg er sykemeldt  Synes det hele er litt vanskelig jeg...

Men er du sykemeldt 100%? Da skal du vel ikke ha tilrettelegging..det skjemaet følger med uansett tror jeg,men vil ikke si du skal fylle det ut dersom det ikke er snakk om at du skal være i jobb i det hele tatt.

Aah... Ja, det kan hende.. Er 100% sykemeldt nå, men er meningen at jeg om en stund skal jobbe litt, alt etter hva jeg klarer. Men da må vi vel kunne ta opp det ang tilrettelegging når den tid kommer :)

smarry skrev:
Aah... Ja, det kan hende.. Er 100% sykemeldt nå, men er meningen at jeg om en stund skal jobbe litt, alt etter hva jeg klarer. Men da må vi vel kunne ta opp det ang tilrettelegging når den tid kommer :)

Når du er sykemeldt i svangerskapet skal arbeidsgiver ha muligheten til å kreve tilbake penger for sykemeldingen din, en skal egentlig bare bli 100% sykemeldt viss det er totalt umulig for arbeidsgiver å tilrettelegge for deg i sv.skapet og h*n kan da kreve penger tilbake eller søke om at du skal motta svangerskapspenger.
Jeg ville ringt arbeidstilsynet å hørt, da får du regelverk og paragraf å forholde deg til.

Back
Topp